قول فرمانداران سرخس برای رفع مشکل گیرنده های دیجیتال ۳ ساله شد
قول فرمانداران سرخس برای رفع مشکل گیرنده های دیجیتال ۳ ساله شد
سه سال از قول فرمانداران سرخس برای رفع مشکل گیرنده های دیجیتال در شهرستان سرخس و به خصوص بخش مرزداران می گذرد، اما این قول ها فقط در حد شعار باقی مانده است.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، بروز اختلال در دریافت شبکه های دیجیتال صدا و سیما در شهرستان سرخس موجب نارضایتی مردم شده است و این در حالی است که سه سال از قول فرمانداران سرخس برای رفع مشکل گیرنده های دیجیتال در این شهرستان و به خصوص بخش مرزداران می گذرد، اما این قول ها فقط در حد شعار باقی مانده است.

 

۲۱ تیرماه سال ۹۳ بود که خبرنگار نسیم سرخس، این مشکل را از فرماندار وقت شهرستان پیگیر شد.

 

علی‌محمد دوست در گفتگو با نسیم سرخس، درباره ضعیف شدن گیرنده‌های تلویزیونی در سطح شهرستان سرخس گفت: برای حل این مشکل با توجه به رایزنی که با صداوسیمای داشته‌ایم مقررشده است تا از محل دو درصد نفت و گاز مبلغ ۴ میلیارد و ۴۹۰ میلیون ریال را برای مکان‌یابی و نصب تجهیزات در اختیار صداوسیما قرار دهیم.

 

فرماندار سرخس مشکل گیرنده‌های دیجیتال را نبود امکانات فنی عنوان و اظهار کرد: متأسفانه این مشکل باعث شده تا در برخی روستاها خانواده‌ها به ماهواره روی بیاورند که برای رفع این معضل از صداوسیما خواسته‌ایم هر چه سریع‌تر این مشکل را برطرف کند.

 

محمددوست اذعان کرد: سازمان صداوسیما قول داده است تا این مشکل را تا پایان امسال به‌طور کامل در سطح شهرستان رفع کند.

 

محمد یکی از شهروندان سرخسی در گفتگو با خبرنگار نسیم سرخس، می گوید: باتوجه به عدم دریافت مناسب شبکه های سیما در روستاها و بی توجهی مسئولان و صدا و سیما طبیعی است که مردم به ماهواره روی می آورند.

 

وی می افزاید: چرا مناطق تحت پوشش دیجیتال را توسعه نمی دهند؛ چرا وعده ها در حد حرف باقی مانده است؟

 

این شهروند اضافه کرد: در روستاهای محروم دهستان پل خاتون از بخش مرزداران وضعیت گیرندگی شبکه ها بسیار خراب است و مدام دچار مشکل بوده و فقط ۳ کانال قابل دریافت است؛ اواخر سال ۹۳ مسئولان وعده دادند که تا عید ۹۴ شبکه های دیجیتال در روستاهای محروم دهستان پل خاتون قابل دریافت خواهد بود اما علی رغم گذشت یکماه از سال ۹۴ هنوز هیچ خبری از تحقق این وعده نیست؛ چرا وعده های تو خالی؟ کاسه صبرمان لبریز شد انتظار تا کی؟

 

یوسف یکی دیگر از شهروندان سرخسی به خبرنگار نسیم سرخس، گفت: ما منزل مان پایین شهر است و به خاطر دوری از «ماهواره» دیجیتال خریدیم، اما از ۱۸ شبکه دیجیتال فقط ۱۰ شبکه آن را می بینیم.

 

وی می افزاید: اکثر منازل شهر فقط ۱۰شبکه می بینند حتی شبکه استانی را هم نمی بینیم، بنابراین مردم دیگر دستگاه دیجیتال زیاد نمی خرند.

 

این شهروند سرخسی اضافه کرد: به دلیل اختلالات برای حدود ۳۵ درصد مردم سرخس فقط ۱۰ شبکه دیجیتال قابل مشاهده است.

 

رضا یکی دیگر از شهروندان سرخسی با انتقاد شدید از بی توجهی مسئولان و رسانه های شهرستان در خصوص پیگیری رفع اختلالات گیرنده های دیجیتال به خبرنگار نسیم سرخس گفت: اکثر روستاهای محروم شهرستان فاقد گیرندگی مناسب شبکه های دیجیتال صدا و سیما هستند.

 

وی با بیان اینکه در قسمت اعظم روستاهای محروم شهرستان شبکه های دیجیتال غیر قابل دریافت است، می افزاید: چرا مسئولان حرف از راه اندازی شبکه های دیجیتال در مناطق محروم نمی زنند تا حداقل مردم به سمت ماهواره نروند.

 

با توجه به ارسال پیام های متعدد از طرف مخاطبان نسیم سرخس، درباره مشکل گیرنده های دیجیتال، خبرنگار نسیم سرخس در ۱۸ مرداد ماه ۹۴ به سراغ فرماندار سرخس رفت و پیگیر این موضوع شد.

 

حسین سنجرانی فرماندار سرخس در گفتگو با خبرنگار نسیم سرخس، درباره حل مشکل گیرنده های دیجیتال گفت: ۲۷۳ میلیون تومان برای تقویت ایستگاه های ماهواره ای در مرزداران و سرخس اختصاص داده ایم.

 

فرماندار سرخس با بیان اینکه یک ایستگاه نیز در پل خاتون و پسکمر احداث می شود، افزود: امیدواریم با احداث این ایستگاه ها و تقویت آنها بخشی از مشکلات منطقه و مردم نوار مرز بر طرف بشود.

 

سنجرانی ادامه داد: این اعتبار مصوب و از محل اعتبارات شهرستانی به صدا و سیما تخصیص داده شده است.

 

وی با بیان اینکه تا ۲۲ بهمن ماه امسال مشکل گیرنده های دیجیتال با بهره برداری از این ایستگاه ها حل می شود، خاطرنشان کرد: علت عدم انجام این پروژه تا پایان سال گذشته این بوده است که بخشی از اعتباراتی که دولت در سال گذشته داشته تخصیص داده نشده است.

 

فرماندار سرخس در پایان اظهار کرد: تاکنون بخشی از تجهیزات این پروژه خریداری شده است.

 

آرش یکی از شهروندان سرخسی است که در منطقه پل خاتون شهرستان زندگی می کند؛ وی به خبرنگار نسیم سرخس، گفت: با توجه به قول مسئولان که تا ۲۲ بهمن ماه سال ۹۴ مشکل گیرنده های دیجیتال رفع می شود، اما هنوز شبکه های دیجیتال در منطقه پل خاتون راه نیفتاده است.

 

وی می افزاید: از قول دادن آقای محمد دوست فرماندار سابق هم دو سال گذشته است و این نشان از قول بی عمل مسئولان دارد.

 

مناسفانه اختلال شبکه های دیجیتال با توجه به برنامه های متنوع و سرگرم کننده آنها، بستر مناسبی را برای استفاده گسترده از گیرنده های ماهواره در شهرستان سرخس فراهم کرده است، به همین دلیل شهروندان سرخسی امیدوارند با پیگیری های مسئولان این مشکل برای همیشه رفع شود و منطقه را از پیامدهای فرهنگی نامناسب شبکه های ماهواره ای مصون سازد.

 

 نسیم سرخس، با توجه به رسالت رسانه ای خود تا حل این مشکل پیگیری های خود را ادامه خواهد داد.
انتهای پیام/