تقدیر امام جمعه سرخس از اقدامات جهادی شهرداری در سال ۹۴/ روز عید، روز عبودیت و بندگی خالص خداوند است/ امروز برخی به دنبال تطهیر چهره استکبار و تقلیل روحیه استکبارستیزی هستند
تقدیر امام جمعه سرخس از اقدامات جهادی شهرداری در سال ۹۴/ روز عید، روز عبودیت و بندگی خالص خداوند است/ امروز برخی به دنبال تطهیر چهره استکبار و تقلیل روحیه استکبارستیزی هستند
امام جمعه شهرستان سرخس از اقدامات جهادی شهرداری سرخس در سال 94 به خصوص در موضوعات فرهنگی و مذهبی تقدیر کرد.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، حجت الاسلام علیرضا ارژنگ در خطبه های این هفته نمازجمعه سرخس با توصیه به رعایت تقوای الهی گفت: هر روزی که از عمر فرزند آدم می گذرد، ندا می آید که من یک روز جدید هستم که در اختیار تو قرار گرفته ام و شاهد اعمال تو هستم.

 

امام جمعه سرخس افزود: سال ۹۴ در حال سپری شدن او محال است که دوباره بازگردد، بنابراین باید زندگی یکسال خود را بررسی و آن را حسابرسی کنیم.

 

وی در ادامه با تبریک سال جدید خاطرنشان کرد: اگر نگاهی به روایات و کلام معصومین علیهم السلام داشته باشیم، می بینیم که پیوند عمیقی بین این عید باستانی و شریعت اسلامی وجود دارد.

 

ارژنگ عنوان کرد: روز عید، روز عبودیت و بندگی خالص خداوند است و به تعبیر امام صادق علیه السلام، شیعیان ما در این روز در انتظار ظهور منجی عالم بشریت حضرت مهدی (عج) هستند.

 

خطیب نمازجمعه سرخس به کمک به محرومان و مستمندان در این ایام تاکید کرد و افزود: به منظور رسیدگی و تامین بسته غذایی و پوشاک برای ۱۲۰۰ خانوار و هزار دانش آموز نیازمند، طرح برکت در شهرستان اجرایی شده است که امیدواریم با تامین گوشت این بسته های غذایی هر چه زودتر این سبد غذایی در بین این نیازمندان توزیع شود.

 

امام جمعه سرخس، سیرکردن گرسنگان، غم زدایی و ادای دین نیازمندن را از مصادیق سرور مومنان دانست و تصریح کرد: اگر کسی دغدغه داشته باشد و در سال جدید مشکل مومنی را حل کند، این تلاش او برابر با ۹ هزار سال عبادت است.

 

وی در ادامه به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار اعضای مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم اشاره کرد و گفت: موضوعاتی در برخی نشریات و از زبان برخی سیاسیون جاری می شود که دغدغه است و برخی ها امروز به دنبال تطهیر چهره استکبار و تقلیل روحیه استکبارستیزی هستند.

 

ارژنگ به شاخصه های انقلابی بودن اشاره و عنوان کرد: انقلابی بودن یعنی اینکه مانند کوه در مقابل دشمنان اسلام بایستیم و التزام کامل به اسلام داشته باشیم.

 

خطیب نمازجمعه سرخس مرزبندی پررنگ با دشمنان، پایبندی به مکتب امام (ره) و داشتن بصیرت را از دیگر شاخصه های انقلابی بودن برشمرد و تصریح کرد: اگر روحیه استکبارستیزی و انقلابی تضعیف شود، انقلاب دچار انحراف خواهد شد.

 

ارژنگ در ادامه از اقدامات جهادی شهرداری سرخس در سال ۹۴ به خصوص در موضوعات فرهنگی و مذهبی تقدیر کرد.

 

وی در پایان گفت: اولین پرونده ای که تولیت جدید آستان قدس رضوی در حال پیگیری آن هستند، مسئله شهرستان سرخس است که امیدواریم در سال جدید شاهد خبرهای خوبی باشیم.

انتهای پیام/