کشف ۱۵۰ کیلوگرم مواد مخدر در سرخس+ تصاویر
کشف ۱۵۰ کیلوگرم مواد مخدر در سرخس+ تصاویر
فرمانده هنگ مرزی سرخس گفت: از ابتدای امسال با تلاش شبانه روزي كاركنان اين مرزباني و همكاري و تعامل مرزنشينان موفق به كشف حدود 150 كيلوگرم انواع مواد مخدر شدیم که 95 كيلوگرم آن طي عمليات هاي اخير عليه قاچاقچيان مواد مخدر كشف شده است.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، سرهنگ رضا ایزدپناه در جمع خبرنگاران شهرستان بابیان اینکه هنگ مرزی سرخس با سه ماموریت نظامی، دیپلماسی و انتظامی فعالیت دارد، گفت: شهرستان سرخس با جمهوری ترکمنستان و در محدوده سه مرزی با جمهوری افغانستان، ۲۵۴ کیلومتر مرز مشترک دارد.

 

فرمانده هنگ مرزی سرخس افزود: تعامل و دیپلماسی خوبی در کنترل مرزهای مشترک با جمهوری ترکمنستان داریم.

نشست خبری فرمانده هنگ مرزی سرخس (2)

ایزدپناه به همکاری و تعامل صمیمانه مرزنشینان با هنگ مرزی سرخس اشاره و خاطرنشان کرد: با تعامل خوبی که با مرزنشینان داریم، بالغ بر ۱۲۰۰ کارت برای آن‌ها جهت تردد در حریم زرد مرز صادر کرده ایم و همچنین تاکنون جلسات متعددی با دهیاری‌ها، شورای اسلامی روستا، معتمدین، کشاورزان و دامداران برای تقویت امنیت پایدار مرز داشته‌ایم و برابر دستور العمل صادره از مرزبانی ناجا مبنی بر جذب نیروهای متعهد و علاقه مند در نوار مرز به عنوان مرزیار افتخاری این یگان نیز تاکنون از بین افراد متقاضی با انجام تحقیقات تعدادی را به عنوان «مرزیار افتخاری» در این مجموعه جذب کرده است.

 

وی ادامه داد: برابر دستورالعمل در محدوده مرز حریم قرمز و زرد تعریف شده است که حریم قرمز، حوزه عمل مامورین مرزبانانی و حریم زرد نیز با هماهنگی مرزبان، فعالیت اقتصادی مرزنشینان صورت خواهد گرفت و با تعامل مناسبی که با مرزنشینان برقرار شده، هم‌اکنون آن‌ها می‌توانند از جاده مرزی که در حریم زرد واقع است با رعایت قوانین و مقررات مرزبانی تردد کنند.

نشست خبری فرمانده هنگ مرزی سرخس (1)

ایردپناه تصریح کرد: حضور در حریم قرمز که حوزه عملیات ماموران مرزبانی می‌باشد، ممنوع است ولی تردد و فعالیت در حریم زرد با رعایت قوانین و مقررات مرزبانی با دریافت کارت تردد برای دامداران و کشاورزان و کارکنان سازمانهای دولتی یا وابسته به دولت که به تناسب نوع ماموریت خود لازم است به صورت موردی در این حریم تردد داشته باشند امکان پذیر است.

 

ایزدپناه همچنین در خصوص استفاده شهروندان از مناطق گردشگری که در محدوده‌های مرزی قرار دارد، گفت: استفاده شهروندان از مناطق گردشگری در محدوده‌های مرزی بایستی قانونمند باشد.

نشست خبری فرمانده هنگ مرزی سرخس (3)

وی در ادامه به کشفیات هنگ مرزی سرخس از ابتدای سال جاری اشاره و تصریح کرد: از ابتدای امسال با تلاش شبانه روزی کارکنان این مرزبانی علاوه بر انجام عملیات مراقبت از مرز حوزه استحفاظی با هماهنگی مراجع ذیصلاح قضایی و همکاری و تعامل مرزنشینان موفق به کشف حدود ۱۵۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر شدیم که ۹۵ کیلوگرم آن طی عملیات های اخیر علیه قاچاقچیان مواد مخدر کشف شده است.

 

فرمانده هنگ مرزی سرخس بیان داشت: ۹۵ درصد این کشفیات با انجام عملیات های مسلحانه و تعقیب گریز از قاچاقچیان در مرز کشفیات شده است.

کشف انواع مواد مخدر در شهرستان سرخس (5)

کشف انواع مواد مخدر در شهرستان سرخس (1)

وی همچنین از کشف ۳۰ قبضه سلاح جنگی و شکاری در سال جاری خبر داد و گفت: در این رابطه نیز ۵۰ نفر دستگیر و به مقامات قضایی معرفی شدند.

کشف سلاح جنگی و شکاری در سرخس

سرهنگ ایزدپناه به جمع‌آوری ۱۶۰ دستگاه تجهیزات ماهواره‌ای اشاره کرد و افزود: با توجه به شناخت خانواده‌ها از عوارض سوء ماهواره، بسیاری از این تجهیزات با همکاری مردم و اقدامات فرهنگی جمع‌آوری‌شده است.

کشف تجهیزات ماهواره ای در سرخس

فرمانده هنگ مرزی سرخس در ادامه به فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی هنگ مرزی سرخس اشاره و خاطرنشان کرد: در کنار اقدامات رزمی و عملیاتی هنگ مرزی سرخس فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی را در سرفصل برنامه‌های خود دارد.

 

ایزدپناه در پایان اظهار کرد: با گسترش فعالیت‌های فرهنگی و به‌خصوص فعالیت‌های قرآنی سیر صعودی تعداد حافظان قرآن کریم را در این مرزبانی داشته‌ایم و هم‌اکنون حدود ۳۰ درصد از کارکنان هنگ مرزی سرخس در آزمون حفظ  قرآن کریم شرکت دارند.

 

فرمانده هنگ مرزی سرخس، مرزبان را زبان گویای حاکمیت با کشور مقابل در نقطه صفر مرزی عنوان کرد و گفت: مرز مقوله ای است ملی و نگرش ملی را می طلبد.

 

وی در پایان از تعامل مناسب مرزنشینان و کلیه ادارات و نهاد ها و سازمان های که در سطح حوزه استحفاظی هنگ مرزی سرخس به نوعی در برقراری امنیت پایدار مرز نقش دارند، قدردانی کرد.

انتهای پیام/