۱۱۷ هزار مترمربع از خیابان‌های شهر سرخس آسفالت شد
۱۱۷ هزار مترمربع از خیابان‌های شهر سرخس آسفالت شد
شهردار سرخس از آسفالت بیش از 117 هزار مترمربع از خیابان‌های شهر سرخس در 10 ماه ابتدایی سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، محمد امینی فر صبح امروز در جمع خبرنگاران درباره فعالیت‌های شهرداری سرخس در ۱۰ ماه ابتدایی سال ۱۳۹۴ گفت: در ۱۰ ماهه ابتدایی امسال بیش از ۱۱۷ هزار مترمربع آسفالت در سطح شهر سرخس اجرا شده است که این مقدار نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۲۳۸ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

 

شهردار سرخس با اشاره به زیرسازی معابر سطح شهر سرخس عنوان کرد: بیش از ۷۹۰۰ مترمکعب از معابر شهری را زیرسازی کرده‌ایم و افزایش ۲۱ درصدی را داشته‌ایم.

 

امینی فر از افزایش ۱۸۹ درصدی جدول‌بندی در سطح شهر سرخس خبر داد و گفت: در ده ماه اول امسال به طول بیش از ۴۵۶۲ متر جدول‌بندی در سطح شهر صورت گرفته است.

 

وی در ادامه به پیاده‌روسازی اشاره و بیان کرد: بیش از ۱۷ هزار و ۱۵۰ مترمربع پیاده‌روسازی در سطح شهر انجام‌شده که بخشی از آن به‌صورت مشارکتی بوده است.

 

شهردار سرخس گفت: در پیاده‌روسازی ۱۷۷ درصد افزایش را نسبت به سال گذشته داشته‌ایم.

 

امینی فر با اشاره به تجهیز شهرداری به ماشین‌آلات گفت: امسال توانستیم یک دستگاه خودروی سنگین آتش‌نشانی، یک دستگاه خودروی پیکاپ امداد و نجات و یک دستگاه خودروی سنگین جمع‌آوری زباله را خریداری کنیم و برای ارائه بهتر خدمات به مردم به کار بگیریم.

 

وی اظهار کرد: خرید، نصب و راه‌اندازی سیستم ماسه ساز تأسیسات شن شویی شهرداری و دستگاه تولیدات بتنی پرسی شهرداری از دیگر کارهایی است که برای تجهیز امکانات شهرداری انجام‌شده است.

 

شهردار سرخس عنوان کرد: در ده‌ماهه اول سال جاری بیش از ۴۰۰ متر کانال بتنی مسلح در شهر سرخس اجرا شده است.

 

امینی فر در ادامه از ‌ نصب تابلو و نام‌گذاری بیش از ۳۵۰ کوچه شهر قدیم و محله عباس‌آباد سرخس خبر داد.

 

وی به جمع‌آوری زباله‌ها و توجه به نظافت شهری اشاره کرد و گفت: در ده‌ماهه اول امسال بیش از ۵۳ هزار مترمکعب از نخاله‌های ساختمانی سطح شهر و حاشیه شهر جمع‌آوری‌شده است و علاوه بر این بیش از ۵۴ تن به‌صورت روزانه زباله‌ی شهری جمع‌آوری‌شده است.

 

امینی فر افزود: لایروبی و پاک‌سازی کانال‌های آب‌های سطحی به طول بیش از ۲۰ هزار متر، نظافت سطح شهر روزانه بیش از ۱۴۰ هزار مترمربع، جمع‌آوری و معدوم کردن بیش از ۶۹۰ قلاده سگ و حفر ترانشه جهت دفن بهداشتی زباله‌ها در جایگاه زباله‌دانی بیش از ۳۶۰۰ مترمکعب از کارهای دیگری است که شهرداری در ده‌ماهه اول امسال در جهت حفظ نظافت و سلامت شهر انجام داده است.

 

وی درباره فعالیت‌های شهرداری سرخس در حوزه فضای سبز عنوان کرد: در حوزه توسعه فضای سبز بیش از ۱۵ هزار مترمربع باغچه‌های جدید احداث‌شده است.

 

شهردار سرخس افزود: تولید بیش از ۳۰۰ هزار گلدان گل و گیاه، احداث و تجهیز یک واحد گلخانه، اجرای بیش از ۴۵۰۰ متر طول شبکه جداسازی آب شرب از آب فضای سبز شهری، اجرای بیش از ۶۵۰۰ مترمربع آبیاری تحت‌فشار، احیا و توسعه بیش از ۳۷ هزار مترمربع از بوستان‌های محله‌های سطح شهر و احیا و طراحی ۵ آب‌نما از کارهایی بود که در حوزه فضای سبز توسط شهرداری انجام‌شده است.

 

امینی فر در پایان گفت: لکه‌گیری بیش از ۱۰ هزار مترمربع از معابر سطح شهر و همچنین رنگ‌آمیزی بیش از ۳۵ کیلومتر از خیابان‌ها و معابر به‌وسیله دستگاه مکانیزه از فعالیت‌های دیگر شهرداری سرخس در ده ماه ابتدائی سال جاری است.

انتهای پیام/ع