تعهد و تخصص مهمترین شاخصه انتخاب نماینده اصلح/ این شهر و آن شهر ملاک انتخاب اصلح نیست/ کاندیدایی که میلیونی خرج می کند، طالب قدرت است/ حضور مردم در انتخابات امنیت کشور را پایدارتر می کند
تعهد و تخصص مهمترین شاخصه انتخاب نماینده اصلح/ این شهر و آن شهر ملاک انتخاب اصلح نیست/ کاندیدایی که میلیونی خرج می کند، طالب قدرت است/ حضور مردم در انتخابات امنیت کشور را پایدارتر می کند
امام جمعه سرخس گفت: اگر شخصی باتقوا بود از هر شهری باشد به مردم خدمت می کند، بنابراین این شهر و آن شهر ملاک انتخاب اصلح نیست.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، حجت‌الاسلام علیرضا ارژنگ در خطبه‌های این هفته نماز جمعه سرخس با توصیه به رعایت تقوای الهی و با تسلیت ایام عزاداری حضرت فاطمه زهرا (س) گفت: در این ایام انتخاباتی باید حواسمان باشد که از مراسم عزاداری حضرت فاطمه زهرا (س) غفلت نکنیم و مراسماتی در شان ایشان در شهرستان برگزار کنیم.

 

امام‌جمعه سرخس در ادامه با اشاره به‌روز اول اسفندماه، روز «روحانیت و دفاع مقدس» خاطرنشان کرد: در دفاع مقدس اگر تشویق روحانیت و تلطیف روحیه بسیجیان نبود، پیروزی‌های شگرف اتفاق نمی‌افتاد.

 

ارژنگ تصریح کرد: پیروزی‌های ما در دفاع مقدس از معنویتی بود که در پشت جبهه‌ها با حمایت امام (ره) و روحانیت به وجود آمد.

 

وی بابیان اینکه ۱۵ درصد روحانیون کشور در دفاع مقدس حضور داشتند، عنوان کرد: در هشت سال دفاع مقدس ۳ هزار و ۴۱۷ روحانی جان خود را تقدیم انقلاب کردند.

 

خطیب نماز جمعه سرخس اذعان کرد: خانواده‌ها همت کرده و نوجوانان و جوانانی که بااستعداد هستند را به فراگیری معارف دینی تشویق کنند تا در اردوگاه امام زمان (عج) حضور یافته و جامعه را بیمه کنند.

 

امام‌جمعه سرخس با اشاره به انتخابات هفتم اسفندماه گفت: انتخابات یکی از عرصه‌های نمایش حضور مردم است و مردم با حضور گسترده خود در این انتخابات توطئه‌های دشمنان که از مدت‌ها قبل برای این انتخابات برنامه‌ریزی کردند را خنثی می‌کنند.

 

ارژنگ تصریح کرد: مردم ایران اسلامی در ۲۲ بهمن‌ماه نشان دادند که به‌جای اینکه به صدای شیطانی دشمنان گوش کنند، به ندای رحمانی رهبرشان با تمام وجود پاسخ می‌دهند.

 

وی ادامه داد: حضور مردم در انتخابات امنیت نظام اسلامی را پایدارتر می‌کند.

 

خطیب نماز جمعه سرخس با توجه به آغاز تبلیغات داوطلبان انتخابات مجلس در توصیه‌ای گفت: کاندیداها و طرفدارانشان در تبلیغات از تخریب و تهمت به کاندیدای دیگری، سیاه نمایی، دادن وعده‌های غیرممکن و خدشه‌دار کردن وحدت پرهیز کنند.

 

امام‌جمعه سرخس افزود: کاندیداها ویژگی‌های خود را برای مردم بگویند و از تخریب چهره کاندیداهای دیگر پرهیز کنند.

 

ارژنگ تصریح کرد: کاندیدایی که بی‌حساب‌وکتاب و میلیونی خرج می‌کند، اصلح نیست بلکه به دنبال رسیدن به جایگاه و طالب قدرت است.

 

وی ولایت مداری، تقید، تخصص و تعهد، داشتن اخلاق اسلامی و فهم سیاسی را از شاخصه‌های نماینده اصلح عنوان کرد و افزود: اگر شخصی باتقوا بود از هر شهری باشد به مردم خدمت خواهد کرد، بنابراین این شهر و آن شهر ملاک انتخاب اصلح نیست.

 

خطیب نماز جمعه سرخس در پایان گفت: باید برنامه کاندیدا را ببینیم و بعد مقایسه کنیم که چه کسی اصلح‌تر است و اگر نتوانستیم به تشخیص درست برسیم، بایستی از نخبگان کمک بگیریم و با تعصب تصمیم‌گیری نکنیم.

انتهای پیام/