مذاکرات یک ساله برای سرمایه گذاری مجتمع پروپیلن سرخس/ عملیات احداث مجتمع پروپیلن از سال ۹۵ آغاز می شود
مذاکرات یک ساله برای سرمایه گذاری مجتمع پروپیلن سرخس/ عملیات احداث مجتمع پروپیلن از سال ۹۵ آغاز می شود
مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی سرخس گفت: برای سرمایه گذاری مجتمع پروپیلن حدود یک سال است که در حال مذاکره با یک شرکت چینی هستیم و در حال حاضر مراحل نهایی آن در حال انجام است و فقط مسئله فاینانس آن باقی مانده است و امیدواریم طی یک ماه آینده نهایی شود.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، احمد صادقی‌گلمکانی در جمع خبرنگاران درباره سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی سرخس گفت: منطقه ویژه اقتصادی سرخس سرمایه گذاری عظیمی را در منطقه سرخس انجام داده و زیرساخت‌های زیادی را برای سرمایه گذاری داخلی و خارجی فراهم کرده است.

 

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سرخس افزود: منطقه ویژه اقتصادی سرخس بعد از عسلویه بالاترین وسعت را در سطح کشور دارد و دارای زیرساخت‌های مهمی از قبیل ریل عریض و نرمال، تانکرهای ذخایر نفت، سردخانه ۴۰۰ تنی، فرودگاه بین المللی الماس سرخس با ۴ هزار طول باند و عرض ۶۰ متر است.

 

صادقی گلمکانی تصریح کرد: آستان قدس رضوی بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان برای زیرساخت‌های منطقه ویژه اقتصادی سرخس هزینه کرده و شرایط بسیار خوبی برای سرمایه گذاری در این منطقه فراهم شده است.

 

وی  ادامه داد: منطقه ویژه اقتصادی سرخس نیز طبق قانون اداره مناطق ویژه از سرمایه گذاران داخلی و خارجی حمایت‌های ویژه مادی و معنوی را انجام می‌دهد.

 

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سرخس درباره پروژه‌های آینده در منطقه ویژه اقتصادی سرخس خاطرنشان کرد: در سال آینده حداقل ۵‌ پروژه دیگر مانند پروژه ذخیره‌سازی گاز مایع در برنامه داریم که البته این ۵ پروژه در تولیدات دیگر مثل کاشی و یا فرآورده‌های گوشتی است.

 

صادقی گلمکانی تصریح کرد: پروژه کارخانه کاشی و سرامیک احتمالاً در خردادماه افتتاح می‌شود که حدود ۵۰۰ نفر اشتغال مستقیم ایجاد خواهد کرد و علاوه بر آن تلاش می‌کنیم پروژه فرآورده گوشتی نیز در فروردین ماه افتتاح شود.

 

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سرخس همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار نسیم سرخس، درباره افتتاح مجتمع پروپیلن در این منطقه گفت: برای سرمایه گذاری مجتمع پروپیلن حدود یک سال است که در حال مذاکره با یک شرکت چینی هستیم و در حال حاضر مراحل نهایی آن در حال انجام است و فقط مسئله فاینانس آن باقی مانده است و امیدواریم طی یک ماه آینده نهایی شود.

 

وی در پایان بیان کرد: احتمالاً از سال ۹۵ عملیات اجرایی مجتمع پروپیلن منطقه ویژه اقتصادی سرخس شروع می‌شود.

 

انتهای پیام/