بهره برداری از بزرگترین پایانه گاز مایع شمال شرق کشور در سرخس
بهره برداری از بزرگترین پایانه گاز مایع شمال شرق کشور در سرخس
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سرخس گفت: بزرگترین پایانه گاز مایع شمال شرق کشور در منطقه ویژه اقتصادی سرخس بزودی به بهره برداری می رسد.
به گزارش نسیم سرخس، احمد صادقی گلمکانی مدیرعامل منطقه ویژه سرخس از ساخت بزرگترین پایانه گاز مایع به عنوان طرح مهم و راهبردی ذخیره گاز مایع در منطقه ویژه اقتصادی سرخس خبر داد.
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سرخس افزود : این طرح با ظرفیت ۷۰۰تن در مرحله اول با حدود ۳۰۰میلیارد ریال سرمایه بخش خصوصی و بدون استفاده از تسهیلات بانکی آماده افتتاح و بهره برداری است.
صادقی گلمکانی خاطرنشان کرد: اشتغال زایی این طرح در گام اول ۲۰ نفر است.
وی با اشاره به اجرای بخش های بعدی این طرح عنوان کرد: پیش بینی‌های لازم در خصوص افزایش ذخیره تا سطح روزانه هزار و ۷۰۰ تن صورت گرفته که در سال ۹۵ کلید می‌خورد.
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سرخس ادامه داد: احداث مینی پالایشگاه برای تولید انواع فرآورده های سوختی مانند بنزین –گازوئیل و هیدرو کربن سبک و سنگین در دستور کار سرمایه گذار است.
صادقی گلمکانی در پایان تصریح کرد: با توجه به همجواری این منطقه با کشورهای آسیای میانه و استعداد زیاد این منطقه در بخش ریلی و امتیاز ریل عریض و نرمال در ورودی این پایانه امکان ترانزیت انواع فرآورده های گازی و میعانات گازی و همچنین انواع سوخت مثل بنزین وگازوئیل فراهم شده است که  استقرار خطوط ریلی عریض در منطقه ویژه موجب درآمدزایی زیاد برای بازرگانان و تجار و صرفه جویی در وقت و هزینه سرمایه گذاران می شود.
منبع: خبرگزاری صدا و سیما
انتهای پیام/