آغاز ثبت نام کارت ملی هوشمند در اداره پست سرخس/ دریافت کارت ملی هوشمند برای همه اجباری نیست/ ثبت نام فقط برای افراد ۱۸ سال به بالا که کارت ملی ندارند الزامیست/ لزوم همراه داشتن اصل شناسنامه برای پیش ثبت نام کارت ملی هوشمند
آغاز ثبت نام کارت ملی هوشمند در اداره پست سرخس/ دریافت کارت ملی هوشمند برای همه اجباری نیست/ ثبت نام فقط برای افراد ۱۸ سال به بالا که کارت ملی ندارند الزامیست/ لزوم همراه داشتن اصل شناسنامه برای پیش ثبت نام کارت ملی هوشمند
رئیس اداره پست شهرستان سرخس در گفتگو با «نسیم سرخس» جزئیات ثبت نام کارت ملی هوشمند در شهرستان را اعلام کرد.

علی امت رضا در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار نسیم سرخس، درباره ثبت نام کارت ملی هوشمند در شهرستان گفت: از زمانی که اعلام شد کسانی که ۱۸ سال تمام دارند ولی کارت ملی شان را دریافت نکرده اند و نسبت به قطع یارانه آن ها اقدام خواهد شد، این مسئله باعث شد تا مردم به ادارات پست برای مراحل ثبت نام کارت ملی هوشمند هجوم بیاورند.

 

رئیس اداره پست شهرستان سرخس با بیان اینکه اطلاع رسانی های لازم در سطح شهرستان در خصوص کارت ملی هوشمند انجام شده است، افزود: دریافت کارت ملی هوشمند اجباری نیست و فقط کسانی که ۱۸ سال آن ها تمام شده و کارت ملی ندارند بایستی برای دریافت کارت ملی هوشمند اقدام کنند.

ثبت نام کارت ملی هوشمند در سرخس (2)

امت رضا ادامه داد: با توجه به حضور گسترده مراجعه کنندگان دریافت کارت ملی هوشمند، ۸ نیرو برای پاسخگویی بهتر به مراجعات در اداره پست شهرستان تا پایان روز ثبت نام به کارگیری شده اند.

 

وی خاطرنشان کرد: همچنین قرار است یک اکیپ سیار به روستاها اعزام شود تا مراجعات از روستاها کمتر شده و هزینه های آن ها پایین بیاید.

 

رئیس اداره پست شهرستان سرخس تصریح کرد: هماهنگی لازم با بخشداری ها انجام شده و اسامی دهیاران روستا را هم گرفتیم که از امروز بعد از ظهر روستا به روستا مراجعه می کنیم و فرم های مربوطه پیش ثبت نام در روستاها تکمیل شود تا دیگر نیازی به رفت و آمد روستائیان عزیز نباشد.

ثبت نام کارت ملی هوشمند در سرخس (3)

امت رضا بیان داشت: بعد از تکمیل فرم ها در روستاها، تاریخ های نوبت گیری ثبت نام را به دهیاری ها اعلان می کنیم تا به مردم اطلاع رسانی کنند، بنابراین روسائیان عزیز فقط یکبار برای ثبت نام مراجعه خواهند کرد.

 

وی اظهار کرد: ساعات کاری اداره پست شهرستان برای ثبت نام کارت ملی هوشمند از ۷ و ۱۵ دقیقه صبح تا ۲۰ و ۳۰ دقیقه شب است و تا آخرین نفری که در اداره حضور داشته باشد، کار ثبت نام انجام می شود.

 

رئیس اداره پست شهرستان سرخس به مدارک مورد نیاز برای پیش ثبت نام کارت ملی هوشمند اشاره کرد و افزود: مراجعه کنندگان عزیز برای پیش ثبت نام کارت ملی هوشمند، بایستی اصل شناسنامه خود را به همراه داشته باشند.

 

امت رضا عنوان کرد: بعد از تکمیل فرم های مربوطه و تطبیق آن با اصل شناسنامه و ثبت و دریافت کد رهگیری از سامانه ثبت نام،  تاریخ مراجعه برای ثبت نام اصلی به مراجعه کنندگان اعلام می شود.

ثبت نام کارت ملی هوشمند در سرخس (4)

وی با اشاره به اینکه به مدارس سطح شهرستان نیز برای دریافت کارت ملی هوشمند اطلاع رسانی شده است، افزود: از سه شنبه هفته گذشته با هماهنگی هایی که با آموزش و پرورش شهرستان داشتیم، فرم های مربوطه در اختیار دبیرستان ها قرار گرفته است که پس از تکمیل آن ها، نسبت به جمع آوری فرم ها اقدام می کنیم و بعد از ثبت نام، تاریخ نوبت دهی به مدارس اعلام می شود که نیازی به مراجعه دانش آموزان به اداره پست نباشد.

 

رئیس اداره پست شهرستان سرخس ادامه داد: از تاریخ ۲۶ دیماه کار ثبت نام کارت های ملی هوشمند در شهرستان آغاز شده و سهم شهرستان سرخس در هر روز برای نوبت گیری ۱۰۰ نفر است.

 

امت رضا با بیان اینکه تا ۲۳ اسفندماه امسال سهمیه نوبت گیری برای ثبت نام اصلی در شهرستان تکمیل شده است، عنوان کرد: از روز آغاز ثبت نام ها تاکنون برای حدود ۳ هزار نفر نوبت گیری شده است.

 

وی بیان داشت: به دلیل مراجعات گسترده مردم، درخواست افزایش ظرفیت را داده ایم که سهمیه روزانه شهرستان از ۱۰۰ نفر به ۱۵۰ نفر افزایش پیدا کند.

ثبت نام کارت ملی هوشمند در سرخس (5)

رئیس اداره پست شهرستان سرخس تصریح کرد: با توجه به اینکه افرادی نسبت به پیش ثبت نام ها، خودشان از طریق اینترنت اقدام می کنند اگر کوچک ترین ایرادی در ثبت نام ها باشد، نویت آن ها در روز ثبت نام اصلی ابطال می شود و تا سه روز نمی توانند اطلاعات شان را ویرایش کنند.

 

امت رضا اذعان کرد: شناسنامه هایی که مخدوش بوده و نیاز به تعویض داشته باشد، در روز ثبت نام اصلی موجب ابطال نوبت گیری ها می شود به همین دلیل توصیه می کنیم افرادی که چنین شناسنامه هایی دارند نسبت به تعویض آن تا روز ثبت نام اقدام کنند.

 

وی درباره هزینه های مصوب پیش ثبت نام و ثبت نام اصلی اظهار داشت: هزینه ثبت نام برای دارندگان کارت ملی قدیمی ۳۰ هزار و ۵۰۰ تومان است وکسانی که کارت ملی خود را گم کرده باشند هزینه ثبت نام آن ها ۳۷ هزار تومان می باشد.

 

رئیس اداره پست شهرستان سرخس در پایان گفت: همچنین هزینه های پیش ثبت نام، تا ۳ نفر ۳ هزار تومان، تا ۵ نفر ۴ هزار تومان  و از ۵ نفر به بالا ۴ هزار و ۵۰۰ تومان است.

انتهای پیام/