نتایج بررسی صلاحیت داوطلبان حوزه انتخابیه سرخس و فریمان اعلام شد
نتایج بررسی صلاحیت داوطلبان حوزه انتخابیه سرخس و فریمان اعلام شد
نتایج بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی حوزه انتخابیه سرخس و فریمان از سوی هیئت نظارت استان خراسان رضوی اعلام شد.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، طبق اعلام منابع رسمی در حوزه انتخابیه «فریمان، سرخس، احمدآباد و رضویه» برای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ۴۵ نفر ثبت نام کردند که صلاحیت ۱۸ نفر آن ها احراز نشد و یک نفر نیز انصراف داد.

 

همه افرادی که در این مرحله صلاحیت آنها احراز نشده و یا رد شده می توانند بر اساس قانون به مدت سه روز با مراجعه به دبیرخانه هیئت نظارت استان مستقر در استانداری و یا در شورای نگهبان در تهران اعتراض و شکایت خود را ارائه دهند.

 

شورای نگهبان ظرف ۲۰ روز از تاریخ ۲۷ دی ماه تا ۱۶ بهمن ۹۴ به شکایت داوطلبان رسیدگی می کند.

 

طبق قانون شورای نگهبان در دو مرحله نسبت به اعتراض داوطلبان رد صلاحیت شده اقدام می کند و اگر کاندیداها دوباره صلاحیت آنها احراز نشد می‌توانند شکایت کنند تا شورای نگهبان  نسبت به آنان تجدید نظر کند.

 

بی تردید در ادامه مسیر نیز قانون فصل الخطاب خواهد بود و آنچه که در حال حاضر به عنوان نتیجه بررسی صلاحیت ها اعلام شده قطعی نیست و قابل تجدید نظر است و داوطلبان می توانند با ارائه اسنادی که در اختیار دارند مراتب اعتراض و شکایت خود را اعلام کنند.

 

با توجه به اینکه نتیجه احراز صلاحیت نامزدها قطعی نیست، نسیم سرخس با اعلام قطعی اسامی نامزدها به مراکز حوزه های انتخابیه از جانب وزارت کشور در تاریخ ۲۷ بهمن ماه، اسامی نامزدهای احراز صلاحیت شده را منتشر خواهد کرد.

انتهای پیام/