مراقب باشیم در عرصه انتخابات، انقلاب را به دست نااهلان نسپاریم
مراقب باشیم در عرصه انتخابات، انقلاب را به دست نااهلان نسپاریم
امام جمعه موقت سرخس گفت: امام خمینی (ره) فرمودند که انقلاب را به دست نا اهلان ندهیم بنابراین در عرصه انتخابات نیز تایید صلاحیت‌ها جزء حق الناس است و اگر کسانی که صلاحیت ندارند، تایید شوند و یا کسانی که صلاحیت دارند، تایید نشوند این به معنی عدم رعایت حق الناس است و باید بسیار مراقب بود که انقلاب را به دست نااهلان ندهیم.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، حجت الاسلام حسن اکبری‌نیا در خطبه‌های این هفته نماز جمعه سرخس با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با ائمه جمعه سراسر کشور، اظهار داشت: نماز جمعه قرارگاه ایمان، بصیرت و اخلاق است.

 

امام جمعه موقت سرخس با بیان اینکه در حال حاضر معنویت و ایمان جوانان ما از طرف دشمن مورد تهاجم قرار گرفته است و باید با این تهاجم مقابله کنیم، گفت: قرارگاه نماز جمعه بهترین مکان برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان است بنابراین باید این قرارگاه تقویت شود.

 

اکبری‌نیا عنوان کرد: تبیین حقیقت و هدایت‌گری فرهنگی از مهمترین وظایف ائمه جمعه است و خطیب جمعه باید یک هدایت‌گر واقعی باشد.

 

وی با تاکید بر اهمیت حضور حداکثری در انتخابات بیان کرد: همه مردم باید برای حضور حداکثری در انتخابات یکدیگر را تشویق و ترغیب کنند چرا که حضور حداکثری مردم در عرصه‌های مختلف به خصوص انتخابات باعث تقویت بنیان نظام مقدس جمهوری اسلامی می‌شود.

 

خطیب این هفته نماز جمعه سرخس به مفهوم عبارت «حق الناس» در فضای انتخابات اشاره و تصریح کرد: در انتخابات باید هم حق کسانی که نامزد انتخاباتی شده‌اند و هم حق کسانی که رای می‌دهند رعایت شود چون هر دو این‌ها جزو حق الناس است.

 

اکبری‌نیا ادامه داد: امام خمینی (ره) فرمودند که انقلاب را به دست نا اهلان ندهیم بنابراین در عرصه انتخابات نیز تایید صلاحیت‌ها جزو حق الناس است و اگر کسانی که صلاحیت ندارد، تایید شوند و یا کسانی که صلاحیت دارند، تایید نشوند این به معنی عدم رعایت حق الناس است و باید بسیار مراقب بود که انقلاب را به دست نااهلان ندهیم.

 

وی تاکید کرد: آرای مردم امانت و حق الناس است و باید از آنها محافظت شود و اندک تخلفی در انتخابات خیانت در آرای مردم است.

 

امام جمعه موقت سرخس اظهار کرد: نامزدهای انتخابات باید نتیجه نهایی که اعلام می‌شود را بپذیرند و اگر اعتراضی دارند باید از طریق مجاری قانونی پیگیری کنند نه آنکه به مانند سال ۸۸ اردوکشی خیابانی داشته باشند.

 

اکبری‌نیا در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه سرخس به شهادت شیخ نمر توسط آل سعود اشاره کرد و گفت: شیخ نمر در حقیقت به دست مزدوران صهیونیسم به شهادت رسیدند.

 

وی افزود: تنها چیزی که شیخ نمر از حکومت سعودی مطالبه کرده‌ بودند حقوق شهروندی و کرامت انسانی بوده است.

 

امام جمعه موقت سرخس بیان کرد: حرکت مردم مسلمان جهان علیه آل سعود این پیام را دارد که اگر شیخ نمر کشته شد اما هزاران شیخ نمر دیگر این راه را ادامه خواهند داد.

 

اکبری‌نیا در پایان ابراز کرد: ان شاء الله شهادت مظلومانه شیخ نمر، گریبان‌گیر آل سعود خواهد شد و سقوط این رژیم را در پی دارد.

انتهای پیام/ع