معنامحوری در حفظ قرآن کریم منجر به تدبر در قرآن می‌شود
معنامحوری در حفظ قرآن کریم منجر به تدبر در قرآن می‌شود
حافظ کل قرآن کریم گفت: معنامحوری در حفظ قرآن کریم منجر به تدبر در قرآن می‌شود و تاثیر بسیاری در اخلاق حافظ قرآن دارد.

رضا عابدین‌زاده در گفتگو با خبرنگار نسیم سرخس، درباره برنامه‌هایی که برای تربیت حافظ کل قرآن کریم در حال انجام است، گفت: برنامه‌ای برای سنین مختلف در مشهد داریم که خوشبختانه نوجوانانی هستند که در حال حاضر حافظ ۵ تا ۱۴ جزء قرآن کریم هستند و حتی حافظ کل قرآن کریم نیز داریم.

 

حافظ کل قرآن کریم افزود: علاوه بر این برنامه، برنامه رادیویی نیز داریم که هر روز از رادیو خراسان رضوی ساعت ۱۵ یا ۱۵ و ۳۰ دقیقه پخش می‌شود و تاکنون حدود ۱۵ جزء را درس داده‌ایم.

 

عابدین‌زاده بیان کرد: در محافل و اردوهایی که می‌رویم نیز برای بچه‌ها درباره برنامه حفظ توضیح می‌دهیم و به سهم خود این تلاش را داریم تا فرهنگ حفظ قرآن گسترش پیدا کند و الحمدلله روند تربیت حافظان رو به رشد است.

 

وی درباره بیان مقام معظم رهبری برای تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن کریم نیز گفت: مقام معظم رهبری از همان ابتدا بر روی حفظ تاکید داشتند زیرا حفظ قرآن نسبت به قرائت قرآن، بیشتر باعث توجه به معنا قرآن می‌شود.

 

حافظ کل قرآن کریم اذعان کرد: یک حافظ قرآن راحت‌تر می‌تواند قرائت قرآن داشته باشد و قرآن را به شکل خیلی خوبی قرائت کند اما یک قاری قرآن به راحتی نمی‌تواند حافظ قرآن بشود.

 

عابدین‌زاده بیان کرد: طبیعی است که یک حافظ قرآن کریم در مواردی به سمت معنای قرآن کشیده شود و حفظ قرآن را معنا محور کند و همین توجه به معنا باعث می‌شود در زندگی حافظ اثر قرآن تجلی پیدا کند و اخلاق و رفتارش را براساس قرآن تنظیم کند.

 

وی اظهار کرد: در کشور ما، موسسات با توجه به معنا، حفظ را تدریس می‌کنند و اکثر حافظان ما با معنای قرآن کریم آشنا هستند.

 

حافظ کل قرآن کریم در پایان گفت: معنامحوری در حفظ قرآن کریم منجر به تدبر در قرآن می‌شود و تاثیر بسیاری در اخلاق حافظ قرآن دارد.

انتهای پیام/ع