مولوی پارسا: قرآن و اهل بیت(ع) محورهای اصلی وحدت در جامعه اسلامی است
مولوی پارسا: قرآن و اهل بیت(ع) محورهای اصلی وحدت در جامعه اسلامی است
امام جمعه اهل سنت سرخس گفت: قرآن و اهل بیت(ع) محورهای اصلی وحدت در جامعه اسلامی است.

به گزارش نسیم سرخس، مولوی احمد پارسا در گفت‌وگو با تسنیم با تبریک میلاد پیامبر اکرم (ص) اظهار داشت: پیامبر اسلام (ص) با اخلاق خودشان به تفرقه‌های زمان جاهلیت، پایان دادند و وحدت را در بین امت اسلامی برقرار کردند.

 

امام جمعه اهل سنت سرخس با بیان اینکه وحدت در مقطع زمانی کنونی امر بسیار مهمی است، گفت: باید درباره استقرار وحدت تلاش بسیاری شود و روحانیت و علما در این راه مسئولیت بسیار سنگینی دارند.

 

پارسا افزود: استقرار و گسترش وحدت رویه‌ای است که بزرگانی مثل سیدجمال‌الدین اسدآبادی و آیت‌الله بروجردی و بعد از انقلاب اسلامی نیز امام راحل و مقام معظم رهبری برای استقرار آن در امت اسلامی تلاش کردند؛ مقام معظم رهبری در مناسبت‌های مختلف بر وحدت تاکید بسیار کرده‌اند و این مسئله می‌طلبد که در این مقطع حساس تاریخ، که استکبار جهانی برای تفرقه افکنی تلاش می‌کند، ما حساسیت زمان را بیشتر درک کرده و برای گسترش وحدت تلاش کنیم.

 

وی قرآن و اهل بیت(ع) را محورهای اصلی وحدت عنوان و خاطرنشان کرد: مشترکاتی که بین شیعه و سنی وجود دارد، سبب می‌شود همیشه باهم باشیم و یکدیگر را نسبت به مسائل فقهی معذور بدانیم.

 

امام جمعه اهل سنت سرخس ادامه داد: پیامبر گرامی اسلام می‌فرمایند کسی که مردم را به تعصب دعوت کند و مسلمانان را به قتل برساند و یا خودش کشته شود از ما نیست؛ بنابراین این اتفاقاتی که در یمن یا در نیجریه، عراق و سوریه اتفاق می‌افتد از روی تعصبات کور است و باید امت اسلامی در این رابطه بیدار شوند و وحدت خود را حفظ کنند.

 

وی عنوان کرد: تهاجمی که در نیجریه پیش آمد و مسلمانان شیعه را قتل‌عام کردند از نگاه مسلمانان محکوم است و این مسئله به توطئه‌هایی که از ناحیه استکبار و تکفیری‌ها صورت می‌گیرد، برمی‌گردد.

 

امام جمعه اهل سنت سرخس اظهار داشت: خونریزی مسلمانان مظلوم نیجریه در عبادتگاه‌ها و حسینیه‌ها سبب ناراحت‌شدن و خدشه‌دار شدن احساسات مسلمانان شده است.

 

پارسا تفرقه‌ها و اختلافات قبیله‌ای و نژادی بین امت اسلامی را سبب تضعیف امت واحده اسلامی دانست و یادآورشد: تفرقه سبب می‌شود دشمنان بر مسلمانان غلبه کنند و ناامنی‌هایی که امروز در کشورهای منطقه دیده می‌شود، برحسب آن تفرقه افکنی‌هایی است که استکبار جهانی برای آنها برنامه ریخته و کشورها را با عوامل دست‌نشانده خودش مانند گروه‌های تروریستی، چپاول می‌کنند.

 

وی با اشاره به وحدت شیعه و سنی در جمهوری اسلامی گفت: در جمهوری اسلامی ایران، امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری ملت را توصیه به وحدت کردند تا برادران شیعه و سنی به یک صورت دیده شوند و این وحدت سبب شده که دشمن نتواند بر این ملت غلبه و نفوذ کند.

 

امام جمعه اهل سنت سرخس بیان کرد: امنیتی که امروز ما در جمهوری اسلامی از آن برخوردار هستیم و در منطقه غرب آسیا به عنوان کشوری که در منتهی امنیت زندگی می‌کند، شناخته می‌شویم؛ بر حسب وحدت موجود بین ملت ایران است.

انتهای پیام/