نزدیک شدن به راهبرد «وحدت» مسیر پیروزی نهایی را هموارتر می کند/ طرح شورای رهبری از مصادیق فتنه است
نزدیک شدن به راهبرد «وحدت» مسیر پیروزی نهایی را هموارتر می کند/ طرح شورای رهبری از مصادیق فتنه است
امام جمعه سرخس گفت: امروز وحدت نه تنها برای نظام اسلامی بلکه برای جوامع اسلامی یک راهبرد است و هر قدر به این راهبرد نزدیک شویم، مسیر پیروزی نهایی هموارتر می شود.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، حجت الاسلام علیرضا ارژنگ در خطبه های این هفته نماز جمعه سرخس با توصیه به رعایت تقوای الهی و در ادامه سلسله مباحث هفته های گذشته درباره قیامت گفت: یکی از مصادیقی که انسان را بی واسطه به دوزخ می برد، شرک است.

 

امام جمعه سرخس افزود: حاکمان ظالم و کسانی که سرنوشت یک گروه را نابود می کنند، مانند صدام و نامبارک مصر و سردمداران جور و ظلم دیگر مانند نظام ستمشاهی، این ها به فرموده پیامبر مکرم اسلام بی حساب وارد جهنم می شوند.

 

حجت الاسلام ارژنگ در ادامه با تبریک ولادت باسعادت پیامبر اعظم(ص) و فرزند ایشان امام جعفر صادق علیه السلام و با اشاره به هفته وحدت گفت: امروز وحدت نه تنها برای نظام اسلامی بلکه برای جوامع اسلامی یک راهبرد است و هر قدر به این راهبرد نزدیک شویم، مسیر پیروزی نهایی هموارتر خواهد شد.

 

خطیب نمازجمعه سرخس تصریح کرد: وحدت برای جوامع اسلامی در مقابل تاکتیک تفرقه دشمن یک ضرورت است.

 

وی خاطرنشان کرد: وحدت و انسجام اسلامی هم یک شعار و آرمان و هم یک تکلیف بوده و از همه مهم تر یک دستور قرآنی است.

 

امام جمعه سرخس ادامه داد: وحدتحماسه  نشانه عقل گرایی و دین مداری بوده و آثار آن سرشار از خیر و برکت است.

 

حجت الاسلام ارژنگ اظهار کرد: اگر بخواهیم حقیقت چیزی را بفهمیم باید ضد او را نگاه کنیم، یعنی اگر وحدت نباشد نزاع و تفرقه وجود دارد و این باعث زوال شوکت اسلامی می شود.

 

خطیب نمازجمعه سرخس بیان داشت: امت اسلامی باید از اختلافات پرهیز کرده و بر اشتراکات مذهبی تکیه کنند و آثار تفرقه دشمن را بشناسند که بی شک امروز یکی از مهم ترین توطئه های های دشمن جنگ مذهبی است.

 

امام جمعه سرخس در ادامه ضمن اشاره به یوم الله ۹ دی، به بازشناسی فتنه ۸۸ پرداخت و گفت: در فتنه سال ۸۸ شاهد همگرایی مارکسیست ها، سلطنت طلب ها و بهایی ها برای براندازی نظام اسلامی بودیم.

 

وی اظهار داشت: فتنه ها از روبرو شناخته نمی شوند، چون با نام امام و اسلام می آیند و وقتی پشت می کنند، جامعه به پیامدهای آن پی می برد.

 

حجت الاسلام ارژنگ تصریح کرد: فلسفه فتنه ۸۸ و پشت قضیه آن نفسانیت و خودخواهی و تغییر اصول بود و کسانی که آتش فتنه را شعله ور کردند شخصیتی هایی بودند که مدام دم از امام می زدند.

 

خطیب نمازجمعه سرخس با بیان اینکه دشمن امروز به دنبال فتنه ای بزرگ تر از فتنه ۸۸ است، افزود: سه جنگی که امیرالمومنان علی علیه السلام با آن درگیر بودند به خاطر فتنه اتفاق افتاد و امروز نیز عده ای قرآن ها را بر سر نیزه کرده اند که باید مراقب بود.

 

امام جمعه سرخس با اشاره به اینکه طرح شورای رهبری از مصادیق فتنه است، عنوان کرد: امروز که دنیا تشنه مفاهیم اسلامی است، عده ای به دنبال این هستند که مردم را درگیر شورای رهبری کنند.

 

وی تصریح کرد: اگر بصیرت نداشته باشیم، گرفتار ابوموسی های اشعری زمان خواهیم شد.

 

خطیب نمازجمعه سرخس بصیرت را قطب نمای شناخت فتنه عنوان کرد و افزود: ساختارشکنی های که در فتنه ۸۸ شد، با حضور غیرقابل وصف مردم ولایتمدار ایران اسلامی در یوم الله ۹ دی به شکست انجامید و حماسه ۹ دی نشان داد که نمی توان در مقابل مردم بابصیرت ایستاد.

 

حجت الاسلام ارژنگ اظهار داشت: مردم ولایتمدار ایران اسلامی تا جایی که جان دارند باید در راه ولایت فقیه حرکت کنند، تا چشم فتنه کور شود.

 

امام جمعه سرخس ادامه داد: جنگ تا زمانی ادامه دارد، که به فرموده امام راحل فتنه از بین برود.

 

خطیب نمازجمعه سرخس در پایان گفت: برای شناخت فتنه های زمان باید به سوی نخبگان رفت تا حق غریب نماند.

انتهای پیام/