یکی از محورهای وحدت، محبت به اهل بیت پیامبر است/ در هر مقطعی از تاریخ اسلام دشمنان در مقابل وحدت اسلامی شکست خورده‌اند/ امروز تفرقه بین امت اسلامی به معنی قبول ولایت استکبار جهانی است
یکی از محورهای وحدت، محبت به اهل بیت پیامبر است/ در هر مقطعی از تاریخ اسلام دشمنان در مقابل وحدت اسلامی شکست خورده‌اند/ امروز تفرقه بین امت اسلامی به معنی قبول ولایت استکبار جهانی است
مدرس حوزه علمیه اهل سنت تربت جام در جشن آغاز هفته وحدت در سرخس با اشاره به پیاده‌روی در اربعین حسینی گفت: یکی از محورهای وحدت، محبت به اهل بیت پیامبر است.

به گزارش خبرنگار نسیم‌سرخس، مولوی احمد صارمی شب گذشته (چهارشنبه) در جشن آغاز هفته وحدت در مسج النبی (ص) شهرستان سرخس با بیان اینکه تجمع شیعه و سنی در کنار یکدیگر به معنی تجدید بیعت با پیامبر (ص) است، اظهار کرد: تمامی مشکلاتی که جامعه اسلامی دارد و تمامی توطئه‌هایی که توسط دشمنان اسلام علیه اسلام در حال اجرا است تنها زمانی حل و خنثی می‌شود که سیره پیامبر اکرم (ص) را در جامعه اسلامی پیاده کنیم.

مدرس حوزه علمیه اهل سنت تربت جام توجه به دستورات قرآن کریم را راه‌حل دیگری برای مشکلات مسلمانان دانست و گفت: کسانی که از سیره قرآن و پیامبر (ص) فاصله می‌گیرند در زندگی دچار مصیبت خواهند شد.

صارمی با اشاره به آیه « و اعتصموا بحبل اللّه جمیعا و لا تفرّقوا» بیان داشت: امروز اگر امت اسلامی با محوریت قرآن و پیامبر اسلام (ص) در کنار یکدیگر باشند مطمئنا بر مشکلات چیره خواهند شد و مشکلات برطرف می‌شود.

وی عنوان کرد: در هر مقطعی از تاریخ اسلام که دشمنان به اسلام و مسلمانان حمله کردند در مقابل وحدت امت اسلامی شکست خوردند.

مدرس حوزه علمیه اهل سنت تربت جام افزود: دشمنان در تلاش هستند تا امت اسلامی را در مقابل امت اسلامی قرار بدهند.

صارمی به اقدامات گروه‌های تکفیری تروریستی در منطقه اسلامی اشاره و خاطرنشان کرد: این گروه‌های تکفیری تروریستی به اسم اسلام خونریزی می‌کنند و هدفشان نیز این است تا اسلام را یک چهره خشن نشان بدهند.

وی ادامه داد: خداوند در قرآن کریم خطاب به پیامبر گرامی اسلامی (ص) می فرمایند که « وَإِنَّکَ لَعَلى خُلُقٍ عَظِیمٍ» یعنی اخلاق عظیم پیامبر توسط خداوند متعال بیان و تایید شده است.

مدرس حوزه علمیه اهل سنت تربت جام با بیان اینکه قرآن هدف بعثت را گسترش مکارم اخلاقی می‌داند، گفت: مسلمان باید گذشت و عفو داشته باشد و امر به معروف و نهی از منکر انجام دهد.

صارمی قیام امام حسین علیه السلام را برای اجرای امر به معروف و نهی از منکر عنوان کرد و گفت: جریان امت اسلامی با جریان‌های افراطی تفاوت عظیم دارد.

وی در بیان صفات پیامبر گرامی اسلام (ص) گفت: ولادت حضرت محمد (ص) کاخ کسرا را تکان داد و بعثت ایشان قلب‌ها و ذهن‌های انسان‌های آماده را منقلب کرد.

مدرس حوزه علمیه اهل سنت تربت جام با اشاره به آیه « سُبْحانَ الَّذی أَسْرى‏ بِعَبْدِهِ لَیْلاً مِنَ الْمَسْجِدِ الْحَرامِ إِلَى الْمَسْجِدِ الْأَقْصَى» و عبارت « وَاَشْهَدُ اَنَّ مُحَمَّداً عَبْدُهُ وَرَسوُلُهُ» بیان کرد: اگر پیامبر مکرم اسلام به معراج رفتند به دلیل این بود که عبد و بنده خداوند بودند همانگونه که در این دو عبارت آمده است که ایشان عبد و بنده خداوند هستند.

صارمی در ادامه به پیاده‌روی اربعین اشاره و اظهار کرد: یکی از محورهای وحدت، محبت به اهل بیت پیامبر (ع) است.

وی گفت: وحدت امت اسلامی یک قدرت حقیقی است که به همراه قدرت الهی در مقابله با دشمنان قرار می‌گیرد.

مدرس حوزه علمیه اهل سنت تربت جام با بیان اینکه وحدت امت اسلامی یک اعتقاد راسخ است، گفت: باید از عوامل تفرقه‌افکن دوری کرد زیرا تفرقه یعنی قبول ولایت شیطان که در حال حاضر استکبار جهانی شیطان بزرگ است و به دنبال تفرقه بین مسلمانان است.

صارمی در پایان با تاکید بر اینکه تفرقه جز خسارت و بدبختی نتیجه‌ی دیگری ندارد، گفت: وحدت اسلامی یکی از آرزو‌های شیرین اسلامی است.

انتهای پیام/ع