رشد ۳۷ درصدی برداشت یونجه از مزارع شرکت کشت و صنعت سرخس
رشد ۳۷ درصدی برداشت یونجه از مزارع شرکت کشت و صنعت سرخس
مدیرعامل شرکت کشت و صنعت سرخس گفت: برداشت یونجه از مزارع این شرکت طی سال جاری در مقایسه با سال گذشته از رشد 37 درصدی برخوردار است.

عادل رضایی در گفتگو با خبرنگار نسیم سرخس، گفت: در سال جاری، حدود ۴ هزار تن یونجه پرس شده طی ۶ چین برداشت شده است.

 

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت سرخس افزود: سطح زیر کشت محصول یونجه در این شرکت ۴۰۰ هکتار و میانگین تولید امسال در هر هکتار نیز حدود ۱۰ تن است.

 

رضایی استفاده از بذور با کیفیت و مقاوم به تنش های محیطی، سازگار با شرایط اقلیمی منطقه و عاری از علف های هرز را یکی از علل افزایش میزان برداشت امسال عنوان کرد.

 

وی ادامه داد: آبیاری به موقع و یکنواخت، کنترل به موقع آفات، بیماری ها و علف های هرز و همچنین برداشت به موقع و مناسب، از جمله اقداماتی به شمار می رود که با هدف افزایش میزان عملکرد تولید صورت گرفته است.

 

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت سرخس خاطرنشان کرد: کوددهی و تغذیه گیاهی عناصر ماکرو و میکرو به صورت محلول پاشی برای این محصول نیز انجام شده است.

 

رضایی با بیان این که ۱۳۰ هکتار از اراضی یونجه شرکت کشت و صنعت سرخس با استفاده از سیستم تحت فشار بارانی آبیاری می شود، خاطرنشان کرد: آبیاری ۲۷۰ هکتار نیز به صورت غرقابی صورت می گیرد.

 

وی تصریح کرد:  تمام یونجه های برداشت شده از اراضی این شرکت  به موسسه دامپروری صنعتی قدس رضوی ارسال می شود.

 

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت سرخس درباره توفیقات این شرکت در زمینه محصول یونجه تصریح کرد: کسب عنوان یونجه کار نمونه در سال ۱۳۹۳ از سوی جهاد کشاورزی شهرستان سرخس یکی از موفقیت های شرکت در این حوزه به شمار می رود.

انتهای پیام/