استانی شدن انتخابات مجلس با دیدگاه مردم محور حضرت امام (ره) فاصله زیادی دارد/ با اجرای این طرح باید منتظر رانت های اقتصادی در مجلس باشیم
استانی شدن انتخابات مجلس با دیدگاه مردم محور حضرت امام (ره) فاصله زیادی دارد/ با اجرای این طرح باید منتظر رانت های اقتصادی در مجلس باشیم
نماینده مردم سرخس در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح استانی شدن انتخابات مجلس با شعار اصلی نظام اسلامی و حضرت امام (ره) که مردم ولی نعمتان این انقلاب هستند فاصله زیادی دارد.

احمد سجادی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار نسیم سرخس، با بیان اینکه یکی از مخالفان طرح استانی شدن انتخابات مجلس هستم، گفت: طرح استانی شدن انتخابات مجلس، مجلس را از حالت مردمی بودنش خارج می کند و بیشتر منافع گروه ها و احزاب را فراهم خواهد کرد.

 

وی با اشاره به اینکه اکثریت مردم عضو احزاب نیستند و اعتقادی هم به آن ها ندارند، افزود: با اجرای این طرح برخی اسپانسرها و رانت های اقتصادی برای حمایت کاندیدادها وارد عرصه خواهند شد.

 

نماینده مردم سرخس در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با استانی شدن طرح انتخابات مجلس، ارتباط مردم با نمایندگانشان قطع می شود و پولدارها و فئودال ها وارد مجلس خواهند شد.

 

سجادی اذعان کرد: با اجرای این طرح نمایندگان زیر پرچم اسپانسرها می روند و هر نماینده باید یک حامی اقتصادی داشته باشد.

 

سخنگوی مجمع نمایندگان خراسان رضوی ادامه داد: اگر احزاب از نمایندگان حمایت کنند فردای آن روزش باید جوابگوی شورای مرکزی احزاب هم باشند و هر آن چه احزاب بگویند باید به تصویب برسانند که این موضوع خطرناک است.

 

وی ادامه داد: استانی شدن انتخابات مجلس با تفکر نظام اسلامی ما در تضاد است و اگر در کشورهایی مثل آمریکا این طرح اجرا شده، این ها تفکرشان، تفکر جمهوری اسلامی نبوده و این تفکر را ندارند که مردم در راس همه امور هستند.

 

نماینده مردم سرخس در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با استانی شدن انتخابات مجلس مشارکت و احساس مسئولیت مردم در آبادانی و پیشرفت کشور کاهش خواهد یافت و قطعا اجرای این طرح به ضرر مشارکت مردمی خواهد بود.

 

سجادی با بیان اینکه در این طرح نظارت ها نیز به خوبی انجام نخواهد شد، بیان کرد: اگر قرار باشد مردم نماینده انتخاب کنند تا فقط با ورود به مجلس قوانین را تصویب کند، با وجود اینکه در ایران چند هزار حقوقدان دان داریم خوب بهتر است به جای برگزاری انتخابات مجلس، ۲۹۰ حقوقدان وارد مجلس شوند و فقط قانون ها را تصویب کنند.

 

وی در پایان گفت: این طرح با شعار اصلی نظام اسلامی و حضرت امام (ره) که مردم ولی نعمتان این انقلاب هستند فاصله زیادی دارد.

انتهای پیام/ب