روزنامه های زنجیره ای داخل کشور، فرانسه را به شیعیان ترجیح می دهند/ اصلی ترین هدف حادثه نیجریه پیاده کردن استراتژی شیعه ستیزی آمریکا در منطقه است
روزنامه های زنجیره ای داخل کشور، فرانسه را به شیعیان ترجیح می دهند/ اصلی ترین هدف حادثه نیجریه پیاده کردن استراتژی شیعه ستیزی آمریکا در منطقه است
امام جمعه سرخس با انتقاد شدید از روزنامه های زنجیره ای کشور که حادثه تروریستی خودساخته پاریس را تیتر اول خود کردند، گفت: سلسله روزنامه های زنجیره ای داخل حملات تروریستی فرانسه را می بینند اما برای کشتار شیعیان نیجریه کور می شوند.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، حجت الاسلام علیرضا ارژنگ در خطبه های این هفته نمازجمعه سرخس با توصیه به رعایت تقوای الهی و در ادامه سلسله مباحث هفته های گذشته درباره قیامت گفت: طبق فرمایش امام علی علیه السلام کسانی که فریفته دنیا نشده و دل به دنیا نمی بندند، حسان آن ها در قیامت آسان خواهد بود.

 

امام جمعه سرخس افزود: مومنانی که ویژگی های کمک به هم نوعان در زمان نیازمندی، صله رحم و حسن خلق را داشته باشند حساب آن ها در قیامت آسان خواهد بود.

 

حجت الاسلام ارژنگ در ادامه با اشاره به انتخابات اسفندماه امسال گفت: برای دنیای دیگران نباید آخرت مان را تباه کنیم و به دنبال فرد و یا جریانی در انتخابات باشیم که نگاه او قوم و خویشی است.

 

وی ادامه داد: این روزها شاهد هستیم که در فضای مجازی برای بالا بردن یک کاندیدا، چندین نفر را زیر سوال می برند.

 

خطیب نمازجمعه سرخس خاطرنشان کرد: اگر احساس وظیفه کردیم و فردی را اصلح تشخیص دادیم، عیبی برای تبلیغ او نیست اما نباید به خاطر وعده های دروغین دنیوی از فردی طرفداری کرد زیرا باید در یوم الحساب پاسخگو باشیم.

 

حجت الاسلام ارژنگ در ادامه با محکوم کردن جنایت ارتش نیجریه در کشتار شیعیان تصریح کرد: در روزی که شیعیان بنا داشتند پرچم گنبد حرم امام رضا علیه السلام را برفراز حسینه بقیه الله نصب کنند، به این جرم مورد هجوم وحشیانه ارتش نیجریه قرار گرفتند.

 

وی بیان کرد: بدون تردید این حادثه نمادی از شیعه هراسی را به همراه دارد و هر کس که به فکر انسانیت است، جنایت ارتشی که باید مراقب جان و ناموس مردم باشد را محکوم کند.

 

امام جمعه سرخس ادامه داد: در حادثه فرانسه برای کشته شدن چند نفر رسانه های غربی فریاد کشیدند، اما این حادثه غم بار که صدها تن از شیعیان مظلومانه به شهادت رسیدند را سانسور و بایکوت خبری کردند.

 

حجت الاسلام ارژنگ با انتقاد شدید از روزنامه های زنجیره ای کشور که حادثه ترورستی خودساخته پاریس را تیتر اول خود کردند، گفت: سلسله روزنامه های زنجیره ای داخل متاسفانه به جای اینکه کشتار مظلومانه شیعیان را تیتر اول خود کنند، به دنبال این هستند که چهره های نمایندگی مجلس و خبرگان رهبری را مطرح کنند و اذهان مردم را درگیر این جریانات کنند.

 

خطیب نماز جمعه سرخس تصریح کرد: روزنامه های زنجیره ای داخل حملات تروریستی فرانسه را می بینند اما برای کشتار شیعیان نیجریه کور می شوند.

 

وی به عوامل پشت پرده این حادثه اشاره کرد و افزود: یکی از اصلی ترین اهداف این حوادث پیاده کردن استراتژی شیعه ستیزی و اسلام هراسی آمریکا در منطقه است.

 

امام جمعه سرخس با بیان اینکه آمریکایی ها منافع شان را در منطقه و به خصوص در نیجریه که بیشترین صادرات نفت را در بین کشورهای آفریقایی دارد در خطر می دیدند، عنوان کرد: آمریکایی ها در گام اول با حمایت رژیم سعودی گروه تروریستی بوکوحرام که یک گروه سلفی است را به راه انداختند تا بتوانند شاید جلوی اسلامی خواهی منطقه را بگیرند اما موفق نشدند.

 

خطیب نمازجمعه سرخس تصریح کرد: امروز آل سعود ۱۰۰ رسانه ضد شیعی راه اندازی کرده و ده ها میلیارد دلار برای شیعه ستیزی در این رسانه ها هزینه می کند.

 

وی با بیان اینکه منبع اصلی تغذیه گروه های شیعه ستیز، عربستان سعودی است، تصریح کرد: امروز به جرم شیعه بودن، شیعیان را در نیجریه، پاراچنار پاکستان و آذربایجان قتل و عام می کنند و می خواهند جلوی فرهنگ شیعی که بدون هزینه در حال رشد است را بگیرند.

 

حجت الاسلام ارژنگ ادامه داد: امسال ۲۶ میلیون زائران در اربعین حسینی در کربلا حضور داشتند و شیعیان نیجریه ۱۵۰ کیلومتر با پای پیاده به سمت حسینه بقیه الله با ندای لبیک یا حسین علیه السلام حرکت کردند و قطعا دشمنان قادر به توقف این جریان عظیم نخواهند بود.

 

امام جمعه سرخس در ادامه با اشاره به ۲۷ آذرماه روز وحدت حوزه و دانشگاه گفت: انقلاب اسلامی با وحدت حوزه و دانشگاه شکل گرفت و امروز ضروری است که دانشگاهیان و حوزویان در کنار یکدیگر قرار بگیرند.

 

خطیب نمازجمعه سرخس افزود: حوزه های علمیه می توانند با حرکتی جهادی الگوهای مناسب علمی را از شخصیت های مذهبی معرفی کنند و دانشگاهیان نیز باید با فراگیری علم روز دنیا به اهداف دشمن پی برده و شگردهای آنان را شناسایی کنند.

 

حجت الاسلام ارژنگ با بیان اینکه اتحاد حوزه و دانشگاه می تواند به ستیز دشمن پاسخ دهد، خاطرنشان کرد: امروز باید به نداشته های غرب حمله کرد و در آن شبهه ایجاد کنیم و فقط در صدد پاسخ نباشیم.

 

وی در پایان گفت: با تحقق وحدت حوزه و دانشگاه می توان به مستندات غیر واقعی غربی ها پاسخ داد و جلوی تلاش دشمن در تهاجم فرهنگی را گرفت.

انتهای پیام/