امنیت کاروان های پیاده با تلاش شبانه روزی بسیجیان تامین شد/ در مدت ۶ روز تردد کاروان ها هیچ گونه حادثه ای نداشتیم/ به ۳۹ کاروان پیاده شهرستان سرخس خدمت رسانی شد
امنیت کاروان های پیاده با تلاش شبانه روزی بسیجیان تامین شد/ در مدت ۶ روز تردد کاروان ها هیچ گونه حادثه ای نداشتیم/ به ۳۹ کاروان پیاده شهرستان سرخس خدمت رسانی شد
دبیر ستاد خدمات زائرین بخش مرزداران سرخس گفت: امنیت کامل کاروان های پیاده با تلاش شبانه روزی بسیجیان جان برکف گردان چهاردهم امام حسین علیه السلام در بخش مرزداران سرخس تامین شد.

علی اکبر اکبری در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار نسیم سرخس، گفت: امنیت کامل کاروان های پیاده با تلاش شبانه روزی بسیجیان جان برکف گردان امام حسین علیه السلام در بخش مرزداران سرخس تامین شد.

 

دبیر ستاد خدمات زائرین بخش مرزداران سرخس افزود: بسیجیان جان برکف گردان چهاردهم امام حسین علیه السلام لشکر عملیاتی ۵ نصر مستقر در شهرستان سرخس با همکاری فرماندهان و بسیجیان عزیز حوزه های مقاومت سلمان فارسی و مالک اشتر بخش مرزداران به صورت شبانه روزی امنیت کامل مسیر های تردد و اسکان زائران پیاده هشتمین نور ملکوتی آسمان امامت و ولایت آقا علی بن موسی الرضا علیه السلام را در بخش مرزداران و شهرمزداوند تامین کردند.

 

شهردار مزداوند ادامه داد: اسکان زائران در بخش مرزداران بیشتر در مدارس شهر مزداوند و روستاهای مسیر تردد کاروان ها، مساجد، حسینیه ها، سالن های ورزشی به عنوان محل اسکان زائرین انتخاب که به صورت نامحسوس و با انجام اقدامات گشت زنی سیار و استقرار در محل اسکان توسط بسیجیان عزیز تامین امنیت شد.

 

دبیرستاد فرعی خدمات زائرین بخش مرزداران خاطرنشان کرد: دلاورمردان نیروی انتظامی و مرزبانان غیور مستقر در شهر مزدادند و حوزه های، پل خاتون و دربند نیز با هماهنگی کامل و انجام گشت زنی های سیار و مستمر در مسیر تردد کاروان ها در ایجاد فضای امن کوشش فراوانی کردند.

 

اکبری همچنین به نقش پلیس راه و اداره راه و شهرسازی نیز در فراهم کردن بستر امنیت تردد با کنترل وسائط نقلیه سنگین و سبک، راهنمایی و تذکر به مدیران کاروان در استفاده از مسیرهای مشخص، آماده سازی حاشیه جاده و مسیر تردد به خصوص در روزهای بارانی و برفی در محور سرخس، مزداوند، میقات الرضا علیه السلام شهرستان سرخس(دوراهی صالح آباد) محور پل خاتون به مزداوند، محور شوسه معدن به جاده اصلی مشهد- سرخس اشاره و از تک تک کسانی که در حوزه کمیته امنیت و نظامی ستاد فرعی تلاش شبانه روزی داشتند تقدیر کرد.

 

دبیر ستاد خدمات زائرین بخش مرزداران سرخس اذعان کرد: به لطف خدا و همت، تلاش وخرد جمعی در مدت ۶ روز استقرار و تردد کاروان ها در حوزه بخش مرزداران هیچ گونه حادثه و اتفاق ناگواری نداشتیم.

 

شهردار مزداوند ادامه داد:  اولین کاروان در روز سیزدهم آذر وارد شهر مزداوند و آخرین کاروان ها نیز در صبح روز نوزدهم آذرماه از مزداوند خارج شدند.

 

دبیر ستاد فرعی خدمت به زائرین در بخش مرزداران سرخس گفت: از مجموع ۳۹ کاروان شهرستان سرخس ۲۸ کاروان اسکان یک یا دو شب در بخش مرزداران و مابقی نیز توقف موقت و استفاده از خدمات اولیه را در شهر مزداوند داشته اند.

 

اکبری به نقش مهم هلال احمر در همکاری با ستاد و نهادهای فوق نیز در حوزه امنیت سلامت و آمادگی برای حوادث احتمالی نیز اشاره کرد و افزود: جوانان داوطلب خواهر و بردار در مدت ۷ شبانه روز تردد و اسکان کاروان ها با سه دستگاه آمبولانس امداد و نجات در ستاد بخش واقع در شهرداری مزداوند مستقر بودند.

 

وی تصریح کرد: در ایام اسکان دواطلبان با مراجعه به کاروان ها ضمن تامین داروهای مورد نیاز زوار اقدام به ماساژ دست و پاهای برخی از مهمانان امام رضا علیه السلام کردند.

 

عضو ستاد خدمات زائرین شهرستان سرخس همچنین از توجه مرکز بهداشت به حوزه امنیت سلامت و بهداشت محیط  و رعایت مسایل بهداشتی در بین زوار و بازدیدهای مستمر از محل های توزیع غذا توسط ستاد طبخ صبحانه و عصرانه و کنترل دسرهای آماده توزیع به خصوص اطلاع رسانی کامل پیرامون آنفولانزا و آشنایی زوار با علائم بیماری با همکاری اعضای ستاد قدردانی کرد.

 

شهردار مزداوند خاطرنشان کرد: خدمت به زائران حرم رضوی افتخاری است که امسال نصیب جمعی از دوستان شده و بدون شک برای این کار انتخاب شده اند پس باید قدردان و صبور بود چون مشکلات همه جا وجود دارد، اما آنچه مهم است مدیریت این مشکلات و پیشگیری و کنترل برای کاهش این مشکلات است.

 

عضو ستاد خدمات زائرین شهرستان سرخس ادامه داد: آنچه امسال در مزداوند اتفاق افتاد، حاصل خرد جمعی و همت همگانی است و هیچ نهاد و فردی به تنهایی قادر به مدیریت و برنامه ریزی و اجرای برنامه خدمت به زائرین نیست.

 

وی بیان کرد: به لطف خدا شهرستان سرخس و ستاد فرعی بخش مرزداران رضایت زوار را در خدمت رسانی جلب کردند که تنها توجه خاصه امام رضا علیه السلام  بوده چرا که اینجا سرزمین آفتاب شرقی متعلق به حضرت ایشان و گذرگاه عبور امام در سفر به مرو است.

 

شهردار مزداوند از اعتماد امام جمعه، فرماندار، بخشدار بخش مرزداران و مرکزی، مدیریت سازمان تبلیغات اسلامی، دبیر ستاد شهرستان، دبیر جمعیت خدمتگزاران و رئیس شورای هیئت های مذهبی به شهرداری مزداوند و در واقع به ستاد بخش مرزداران متشکل از نهادها و ادارات و مردم مزداوند سپاسگزاری کرد.

 

اکبری تنها آرزو و خواسته خود را قبولی امام رئوف و مهربانی ها در عضویت و پوشیدن لباس خادمی به زائران در حرم رضوی اعلام کرد و گفت: آرزو دارم خادم حرم امام رضا علیه السلام شوم.

انتهای پیام/