بسیج دژ مستحکمی در مقابله با پروژه نفوذ دشمن است/ غافل کردن مسئولان از امدادهای غیبی و نصرت الهی در پروژه نفوذ دنبال می شود
بسیج دژ مستحکمی در مقابله با پروژه نفوذ دشمن است/ غافل کردن مسئولان از امدادهای غیبی و نصرت الهی در پروژه نفوذ دنبال می شود
امام جمعه سرخس با بیان اینکه بسیج دژ مستحکمی در مقابله با پروژه نفوذ دشمن است، گفت: بسیج به عنوان چشم بیدار انقلاب اسلامی وظیفه دارد که بصیرت افزایی کرده و مردم را نسبت به شگردهای نفوذ دشمن آگاه کند.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، حجت الاسلام علیرضا ارژنگ در خطبه های این هفته نمازجمعه سرخس با توصیه به رعایت تقوای الهی و در ادامه سلسله مباحث هفته های گذشته درباره قیامت گفت: در روز قیامت درباره قرآن، نماز اول وقت، تخریب سرزمین ها، سقط فرزندان و حتی چهارپایان از انسان سوال می شود.

 

امام جمعه سرخس افزود: اگر دو ماه عزاداری کردیم و میلیون ها تومان انفاق کردیم ولی نماز را در اول وقت خود اقامه نکردیم، مورد مغفرت الهی قرار نخواهیم گرفت.

 

حجت الاسلام ارژنگ در ادامه با گرامیداشت پنجم آذر سالروز تشکیل بسیح مستضعفان و با اشاره به بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب در دیدار فرماندهان بسیجی که فرمودند، مسئولان، نخبگان و افراد موثر در تصمیمات کلان، هدف دشمن در پروژه نفوذ هستند و تخطئه بسیج و اتهام تندروی به آن تکمیل پروژه نفوذ را در پی خواهد داشت، بیان کرد: دشمن در پروژه نفوذ قصد دارد که بین تصمیم گیران و تصمیم سازان نفوذ کند و چون می داند که بسیج دست او را می شناسد و مانع اهداف شوم او می شود، بسیج را تندرو و افراطی می خواند تا بتواند این دژ مستحکم را سست کرده و اهداف خود را اجرا کند.

 

وی به راه های نفوذ دشمن در قرآن کریم اشاره و تصریح کرد:  یکی از شیوه های دشمن در نفوذ، دادن وعده های دروغین است که قرآن اشاره می کند، به وعده های شیطانی آن ها توجه نکنید، که وعده الهی حق است.

 

خطیب نمازجمعه سرخس ناامید کردن مسئولان از آینده کشور را از دیگر اهداف دشمن در پروژه نفوذ عنوان کرد و افزود: دشمن مسئولان را از آینده کشور می ترساند و شیطان بزرگ می گوید که اگر با ما نباشید دچار فقر و مشکلات اقتصادی می شوید و این همان تزویر آمریکایی است.

 

حجت الاسلام ارژنگ ادامه داد: آمریکایی ها از آن طرف می گویند که فقر شما را تهدید می کند و از طرف دیگر به دنبال اشاعه فحشا در کشور ما هستند که قرآن پاسخ آن ها را می دهد، که خزائن عالم پیش خداوند است.

 

امام جمعه سرخس تصریح کرد: در پروژه نفوذ، دشمن منکر را معروف جلوه می دهد و کارهای غلط مسئولان را که منکری را معروف می کنند، تایید می کند، مثلا مسئولانی که به جای پرداختن به تقویت بنیه دینی به دنبال برگزاری اردوهای مختلط در کوهستان ها هستند.

 

خطیب نمازجمعه سرخس شایعه پراکنی و سهل اندیشه کردن مسئولان نسبت به مسائل مهم کشور را از دیگر راه های نفوذ دشمن عنوان کرد و افزود: یکی از خطاهای محاسباتی این است که در عوامل محسوس بمانیم و چشمانمان فقط ظواهر را ببیند و توجهی به معنویت نداشته باشیم.

 

وی غافل کردن مسئولان از امدادهای غیبی و نصرت الهی را از دیگر راه های نفوذ دشمن دانست و ادامه داد: همانطور که امام (ره) فرمودند، امدادهای غیبی و نصرت الهی بود که آمریکایی ها را در طبس به زمین زد و همچنین سخنان اخیر آیت الله علم الهدی امام جمعه مشهد که فرمودند، بسیج الهام الهی به حضرت امام (ره) بود و برخی ها چون امدادهای غیبی و نصرت الهی را ندیده اند، این سخنان را به سخره می گیرند.

 

امام جمعه سرخس بیان کرد: وقتی مسائل اعتقادی و بنیادی در نگاه یک مسئول، مسئله ای سطحی دیده می شود، مطمئنا شیطان در حال نفوذ است.

 

حجت الاسلام ارژنگ اعتماد به دشمنانی مانند آمریکا و رژیم صهیونیستی که خود را خیرخواه ملت ایران می دانند در پروژه نفوذ دنبال می شود و آسیب بزرگی به کشور وارد خواهد کرد.

 

خطیب نمازجمعه سرخس در ادامه به نقش بسیج در مقابله با پروژه نفوذ دشمن اشاره کرد و گفت: بسیج به عنوان چشم بیدار انقلاب اسلامی وظیفه دارد که بصیرت افزایی کرده و مردم را نسبت به شگردهای نفوذ دشمن آگاه کند.

 

وی اظهار کرد: باید تلاش کنیم در انتخابات آینده که هدف دشمن در پروژه نفوذ است، افرادی مانند آیت الله مدرس حضور پیدا کنند، شخصیت هایی که نه از مال دنیا چیزی داشتند و نه به دنبال مال و ثروت دنیا رفتند.

 

حجت الاسلام ارژنگ در پایان با اشاره به حرکت خیل عظیم زائران پیاده اربعین حسینی به سوی کربلای معلی، گفت: مهم ترین پیام این حرکت، پیام ایستادگی در برابر ظلم و سازش نکردن با ظالمان است، همانطور که ابی عبدالله با ظلم بیعت نکرد و در مقابل استکبار ایستادگی کرد.

انتهای پیام/