تعمیرات آنلاین ایستگاه اندازه گیری گاز پالایشگاه سرخس
تعمیرات آنلاین ایستگاه اندازه گیری گاز پالایشگاه سرخس
رئیس تعمیرات مکانیک پالایشگاه گاز شهید هاشمی نژاد سرخس گفت: برای اولین بار تعمیرات ایستگاه اندازی گیری پالایشگاه گاز شهید هاشمی نژاد سرخس، بدون قطع جریان گاز انجام شد.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، رضا سیدان ظهر امروز در جمع خبرنگاران گفت: یکی از خطوط اصلی ایستگاه اندازه گیری پالایشگاه دچار نشتی می شود که برای تعمیر آن باید ایستگاه یاد شده از مدار خارج و گاز آن به مشعل تخلیه شود.

 

رئیس تعمیرات مکانیک پالایشگاه گاز شهید هاشمی نژاد سرخس تصریح کرد: از آنجا که تخلیه فشار ایستگاه نیازمند از کار انداختن واحدهای پالایشی و قطع جریان به مدت ۱۰ ساعت و کاهش تولید به میزان ۲۵ میلیون متر مکعب بود، بر آن شدیم تا نشتی گاز را با همان فشار کاری برطرف کنیم.

 

سیدان بیان کرد: برای مهار نشتی ابتدا یک حلقه فلزی طراحی و سپس بر روی لوله نشتی مهار و با تزریق مواد شیمیایی خاص به درون آن نشتی به طور کامل برطرف شد.

 

وی خاطرنشان کرد: این گونه تعمیرات همیشه با قطع جریان گاز انجام می شد، که تلاش متخصصان سبب ایجاد روش جدید تعمیر و جلوگیری از کاهش تولید در حین تعمیرات شد.

 

رئیس تعمیرات مکانیک پالایشگاه گاز شهید هاشمی نژاد سرخس در پایان ضمن اشاره به صرفه جویی ۱۰۰ میلیون ریالی این طرح، از عموم هم وطنان خواست که در ماه های سرد پیش رو در مصرف گاز صرفه جویی کنند تا فشار شبکه در همه نقاط کشور حفظ شود.

انتهای پیام/