بهره برداری از «سد شوریجه سرخس» تا سه سال آینده/ ۴۶ روستای سرخس در نوبت گازرسانی هستند
بهره برداری از «سد شوریجه سرخس» تا سه سال آینده/ ۴۶ روستای سرخس در نوبت گازرسانی هستند
فرماندار سرخس گفت: «سد شوریجه سرخس» با ظرفیت 220 میلیون متر مکعب بزرگترین سد شمال شرق ایران است که تاکنون 35 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و پیش بینی می‌شود کار احداث آن تا سه سال آینده به پایان برسد.

حسین سنجرانی در گفتگو با خبرنگار نسیم سرخس، درباره آخرین وضعیت آب رسانی و گازرسانی به روستاهای سرخس گفت: بیش از ۵۰ درصد از اعتبارات شهرستان سرخس به پروژه‌های مناطق روستایی اختصاص یافته است.

 
فرماندار سرخس افزود: توجه ویژه‌ای به آب رسانی سالم به روستاها داریم و حدود ۳ میلیارد تومان برای آب رسانی به مناطق روستایی سرخس توسط دولت در نظر گرفته شده است.

 
سنجرانی همچنین درباره گازرسانی به روستاهای شهرستان گفت: در مجموع ۴۶ روستا از روستاهای شهرستان سرخس باید گاز رسانی شوند که امیدواریم تا دو سال آینده گازرسانی به این روستاها انجام شود.

 

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون برای پروژه گازرسانی به روستاهای دهستان تجن بالغ بر ۸۰ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.

 
فرماندار سرخس بیان کرد: برای روستاهایی که تاکنون گازرسانی نشده‌اند جلسه‌ای برای تامین نفت آن‌ها گذاشته‌ایم و مشکلات موجود با پیگیری‌های صورت گرفته حل شده و اداره تعاون روستایی موظف است تا نفت سفید را در بین روستائیان توزیع کند.

 
سنجرانی درباره تامین آب کشاورزی کشاورزان سرخسی از سد دوستی شهرستان گفت: هدف اصلی از احداث سد دوستی سرخس تامین آب شرب کلان شهر مشهد بوده و در کنار آن به کشاورزان شهرستان سرخس از آب سد دوستی سهمیه ای در نظر گرفته شده است.

 
وی عنوان کرد: در صورتی که آورنده آب سد دوستی در سال یک میلیارد و ۲۵۰ متر مکعب باشد از این مقدار ۱۷۰ میلیون متر مکعب برای کلان شهر مشهد،۶۰ میلیون متر مکعب برای زمین‌های کشاورزی آستان قدس رضوی، ۵۴ میلیون متر مکعب آب برای کشاورزان سرخسی و ۴۴ میلیون متر مکعب نیز برای مسائل زیست محیطی اختصاص می یاید.

 
فرماندار سرخس خاطرشنان کرد: سال گذشته با توجه به آورنده آب سد دوستی میزان ۳۰ میلیون متر مکعب آب برای کشاورزان مصوب شد که در نهایت با مساعدت آب منطقه ای استان و با توجه به نیازی که کشاورزان داشتند ۲۰ میلیون متر مکعب آب تامین شد.

 
سنجرانی همچنین با اشاره به احداث سد شوریجه سرخس گفت: سد شوریجه سرخس با ظرفیت ۲۲۰ میلیون متر مکعب بزرگترین سد شمال شرق ایران است و تاکنون ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

 
فرماندار سرخس با بیان اینکه با احداث این شد مشکل آب در حوزه صنعت و کشاورزی شهرستان حل می‌شود، تصریح کرد: پیش بینی می‌شود کار احداث این سد تا سه سال آینده به پایان برسد.

انتهای پیام/