امام سجاد (ع) در مقابل جریاناتی که دشمن را بزک می کرد، ایستادند/ عده ای امروز مثل حسن بصری به دنبال سازش با ظلم هستند
امام سجاد (ع) در مقابل جریاناتی که دشمن را بزک می کرد، ایستادند/ عده ای امروز مثل حسن بصری به دنبال سازش با ظلم هستند
امام جمعه سرخس گفت: امام سجاد علیه السلام از مواضع فریبکارانه کوفیان انتقاد می کردند و در مقابل جریاناتی که دشمن را تدلیس و بزک می کرد می ایستادند و آن ها را رسوا می کردند.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، حجت الاسلام علیرضا ارژنگ در خطبه های این هفته نماز جمعه سرخس با توصیه به رعایت تقوای الهی و تشریح قیام عاشورای حسینی و تبیین این حادثه ماندگار توسط امام سجاد علیه السلام و حضرت زینب کبری (س) اظهار کرد: در دورانی که مردم در اوج انحطاط اخلاقی و جهل بودند امام سجاد علیه السلام به تبیین قیام عاشورا پرداختند.

 

ارژنگ افزود: در زمانی که حجاج بن یوسف مردم را قتل و عام می کرد و امثال حسن بصری حکومت ظالمانه امویان را توجیه می کردند امام سجاد علیه السلام با فعالیت های خود توطئه های آن ها را خنثی کردند.

 

خطیب نمازجمعه سرخس بیان کرد: امام سجاد علیه السلام بنیانگذار فرهنگ سوگواری بودند و به خاطر سوگواری های طولانی، عنوان بکائین خمسه را به ایشان داده اند.

 

وی خاطرنشان کرد: حکمت سوگواری های طولانی امام سجاد علیه السلام این بود که حادثه عاشورا و اتفاقی که جهان تشییع را به دنیا نشان داد به فراموشی سپرده نشد.

 

ارژنگ با بیان اینکه امام سجاد علیه السلام اسلام ناب محمدی را مجددا احیا کردند، گفت: امام سجاد علیه السلام و حضرت زینب کبری (س) زبان گویای حماسه عاشورا بودند و هر جا فرصت پیدا می کردند از ظلم ها و ستم های عاشورا سخن می گفتند.

 

امام جمعه سرخس ادامه داد: امام سجاد علیه السلام جایگاه امامت را تبیین و نشانه های امام عادل را تشریح و ویژگی های رهبران ظالم را برمی شمردند.

 

وی تصریح کرد: امام سجاد علیه السلام از مواضع فریبکارانه کوفیان انتقاد می کردند و در مقابل جریاناتی که دشمن را تدلیس و بزک می کرد می ایستادند و آن ها را رسوا می کردند.

 

خطیب نمازجمعه سرخس اظهار کرد: امروز هم عده ای مثل حسن بصری ها وجود دارند که می گویند بیلبوردهای مرگ بر آمریکا را برداریم و با حکومت ظالم و مستکبر آمریکا سازش کنیم.

 

ارژنگ اذعان کرد: محرم و صفر به ملت ایران اسلامی بصیرت داد و امروز به جای حسن بصری ها مردم چشم و گوششان به سخنان رهبر معظم انقلاب است.

 

امام جمعه سرخس در پایان به حضور حماسی مردم ولایتمدار ایران اسلامی در راهپیمایی یوم الله ۱۳ آبان اشاره و عنوان کرد: حضور حماسی ملت ایران در راهپیمایی یوم الله ۱۳ آبان لبیک به رهبری و یک نه و یک مرگ بزرگ به آمریکا بود.
انتهای پیام/