۱۸ هزار تن کالا از منطقه ویژه اقتصادی سرخس صادر شد
۱۸ هزار تن کالا از منطقه ویژه اقتصادی سرخس صادر شد
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سرخس از صادرات 18 هزار تن کالا از این منطقه در 6 ماه ابتدایی سال 1394 خبر داد.

به گزارش نسیم سرخس، به‌نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی اظهار داشت: این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال ۱۳۹۳، به لحاظ وزنی رشد حدود ۳ برابری داشته است.

 

وی ادامه داد: ترانزیت خارجی هم در همین مدت ۳۷ هزار تن بوده که در مدت مشابه سال گذشته از رشد حدود ۳۰ درصدی برخوردار است.

 

صادقی گلمکانی با بیان اینکه اکنون با افزایش تولید در برخی واحدهای فعال سطح منطقه مواجه هستیم، خاطرنشان کرد: این امر تاثیر مثبتی بر افزایش صادرات دارد.

 

وی با اشاره به گستره صادرات منطقه ویژه اقتصادی سرخس اضافه کرد: کالاهای ساخته و پردازش شده در این منطقه به کشورهای افغانستان، عراق و آسیای میانه صادر می‌شوند.

 

صادقی گلمکانی افزایش صادرات غیرنفتی و سرمایه گذاری با محوریت رهایی از اقتصاد تک محصولی را رویکرد فعلی نظام اقتصادی کشور عنوان کرد.

 

وی با تاکید بر تقویت زیرساخت‌های منطقه برای رشد صادرات، افزود: با توجه به شرایط ایجاد شده در کشور و نیاز روز افزون کشورهای حوزه cis به کالا و خدمات کشورمان، می‌توان با تقویت زیرساخت‌های ریلی و جاده‌ای مناسب در منطقه ویژه اقتصادی سرخس، این نقطه از کشور را به مرکز مبادلات تجاری و صادراتی آسیای میانه تبدیل کرد.

 

صادقی گلمکانی ادامه داد: منطقه ویژه اقتصادی سرخس در ۱۶۰ کیلومتری مشهد همجوار با مرزهای مهم و استراتژیک ترکمنستان، با زیرساخت‌های حمل و نقل ریلی – جاده ای و هوایی، نقش تعیین کننده ای در صادرات از شمال شرق کشور دارد.

 

مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی سرخس با اشاره به اهداف ایجاد این منطقه تصریح کرد: پشتیبانی از فعالیت های اقتصادی و برقراری ارتباط تجاری بین المللی، تولید و پردازش کالا، انتقال فن آوری، صادرات غیر نفتی، ایجاد اشتغال مولد، جلب و تشویق سرمایه گذاری داخلی و خارجی، صادرات مجدد و ترانزیت کالا، از جمله این اهداف به شمار می روند.

انتهای پیام/