رشد ۱۰۶ درصدی ذخیره سازی گاز در مخزن شوریجه خانگیران سرخس
رشد ۱۰۶ درصدی ذخیره سازی گاز در مخزن شوریجه خانگیران سرخس
مدیرعامل شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد سرخس از رشد 106 درصدی ذخیره سازی گاز در مخزن شوریجه خانگیران سرخس خبرداد.

ناصر اسلامی در گفتگو با خبرنگار نسیم سرخس، گفت: میزان ذخیره سازی گاز در مخزن شوریجه خانگیران در شش ماهه اول سال ۹۳ حدود ۴۳۵ میلیون متر مکعب بوده است که این آمار در شش ماهه اول سال ۹۴ به ۸۹۴ میلیون متر مکعب رسیده است.

 

مدیرعامل شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد سرخس افزود: این آمار حاکی از رشد ۱۰۶ درصدی میزان ذخیره سازی گاز در مخزن ذخیره سازی شوریجه نسبت به سال گذشته است.

 

وی  تصریح کرد: با توجه به اینکه در شش ماهه نخست امسال شاهد مصرف کمتر گاز هستیم بنابراین میزان قابل توجهی از گاز در مخزن ذخیره و برای پیک مصرف در فصل زمستان قابل برداشت خواهد بود.

 

اسلامی ادامه داد: میزان گاز ترش دریافتی در شش ماهه نخست سال ۹۳ از چاه های منطقه عملیاتی خانگیران سرخس شش میلیارد و ۷۲۰ میلیون متر مکعب بوده است که این آمار در شش ماهه نخست امسال به شش میلیارد و ۸۰۰ میلیون متر مکعب رسیده است.

 

مدیرعامل شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد سرخس تاکید کرد: در بخش گاز ترش، شاهد رشد یک ممیز دو درصدی دریافت گاز بوده ایم.

 

وی همچنین در خصوص میزان تولید گوگرد در این مجتمع گازی گفت: میزان تولید گوگرد در شش ماهه سال ۹۳ حدود ۲۷۰ هزارتن بوده است که بر اساس آمار این میزان تولید گوگرد در شش ماهه ۹۴ به ۲۷۸ هزار تن افزایش یافته است.

 

اسلامی خاطر نشان کرد: در این بخش شاهد رشد سه درصدی تولید گوگرد بوده ایم.

 

مدیرعامل شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد سرخس در پایان یادآور شد: هر چند آمادگی کامل برای تولید گاز و خدمت رسانی به هم وطنان عزیز، صنایع و نیروگاه ها داریم اما از تمامی مصرف کنندگان انتظار داریم در مصرف گاز دقت و استفاده بهینه را داشته باشند تا در فصل زمستان و پیک مصرف بتوانیم علاوه بر مصارف خانگی، به مصارف صنعتی نیز خدمت رسانی کنیم.

انتهای پیام/