محکومیت میلیاردی قاچاقچیان کالا و ارز در سرخس
محکومیت میلیاردی قاچاقچیان کالا و ارز در سرخس
رئیس اداره تعزیرات حکومتی شهرستان سرخس گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۲ تاکنون، میزان محکومیت پرونده‌های قاچاق کالا و ارز که به این اداره ارسال شده، ۹۰۹ میلیارد و ۱۵۶ میلیون ریال بوده است.

سعید حسین‌زاده در گفتگو با خبرنگار نسیم سرخس، با تاکید بر برخورد قاطع تعزیرات حکومتی سرخس با قاچاقچیان کالا و ارز اظهار کرد: در پی گزارشات و کشفیات از ابتدای سال ۱۴۰۲ تاکنون، ۸۶ فقره پرونده قاچاق چوب در اداره تعزیرات حکومتی شهرستان سرخس رسیدگی شده است.

حسین‌زاده افزود: از ابتدای سال ۱۴۰۲ در مجموع به قاچاق ۱۷ هزار و ۸۱۰ لیتر سوخت غیرمجاز از نوع نفت سفید و نفت‌گاز در شعبه ویژه قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی سرخس رسیدگی شده است.

رئیس اداره تعزیرات حکومتی سرخس بیان کرد: همچنین از ابتدای سال ۱۴۰۲ میزان محکومیت پرونده‌های قاچاق کالا و ارز که به این اداره ارسال شده، ۹۰۹ میلیارد و ۱۵۶ میلیون ریال بوده است.

وی خاطرنشان کرد: قاچاق سوخت به‌وسیله خودروهای شوتی علاوه بر خطرات جانی، منجر به صدور جریمه‌های سنگین برای مرتکبان توسط تعزیرات حکومتی می‌شود.

رئیس اداره تعزیرات حکومتی سرخس تاکید کرد: طبق قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز تخفیف و تعلیق مجازات برای خودروهای شوتی حامل کالای قاچاق اعمال نخواهد شد.

حسین‌زاده در پایان گفت: قاچاقچیان و متخلفان این نکته را باید بدانند که هرگونه تغییر در وضعیت خودرو مانند تغییر ارتفاع برای حمل قاچاق فارق از داشتن کالای قاچاق طبق «تبصره ۷»، «ماده ۲۰» قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، جرم تلقی شده و متخلف تا ۵۰ میلیون تومان در تعزیرات حکومتی جریمه خواهد شد.

انتهای خبر/

  • نویسنده : احسان بابائی