«انتخابات» فرصت ارائه ایده‌های تحولی است
«انتخابات» فرصت ارائه ایده‌های تحولی است
امام جمعه سرخس گفت: امروز تحول‌گرایی و ارائه ایده‌های تحولی شرطی لازم برای حرکت اجتماعی و افزایش مشارکت سیاسی بوده و آنچه امروز نیازمند آن هستیم، حل مشکلات به‌واسطه ایده‌ای تحولی همه‌جانبه و پویا است و این ایده آینده ایران قوی را می‌سازد و انتخابات چنین فرصتی را مهیا می‌کند.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، حجت‌الاسلام محمد بختیاری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه سرخس با تاکید بر اینکه انتخابات فرصت مهم اجتماعی است، اظهار کرد: در‌ واقع انتخابات فرصت انتخاب ایده‌ها است و اگر به‌درستی انتخاب نشود، ایده‌ای بن‌بست‌گرا فرصت می‌یابد تا برای مدتی جهت کشور و سیاست‌های آن را تعیین و برخلاف ایده تحولی، موجب سرخوردگی و فروپاشی اجتماعی می‌شود.

امام جمعه سرخس افزود: با کاهش اثربخشی چنین رویدادی، شدت مشارکت و کیفیت این رویداد مهم کاهش می‌یابد.

وی تصریح کرد: امروز تحول‌گرایی و ارائه ایده‌های تحولی شرطی لازم برای حرکت اجتماعی و افزایش مشارکت سیاسی است؛ آنچه امروز نیازمند آن هستیم، حل مشکلات به‌واسطه ایده‌ای تحولی همه‌جانبه و پویا است و این ایده آینده ایران قوی را می‌سازد و انباشتی از سرمایه‌های اجتماعی برای آینده‌های دور و نزدیک را رقم می‌زند و انتخابات است که چنین فرصتی را مهیا می‌کند.

حجت‌الاسلام بختیاری عنوان کرد: نگاه انتخاب‌کنندگان باید به سمت و سوی اشخاص و جریان‌هایی باشد که برای تحول مورد نظر رهبر انقلاب دارای ایده نو و پیشرو باشند.

خطیب نماز جمعه سرخس بیان کرد: منتخبان آینده مردم باید کسانی باشند که تحول را، نه در شعار که در عمل بشناسند، باور داشته باشند و برای شکوفایی آن ایده‌های تحول‌آفرین تلاش کنند.

امام جمعه سرخس در ادامه با طرح این سوال که چرا داعش حملات تروریستی خود را افزایش داده است؟ گفت: از زمانی که مردم مظلوم غزه زیر هجمه شدید تل‌آویو قرار گرفتند، گروه تروریستی داعش در راستای منافع صهیونیست‌ها گام برداشته است.

وی اضافه کرد: گروه‌ تروریستی داعش با فعال‌ کردن هسته‌های خفته خود و ارتکاب عملیات تروریستی و انتحاری در کشورهای حامی فلسطین، علاوه بر منحرف کردن افکار عمومی جهان از تداوم نسل‌کشی در غزه، تلاش کرده است در مسیر عملیات‌های محور مقاومت علیه رژیم صهیونیستی سنگ‌اندازی و با راه‌اندازی عملیات تروریستی، بازیگران محور مقاومت را درگیر بحران‌های داخلی کند.

حجت‌الاسلام بختیاری تصریح کرد: اقدامات و تحرکات گروه تروریستی داعش و اظهارات مقام‌های رژیم صهیونیستی حاکی از آن دارد، فعالیت و قدرت‌گیری داعش در منطقه در راستای منافع تل‌آویو است، زیرا در یک دهه اخیر داعش تنها در راستای منافع رژیم صهیونیستی گام برداشته است.

امام جمعه سرخس القای ناامنی در جمهوری اسلامی ایران، وارد‌ کردن کشورمان به جنگ با رژیم صهیونیستی، زیر سوال‌ بردن اعتبار بازدارندگی ایران و امنیتی‌سازی فضای جامعه و تأثیر بر مشارکت در انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری را از اهداف جنایت تروریست‌ها در کرمان برشمرد.

خطبب نماز جمعه سرخس در ادامه به عظمت ماه رجب اشاره کرد و گفت: عظمت ماه رجب به‌واسطه اموری است که در این ماه واقع شده است؛ اموری که در این ماه واقع شده، در ماه‌های دیگر نیست، بنابراین عبادت در این ماه با عبادت‌ در ماه‌های دیگر متفاوت است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: از اعمال بسیار مبارک این ماه که بحمدالله در جامعه به‌ویژه در بین جوانان رونق گرفته، آیین معنوی اعتکاف است؛ این سنّت حسنه از برجسته‌ترین و مهم‌ترین توصیه‌های دینی است که پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار علیهم‌السلام به گونه‌ای ویژه به آن اهتمام داشتند.

انتهای خبر/

  • نویسنده : احسان بابائی