دانشجویان زنجیره تولید‌ ایده و علم را تکمیل کنند
دانشجویان زنجیره تولید‌ ایده و علم را تکمیل کنند
مسئول بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی سرخس گفت: دانشجویان باید تلاش کنند، زنجیره تولید‌ ایده و علم تا مرحله اجرا و پیاده‌سازی را تکمیل کنند و‌ ایده‌ها و پروژه‌های دانشجویان با استقبال مدیران ارشد شهرستان سرخس در مسیر حل مشکلات صنایع و نیاز‌های مردم شهرستان باشد.

مصطفی ربانی در گفت‌وگو با خبرنگار نسیم سرخس، اظهار کرد: ۱۶ آذر بیشتر به ‌عنوان نمادی سیاسی و یادآور مقاومت تاریخی دانشجویان در مقابل نظام سلطه شناخته می‌شود.

مسئول بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی سرخس افزود: امروز می‌توان دانشجو را به‌عنوان عنصری نخبه و تأثیر‌گذار و کنشگر در مسائل سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، علمی و اجتماعی دانست، بنابراین دانشجویان می‌توانند با مطالبه‌گری و پیگیری هوشمندانه مسائل کشور و شهرستان سرخس، ‌امید و ایجاد انگیزه را به جامعه پیرامونی تزریق کنند.

وی تصریح کرد: دانشجویان باید تلاش کنند تا زنجیره تولید‌ ایده و علم تا مرحله اجرا و پیاده‌سازی را تکمیل کنند و‌ ایده‌ها و پروژه‌های دانشجویان با استقبال مدیران ارشد شهرستان در مسیر حل مشکلات صنایع و نیاز‌های مردم شهرستان باشد.

این استاد دانشگاه بیان کرد: در مسیر رسیدن به این اهداف باید برنامه‌ای راهبردی و عملیاتی برای پرورش و استفاده از نخبگان داشته باشیم؛ این سیر برنامه قبل از مدرسه در خانواده شروع می‌شود، در مدارس و دانشگاه تکمیل می‌شود و در نهایت در صنعت پیاده‌سازی و اجرا می‌شود.

مسئول بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی سرخس عنوان کرد: هر مسئولی در شهرستان سرخس که خود را مخاطب کلید واژه‌هایی از جمله، ارتباط دانشگاه و صنعت، وحدت حوزه و دانشگاه، سند تحول و تعالی آموزش و پرورش و دانشگاه و دانشگاه تراز انقلاب اسلامی می‌داند باید در پیاده‌سازی و اجرای این برنامه راهبردی شبانه‌روزی تلاش کند تا بتوان «سرخس قوی» را به قله پیشرفت و آبرو برسانیم.

ربانی بیان کرد: یکی از مهم‌ترین کار‌هایی که دانشجویان می‌توانند در ایجاد انگیزه انجام دهند و به محیط پیرامون خودشان از جمله خانواده، دوستان و همکاران‌ امیدآفرینی کنند، جهاد تبیین درباره دستاورد‌های انقلاب اسلامی است.

این استاد دانشگاه گفت: پرتاب موفق کپسول زیستی، موشک‌ها و ماهواره نور، پهپاد‌ها و موفقیت‌های فضایی، درمان انواع بیماری‌ها و پیوند‌های اعضا و خودکفایی در تولید اکثر تجهیزات صنعتی از جمله دستاورد‌های دانشجویان در پیاده‌سازی علوم کاربردی است.

مسئول بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی سرخس در پایان خاطرنشان کرد: برای تحقق «سرخس قوی» باید نمایندگان دولت در شهرستان، از ظرفیت‌های نخبگانی استفاده کنند و برای رسیدن به این هدف نیاز است بین مدیران و‌ اندیشه‌ورزان برای حل مشکلات پلی ایجاد و هماهنگی شایسته صورت گیرد.

انتهای پیام/

  • نویسنده : احسان بابائی