مهار ریزگردها در برنامه‌ای کوتاه‌مدت مطالبه مردم سرخس است
مهار ریزگردها در برنامه‌ای کوتاه‌مدت مطالبه مردم سرخس است
امام جمعه سرخس با اشاره به معضل ریزگردهای سرخس گفت: مهار ریزگردها در برنامه‌ای کوتاه‌مدت مطالبه امروز مردم شهرستان سرخس است.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، حجت‌الاسلام محمد بختیاری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه سرخس با بیان اینکه در جنگ شناختی اعتقادات، نگرش‌ها و رفتار نخبگان و عامه جامعه هدف گرفته می‌شود، اظهار کرد: ضربه زدن به سرمایه‌های معنوی نظام در این جنگ در دستور کار دشمن است.

امام جمعه سرخس افزود: برای اینکه دشمن به این منظور خودش برسد، ابزار او مستندسازی‌های پیچیده و حیله‌های رسانه‌ای است.

وی بیان کرد: دشمن در این جنگ زیرساخت‌های معنوی را زیر سوال می‌برد؛ امروز در جنگ شناختی به سر می‌بریم و باید بدانیم چطور باید با آن مقابله کنیم.

حجت‌الاسلام بختیاری عنوان کرد: باید مبانی اعتقادی‌مان را مدام به‌روزرسانی کنیم؛ باید در مسجد و زیر سایه قرآن و عترت اعتقاداتمان را به‌روزرسانی کنیم.

خطبب نماز جمعه سرخس تصریج کرد: قرآن انسان را به خالقش نزدیک می‌کند؛ با عترت نیز که مفسر قرآن است، انسان با امام زمانش سخن و با او باید بیعت داشته باشد.

امام جمعه سرخس اضافه کرد: برای اینکه در جنگ شناختی پیروز شویم، مسئولان باید برای حل مشکلات و سفره مردم تلاش شبانه‌روزی داشته باشند؛ مسئولان اگر در میان مشکلات مردم باشند و آثار خستگی را از کار و تلاش به چهره مسئولان ببینند، امیدوار می‌شوند.

وی ادامه داد: باید تلاش کنیم برای اینکه روایت اول را در حوادث داشته باشیم؛ نباید دشمن اول روایت کند و واقعیت‌ها را به مردم بگوییم؛ صداقت، هم شخص و هم جامعه را نجات می‌دهد.

حجت‌الاسلام بختیاری گفت: باید در ساختار رسانه‌ای و اطلاع‌رسانی کشور بازسازی صورت گیرد و در برابر هجمه دشمن مستحکم شود؛ امروز هر کشوری در برابر آسیب‌های فضای مجازی قوانینی دارد؛ در جنگ شناختی باید شاهد کار ویژه مسئولان باشیم.

امام جمعه سرخس در ادامه با اشاره به اینکه جنگ غزه اروپا و ناتو را هم با چالش مواجه کرده است، گفت: اسپانیا و نروژ جنایت‌های رژیم صهیونیستی را محکوم کردند و در ناتو شاهد اولین چالش هستیم؛ ضمن اینکه رژیم صهیونیستی با ضعف شدید اقتصادی در جنگ اخیر مواجه شده است و خسارت‌های نظامی، امنیتی و رو شدن هویت و خوی وحشی‌گری آن‌ها را در پی داشته است.

خطبب نماز جمعه سرخس بیان کرد: در این جنگ حماس گفتمان اسلام را منتقل کرد و ر رژیم صهیونیستی ماهیت پلید او دوباره برای مردم جهان آشکار شد.

وی در ادامه با تبریک روز مجلس شورای اسلامی و تبیین ویژگی‌های شهید آبت‌الله مدرس گفت: یکی از ویژگی‌های شهید مدرس این بود که ایشان در مقابل ظلم ظالمان قاطعیت داشتند؛ شهید مدرس اهل سازش نبود و از تطمیع شدن ترسی نداشت و با مستکبران مدام در جنگ بود.

امام جمعه سرخس تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی باید مرامش، مرام شهید مدرس باشد؛ تدین، کارآمدی، دلسوزی نسبت به کوخ‌نشینان و شجاعت در مقابل منافقان و نفوذی‌ها باید چهار شاخصه نماینده تراز انقلاب اسلامی باشد.

وی به موضوع منطقه آزاد تجاری- صنعتی سرخس اشاره و بیان کرد: درباره منطقه آزاد باید تبیین لازم صورت گیرد که چه منافعی برای مردم سرخس و کشور این منطقه دارد؛ باید حقوق مردم و سرمایه‌گذاری آن‌ها استیفا و مسئولی از نخبگان سرخس در هیئت مدیره منطقه آزاد سرخس عضو باشد.

حجت‌الاسلام بختیاری در پایان با اشاره به معضل ریزگردهای سرخس گفت: مهار ریزگردها در برنامه‌ای کوتاه‌مدت مطالبه امروز مردم شهرستان سرخس است.

انتهای پیام/

  • نویسنده : احسان بابائی