ریشه شرارت‌های رژیم صهیونیستی با طوفانی درهم می‌شکند
ریشه شرارت‌های رژیم صهیونیستی با طوفانی درهم می‌شکند
امام جمعه موقت سرخس گفت: ریشه شرارت‌های رژیم موقت صهیونیستی عمیق نیست و با طوفانی درهم می‌شکند، مانند تمدن فرعون که خدای متعال تازیانه خود را بر آن‌ها فرود آورد.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، حجت‌الاسلام علیرضا سیستانی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه سرخس با گرامیداشت یوم‌الله ۱۳ آبان، روز مبارزه با استکبار جهانی اظهار کرد: بر اساس منطق قرآن اگر نگاه کنیم، رژیم صهیونیستی شجره خبیثه است؛ این رژیم مظهر کلمه خبیثه و جمع همه رذالت‌ها است.

امام جمعه موقت سرخس افزود: ریشه این رژیم از مرداب نفاق و لجن‌زار جهل و هواپرستی آبیاری شده و میوه‌های آن بی‌عفتی، بی‌حیایی، کبر و استکبار، ظلم و جنایت و کودک‌کشی و وحشت است؛ ریشه شرارت‌های این رژیم عمیق نیست و با طوفانی درهم می‌شکند، مانند تمدن فرعون که خدای متعال تازیانه خود را بر آن‌ها فرود آورد.

وی با تاکبد بر اینکه عربده‌کشی ظالمان موقتی است، گفت: طوفان الاقصی از آستین مقاومت بیرون آمد و بر چهره زشت رژیم موقت صهیونیستی همچون عذاب الهی فرود آمد.

حجت‌الاسلام سیستانی اضافه کرد: ملت فلسطین ملتی هستند که به ستوه آمدند و ۷۵ سال است که آواره هستند؛ تحقیر یک ملت از همه بدتر است و این آوارگی این ملت را به خروش آورده است.

امام جمعه موقت سرخس ادامه داد: در ۱۶ سال محاصره غزه بسیاری از مردم برایشان سخت گذشت؛ مردم را کوچ و در اردوگاه‌ها قرار دادند و مردم بدون مجوز نمی‌توانند حتی از خانه خودشان بیرون بیایند؛ بسیاری از زنان پشت فنس‌ها زایمان کردند و هشت هزار کودک پشت فنس‌ها به‌دنیا آمدند.

خطیب نماز جمعه سرخس تصریح کرد: دلیل دیگر که به طوفان الاقصی منجر شد، این بود که دولت نابه‌کار نتانیاهو که سر کار آمد، بر مردم سخت گرفتند؛ امروز کسانی که به‌دنبال عادی‌سازی با رژیم موقت صهیونیستی هستند، علیه این رژیم شدند.

وی با بیان اینکه کودک‌کشی در ذات رژیم صهیونیستی است، گفت: مرگ بر آمریکا امروز برای ما شعار نیست، بلکه خط مشی است؛ از ابتدا آمریکا هرچه داشته، جنایات بوده است؛ امروز با مهمات آمریکایی، رژیم صهیونیستی جنایت می‌کند.

امام جمعه موقت سرخس اضافه کرد: امروز انگلیس، فرانسه، آلمان و رژیم صهیونیستی کشورهایی هستند که با پشتیبانی و حمایت آمریکا جنایت می‌کنند.

حجت‌الاسلام سیستانی تصریح کرد: راه‌اندازی جنگ‌های جهانی و کشتار صدها میلیون آدم، راه‌اندازی صدها جنگ توسط آمریکا، جنگ ویتنام با سه میلیون کشته، جنایت در عراق و ساخت داعش و ۲۰ سال آدم‌کشی و غارت در افغانستان و جنگ هشت ساله تحمیلی علیه ایران ازجمله جنایت‌های آمریکا است؛ آمریکایی که خود با کشتار سرخ‌پوستان شکل گرفت.

وی در ادامه بیان کرد: صبوری مردم غزه امروز جهان را علیه رژیم صهیونیستی متحد کرده است؛ در عملیات طوفان الاقصی، رژیم موقت صهیونیستی هزاران مجروح و کشته داده و شرایط بر این رژیم سخت شده است.

خطیب نماز جمعه سرخس عنوان کرد: روز یکشنبه ۱۴ آبان روز فرهنگ عمومی است؛ از تمام کسانی که در حوزه فرهنگ عمومی تلاش می‌کنند، قدردانی می‌کنیم؛ قوام و رفاه یک ملت بستگی به فرهنگ و هویت آن کشور دارد؛ در صدر برنامه‌های جمهوری اسلامی ایران باید تقویت مسئله فرهنگ باشد.

حجت‌الاسلام سیستانی در پایان گفت: امروز آزمون استخدامی نفت در شهرستان سرخس برگزار شد که لازم می‌دانیم از تمام کسانی که موجب برگزاری این آزمون و استخدام ۱۷۶ نفر می‌شوند، قدردانی کینم؛ از مجموعه وزارت نفت و به‌ویژه از وزیر نفت برای صدور مجوز این آزمون قدردانی داریم.

انتهای پیام/

  • نویسنده : احسان بابائی