باید با محوریت مشترکات به تقویت وحدت کمک کنیم
باید با محوریت مشترکات به تقویت وحدت کمک کنیم
امام جمعه اهل سنت سرخس گفت: باید با محوریت مشترکات به تقویت وحدت کمک کنیم تا توطئه‌های دشمنان خنثی شود.

به گزارش نسیم سرخس، مولوی سید عبدالعزیز پارسا، امام جمعه اهل سنت سرخس در محفل قرآنی و جشن ولادت رسول اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) و هفته وحدت که امشب در مسجد امام رضا(ع) شهرستان سرخس برگزار شد، اظهار کرد: پیامبر اسلام الگویی تمام برای زندگی مسلمانان است.

امام جمعه اهل سنت سرخس افزود: پیامبر بشریت را به سر منزل مقصود رساند و راه راست را برای بشریت روشن کردند. ایشان برتری‌های قومی و نژادی را که در جامعه جاهلیت بود، از بین بردند.
وی بیان کرد: وحدت و یکپارچگی امت اسلامی علاوه بر اینکه در آیات و روایات مورد تاکید است، در شرایط کنونی بیشتر باید مورد توجه قرار گیرد.

مولوی پارسا عنوان کرد: دشمنان اسلام به دنبال تفرقه بین مسلمانان هستند؛ استکبار جهانی با جنگ و اشغال ۲۰ ساله در افغانستان و سایر کشورهای اسلامی به دنبال تضعیف مسلمانان هستند.

امام جمعه اهل سنت سرخس تصریح کرد: امروز توجه به وحدت امت اسلامی از همه زمان‌ها ضروری‌تر است؛ تفرقه و اختلاف در ردیف عذاب‌های الهی است.

وی ادامه داد: اختلافات جزئی بین مسلمانان نباید عامل پراکندگی شود؛ در این رابطه باید زندگی بزرگان سنی و شیعه را مرور کنیم.

مولوی پارسا گفت: قدر امنیت را باید بدانیم و به رغم اقدامات دشمنان اسلام در کنار هم باشیم؛ شیعه و سنی سالیان سال است که در شهرستان سرخس برادروار در کنار هم زندگی کردند. باید با محوریت مشترکات به تقویت وحدت کمک کنیم تا توطئه‌های دشمنان خنثی شود.

حجت‌الاسلام محمد بختیاری، امام جمعه سرخس نیز در این مراسم اظهار کرد: خدای متعال دو صفت خود که رئوف و رحیم است را به پیامبر اسلام عطا کرده است.

امام جمعه سرخس افزود: خدای متعال حضرت رسول اکرم و حضرت ابراهیم را به‌عنوان دو پیامبر اسوه معرفی کرده است؛ این اسوه نفی اسطوریت است.

وی بیان کرد: سنت‌های رسول خدا حیات بخش هستند؛ تبعیت‌ کامل از سنت‌های پیامبر را امامان ما انجام دادند.

حجت‌الاسلام بختیاری عنوان کرد: هر اندازه به رسول خدا شباهت داشته باشیم، به همان اندازه به انسانیت نزدیک‌تر شدیم؛ شاخص ارزیابی رسول خدا است.

امام جمعه سرخس اضافه کرد: مسلمانان باید یکدیگر را تکریم و احترام کنند؛ کسی به رسول خدا نزدیک‌تر است که نسبت به حق شکیباتر باشد.

وی ادامه داد: با هر سلیقه‌ای که باشیم، حق وحدت است؛ در مساجد ما باید شور و شوق وحدت باشد؛ نسبت به برادر دینی باید از همه مهربان‌تر باشیم.

حجت‌الاسلام بختیاری در پایان با تاکید بر اینکه شیعه و سنی زیر چتر اسلام هستند، گفت: نفوذ بهائیت در شیعه و نفوذ وهابیت در اهل سنت، موجب تفرقه بین شیعه و سنی هستند.

انتهای پیام/

  • نویسنده : احسان بابائی