چاه گازی شماره ۷۸ منطقه عملیاتی خانگیران سرخس افتتاح شد
چاه گازی شماره ۷۸ منطقه عملیاتی خانگیران سرخس افتتاح شد
همزمان با هفته دولت، چاه گازی شماره ۷۸ شرکت بهره‌برداری نفت و گاز شرق با حضور مسئولان شهرستان سرخس در منطقه عملیاتی خانگیران افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، همزمان با هفته دولت چاه گازی شماره ۷۸ شرکت بهره‌برداری نفت و گاز شرق با حضور مسئولان شهرستان سرخس در منطقه عملیاتی خانگیران سرخس عصر امروز افتتاح شد.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز شرق در حاشیه مراسم افتتاح این چاه گازی در جمع خبرنگاران گفت: حفاری این چاه گازی در سال ۱۳۹۹ آغاز شده و در سال ۱۴۰۰ به اتمام رسیده است و نصب تاسیسات سرچاهی و خط لوله جریانی این چاه در آذرماه ۱۴۰۱ آغاز شده و با اعتباری بالغ‌بر ۴۰ میلیارد تومان انجام شد.

فرشید خیبری با بیان اینکه قرار بود این چاه در ۱۰ شهریورماه امسال به‌طور کامل راه‌اندازی شود، بیان کرد: با توجه به شرایط جوی و افزایش ریزگردها بهره‌برداری کامل از این چاه با تاخیر روبرو شده که طبق قول پیمانکار این چاه تا ۳۱ شهریورماه وارد مدار تولید می‌شود.

وی عنوان کرد: با در مدار تولید قرار گرفتن این چاه ۱/۵ میلیون مترمکعب به تولید گاز ترش در این منطقه اضافه می‌شود.

خیبری تصریح کرد: علاوه بر چاه ۷۸ که تا پایان این ماه به‌طور کامل وارد مدار تولید می‌شود، چاه شماره ۷۶ نیز تا پایان آبان‌ماه وارد مدار تولید می‌شود و در مجموع سه میلیون متر مکعب گاز به مجموع گازهای تولیدی منطقه خانگیران اضافه می‌شود.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز شرق بیان کرد:‌ طبق تعهدی که امسال داریم مجموع گاز ترش و شیرین ما به ۶۴ میلیون مترمکعب در حداکثر تولید خواهد رسید.

وی درباره اشتغال ایجاد شده در این چاه خاطرنشان کرد: در حفاری و نصب تاسیسات این چاه حدود ۱۵۰ نفر به‌طور موقت مشغول به کار شدند و پس از راه‌اندازی نیز بالغ‌بر ۲۰ نفر نیرو به طور مستمر در این چاه مشغول به فعالیت می‌شوند.

پایان پیام/

  • نویسنده : علیرضا علی‌صوفی