کسب تندیس دو ستاره برنزی جایزه ملی مدیریت انرژی توسط پالایشگاه سرخس
کسب تندیس دو ستاره برنزی جایزه ملی مدیریت انرژی توسط پالایشگاه سرخس
مدیر واحد مطالعات انرژی شرکت پالایش گاز شهید هاشمی‌نژاد سرخس از کسب تندیس دو ستاره برنزی جایزه ملی مدیریت انرژی توسط این شرکت خبر داد.

سید مجید علاقه‎‌‌بند حسینی، مدیر مطالعات انرژی شرکت پالایش گاز شهید هاشمی‌نژاد سرخس در گفت‌وگو با خبرنگار نسیم سرخس، اظهار کرد: در هشتمین دوره جایزه ملی مدیریت انرژی، این مجتمع گازی طی دومین حضور خود در این ارزیابی، موفق شد در بخش حوزه «فرآیندهای انرژی‌بر- سیستم مدیریت انرژی» تندیس برنزی دو ستاره این جایزه را دریافت کند.

وی با بیان اینکه مدیریت تولید و مصرف انرژی همواره یکی از موضوعات بسیار مهم در سطح کشور و جهان است، افزود: با توجه به روند افزایشی مصرف انرژی و همچنین محدود بودن منابع و لزوم حرکت در راستای توسعه پایدار و حفظ محیط زیست، توجه به موضوع اصلاح الگوی مصرف بسیار مهم و حیاتی است.

علاقه‌بند حسینی بیان کرد: شرکت پالایش گاز شهید هاشمی‌نژاد به‌عنوان بزرگ‌ترین قطب تولید انرژی در شمال و شمال شرق کشور از سال ۱۳۹۲ استاندارد بین‌المللی(ایزو ۵۰۰۱ ) در سازمان استقرار داده و جزو شرکت‌های پیشرو در این خصوص است.

مدیر مطالعات انرژی شرکت پالایش گاز شهید هاشمی‌نژاد سرخس عنوان کرد: این واحد در سال ۱۴۰۱ نیز با به‌روزرسانی این استاندارد بر اساس ویرایش ۲۰۱۸، ضمن اخذ گواهینامه، تلاش خود را برای برداشتن گام‌های مؤثر به‌منظور بهبود مستمر در روند عملکرد انرژی به کار بسته است.

وی خاطرنشان کرد: پالایشگاه گاز شهید هاشمی‌نژاد همچنین با حضور در بخش حوزه» پروژه های صرفه‌جویی انرژی» با پروژه «تغلیظ گاز اسیدی» شرکت کرده که موفق به دریافت تقدیرنامه تک ستاره در این حوزه شد.

علاقه‌بند حسینی اضافه کرد: هدف از تعریف و اعطای جایزه ملی مدیریت انرژی، ترویج استانداردهای سیستم مدیریت انرژی، توسعه فرهنگ بهره‌وری و بهینه‌سازی، ایجاد روحیه رقابت‌پذیری و هم‌افزایی در جهت بهبود و ارتقای سطح بهره‌وری در سازمان‌ها است.

مدیر مطالعات انرژی شرکت پالایش گاز شهید هاشمی‌نژاد تصریح کرد: این ارزیابی به‌صورت سالیانه از سوی سازمان مدیریت صنعتی با همکاری و حمایت نهادهای اصلی سیاست‌گذاری و نظارت در حوزه مدیریت انرژی شامل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق، شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت و سازمان ملی استاندارد ایران انجام می‌شود.

در هشتمین دوره جایزه ملی مدیریت انرژی آقای مجید علاقه‌بند حسینی رئیس مطالعات انرژی پالایشگاه از طرف هیأت داوران موفق به دریافت گواهینامه مدیر انرژی برتر در بین ۳۲ شرکت حاضر در این ارزیابی معرفی شد.

انتهای پیام/