بهره‌‎برداری از ۶ پروژه منابع طبیعی هم‌زمان با دهه فجر در سرخس
بهره‌‎برداری از ۶ پروژه منابع طبیعی هم‌زمان با دهه فجر در سرخس
صدیق گفت: هم‌زمان با دهه فجر امسال، 6 پروژه آبخیزداری و بیابان‌زدایی بااعتباری بالغ‌بر سه میلیارد و 700 میلیون تومان در شهرستان سرخس به بهره‌برداری می‌رسد.

رمضان صدیق، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سرخس در گفت‌و‌گو با خبرنگار نسیم سرخس، اظهار کرد: دهه فجر پارسال با هدف بیابان‌زدایی، کلنگ نهال‌کاری در ۴۰۰ هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی سرخس به زمین زده شد و هم‌زمان با دهه فجر امسال این پروژه به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: در این پروژه، ۲۰۰ هکتار نهال‌کاری در منطقه دق بهلول، ۱۰۰ هکتار در منطقه کلاته گلزار و ۱۰۰ هکتار دیگر در منطقه چاله زرد انجام شد که تاکنون ۷۰ تا ۸۰ درصد در بیابان‌زدایی از این مناطق اثرگذار بوده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سرخس تصریح کرد: در کنار این پروژه، ۴۵۰ هکتار مدیریت هرز آبادها را با احداث ۳۰ هلالی در هر هکتار داشتیم؛ همچنین ۱۰ کیلومتر بادشکن غیرزنده و ۳۰ کیلومتر تله رسوب‌گیر نیز با هدف کنترل فرسایش بادی و کاهش اثر طوفان‌های شن، تثبیت شن‌های روان و حفظ و نگهداری نهال‌کاری‌ها انجام شده است.

صدیق با بیان اینکه برای اجرای این چهار پروژه، دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هزینه شده است، خاطرنشان کرد: برای حفظ و احیای پوشش گیاهی، این مناطق از آغاز پروژه نهال‌کاری به مدت ۵ سال به‌عنوان منطقه قرق شناخته می‌شوند و چرای دام را نداریم.

وی در پایان به افتتاح دو پروژه آبخیزداری در دهه فجر امسال نیز اشاره و بیان کرد: این دو پروژه که از نوع سنگ و ملات و بندگابیونی است بااعتباری بالغ‌بر یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان در منطقه آبخیزداری شورلق و چکودر به بهره‌برداری می‌رسد.

انتهای پیام/