رونمایی از بازی اندرویدی «قاسم ۱۲۰» در مشهد
رونمایی از بازی اندرویدی «قاسم ۱۲۰» در مشهد
در آستانه سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی و به همت مرکز متنای سازمان فضای مجازی بسیج خراسان رضوی بازی اندرویدی «قاسم 120» در مشهد رونمایی شد.

به گزارش نسیم سرخس، سید جواد حسینی، سازنده بازی قاسم ۱۲۰ در گفت‌وگو با صبح توس؛ ضمن گرامیداشت رشادت های سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی، از ساخت یک بازی رایانه ای با همین عنوان خبر داد و اظهار کرد: قاسم ۱۲۰ یک بازی به سبک ماجراجویی است که عشق و ارادت ما نسبت به سردار دلها سبب شد نام کاراکتر بازی را به نام شهید سلیمانی مزین کنیم.

وی افزود: کاربر رایانه باید در این بازی باید تلاش کند تا با حل یک سری معما مراحل مختلف را پشت سر گذاشته و به انتهای داستان برسد.

سازنده بازی قاسم ۱۲۰ عنوان کرد: پروژه صرفا با این هدف ساخته شد که بتوانیم گوشه ای از دینی که شهید سلیمانی بر گردن ما و بقیه مردم کشور دارد را ادا کنیم؛ بازی قاسم ۱۲۰ در طول مدت سه ماه و با کمک سه نفر از دوستانی که در بحث رسانه و بازیهای رایانه ای تخصص دارند ساخته و به روح ملکوتی شهید سلیمانی تقدیم شد.

حسینی همذات‌ پنداری با قهرمانان بازی‌‌ها را یکی از تاثیرات بازیهای رسانه ای دانست و تصریح کرد: بعد منفی بازی ها مربوط به اتاق فکر کشورهایی است که سعی می کنند با تهاجم فرهنگی نرم، فکر و ذهن نوجوانان و جوانان را برنامه ریزی نموده و به نفع اهداف خود هدایت کنند.

وی گفت: اما جنبه مثبت قضیه، آن دسته از بازیهای رایانه ای هستند که کاربران را به سمت ‌خصلت‌های خوب مثل انسانیت، ایثار، فداکاری، گذشت و…‌ سوق می دهند؛ همچنین به افرادی که از مشکلاتی نظیر استرس یا افسردگی رنج می‌برند کمک کند تا بتوانند تا حدودی بر این مشکلات غلبه کرده و یا اینکه باعث حس شادی در میان سالمندان و تقویت توان تصمیم گیری و افراد شوند.

سازنده بازی قاسم ۱۲۰ در پایان خطاب به تمامی کسانی که متخصص در حوزه رسانه و بازیهای رایانه ای هستند خاطرنشان کرد: خداوند به پیامبر خود امر فرموده با مردم به زبان خود آنها صحبت کند و در شرایط فعلی زبان فضای مجازی و رسانه بهترین روش برای ارتباط با جوانان و نوجوانان است که در این میان یکی از بهترین ابزارها برای انتقال مکتب حاج قاسم، ساخت بازی و تولید محتوای درخور کودکان و نوجوانان است.

در آستانه سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی و به همت مرکز متنای سازمان فضای مجازی بسیج خراسان رضوی بازی اندرویدی «قاسم ۱۲۰» ویژه رده سنی نوجوان صبح امروز  و با حضور فرمانده سپاه امام رضا(ع)، سید احسان قاضی زاده نماینده مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان در مشهد رونمایی شد.

انتهای پیام/