نماز جمعه بلندگوی انقلاب اسلامی است/ ایجاد قرارگاه فرهنگی در سرخس
نماز جمعه بلندگوی انقلاب اسلامی است/ ایجاد قرارگاه فرهنگی در سرخس
امام جمعه سرخس با تاکید بر اینکه انقلابی بودن از ویژگی‌های مهم نماز جمعه است، گفت: بچه‌های انقلاب در این پایگاه فعالیت می‌کنند و نماز جمعه بلندگوی انقلاب است و صدای انقلاب را به گوش مردم می‌رساند.

حجت الاسلام محمد بختیاری در گفت‌وگو با خبرنگار نسیم سرخس، با تبریک سالروز اقامه اولین نماز جمعه کشور توسط آیت الله طالقانی گفت: در سال ۱۳۵۸ اولین نماز جمعه در دانشگاه تهران اقامه شد و آن نهال در آنجا کاشته شد و تبدیل به یک شجره طیبه شده است و شاخ و برگ‌های آن به کل جامعه رسیده است و اکنون ۹۰۰ پایگاه نماز جمعه داریم.

امام جمعه سرخس با بیان اینکه مردمی بودن، انقلابی بودن و جهادی بودن سه ویژگی نماز جمعه است، گفت: نماز جمعه از مردم است و امام جمعه نیز باید در بین مردم باشد و دفتر امام جمعه دفتر مردم است و هرکاری که داشته باشند ما از مردم استقبال می‌کنیم.


وی افزود: انقلابی بودن از ویژگی‌های مهم نماز جمعه است و بچه‌های انقلاب در این پایگاه فعالیت می‌کنند و نماز جمعه بلندگوی انقلاب است و صدای انقلاب را به گوش مردم می‌رساند و در تمام مناسبت‌ها نماز جمعه فعال است.

حجت الاسلام بختیاری با اشاره به جهادی بودن نماز جمعه، اظهار کرد: در کارهای فرهنگی نام جهاد را می‌توان گذاشت که با روحیه جهادی کار فرهنگی می‌کنند و کسانی که در این پایگاه فعالیت می‌کنند، جهادگر هستند.

وی اظهار کرد: پایگاه نماز جمعه سرخس سال ۱۳۷۰ با حضور حجت الاسلام عصمتی آغاز به کار کرد و حدود ۳۰ سال سابقه فعالیت دارد و قبل از بنده ۴ امام جمعه در اینجا خدمت کردند.

ایجاد قرارگاه فرهنگی در سرخس

امام جمعه سرخس با اشاره به بیانات رهبری درباره نماز جمعه و اینکه نماز جمعه قرارگاه فرهنگی شهر است، عنوان کرد: در قرارگاه کار تشکیلاتی و روحیه جهادی باید باشد و قرارگاه سرخس نیز تشکیل شد و ۶۰ قرارگاه فرعی داریم که به قرارگاه اصلی متصل هستند و روحانیون مساجد محورهای این قرارگاه هستند و اعضای هیات امنا، معتمدین و اعضای بسیج با این قرارگاه مرتبط هستند.

حجت الاسلام بختیاری عنوان کرد: یکی از شاخه‌های مهم ما ستاد قرآن و عترت است که توانستیم برای بیش از ۶۰۰ نفر شغل ایجاد کنیم.

وی افزود: در مناسبت‌های فرهنگی ستاد قرآن و عترت ما فعالیت دارد و هیئت‌های مذهبی نیز مشارکت دارند و در کنار آن بسته‌های معیشتی نیز توزیع می‌شود و در موارد خاص از قبیل سیل یا ایام کرونا فعالیت دارند و اعضای قرارگاه فرهنگی فعالیت‌شان را انجام می‌دهند و ضمن اینکه در ماه مبارک رمضان ۸۰ هزار قرص نان و ۳۰ هزار پرس غذا توزیع شد.

اجرای طرح احسان علوی در دهه ولایت

امام جمعه سرخس با اشاره به اجرای طرح احسان علوی در دهه ولایت، خاطرنشان کرد: در دهه ولایت هر روز ۱۱۰ بسته معیشتی و در مجموع ۱۱۰۰ بسته معیشتی در بین نیازمندان توزیع می‌کنیم.

حجت الاسلام بختیاری گفت: مراسمات روز عرفه و دهه امامت ولایت با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود و مراسمات در فضای باز برگزار می‌شود و فقط مراسم روز عرفه در مسجد امام رضا علیه السلام با توجه به فضای وسیع این مسجد در داخل مسجد برگزار می‌شود.


امام جمعه سرخس مجمع خیرین را از دیگر شاخه‌های مهم قرارگاه فرهنگی عنوان و اظهار کرد: این مجمع نیز با نهادهای دیگر همکاری دارد و بحث تجهیزات بیمارستانی را سعی کردیم کمک کنیم و برای تهیه سی تی اسکن و دستگاه اکسیژن‌ساز و آی سیو نیز در حال تلاش هستیم.

وی با اشاره به لزوم تهیه دستگاه اکسیژن‌ساز، بیان کرد: یک مخزن ۵ تنی برای دستگاه اکسیژن‌ساز نیاز داریم که قیمت آن حدود ۳۷۰ میلیون تومان است و از مردم انتظار داریم تا در این موضوع کمک کنند.

حجت الاسلام بختیاری عنوان کرد: درباره بیمارستان دو مدل کمک جمع آوری می‌شود که یک مدل جمع آوری از طریق مردم است و تاکنون حدود ۳۷۰ میلیون تومان پول داخل حساب است و مدل دوم کمک این است که از ادارات می‌خواهیم تا نیازها را تامین کنند.

امام جمعه سرخس در پایان تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی به دلیل مشکلاتی که دارد نمی‌تواند مشکلات ما را حل کند و نیاز به مشارکت مردمی داریم.

انتهای پیام/