فعالیت سه مرکز خرید تضمینی گندم در سرخس/ پرداخت بهای گندم کشاورزان روازنه پیگیری می‌شود
فعالیت سه مرکز خرید تضمینی گندم در سرخس/ پرداخت بهای گندم کشاورزان روازنه پیگیری می‌شود
حمیدرضا نوری گفت: خرید تضمینی گندم از هفتم خرداد در شهرستان سرخس آغاز شده و سه مرکز تعاون روستایی، سنگر و سیلوی منطقه ویژه اقتصادی کار تحویل گندم از کشاورزان را بر عهده دارند.

حمیدرضا نوری در گفتگو با خبرنگار نسیم سرخس، با اشاره به آغاز فصل خرید محصول گندم و کلزا در شهرستان سرخس اظهار کرد: از روز ۲۶ اردیبهشت عملیات تحویل محصول کلزا را از کشاورزان سرخسی شروع کردیم و هم‌اکنون نیز در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی با اشاره به آغاز خرید تضمینی گندم در این شهرستان افزود: خرید تضمینی گندم نیز از هفتم خرداد در شهرستان سرخس آغاز شده و سه مرکز تعاون روستایی، سنگر و سیلوی منطقه ویژه اقتصادی کار تحویل گندم از کشاورزان را بر عهده دارند.

وی تصریح کرد: کشاورزان عزیزی که محموله‌های گندم آن‌ها ۱۰ تن و یا بیشتر از این میزان است، می‌توانند محصول گندم خود را به سیلوی منطقه ویژه اقتصادی سرخس تحویل دهند.

نوری بیان کرد: در حال حاضر سه مرکز خرید برای تحویل گندم و یک مرکز خرید نیز برای تحویل محصول کلزا در شهرستان سرخس فعال است.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: تاکنون ۲۴۲ تن محصول کلزا و ۵۷۸ تن محصول گندم از کشاورزان شهرستان سرخس خریداری شده و همچنان خرید این دو محصول ادامه دارد.

وی با تأکید بر اینکه مراکز خرید تا لحظه ارسال محموله‌ها فعال است، ادامه داد: با اعلام جهاد کشاورزی مبنی بر خرید گندم دیم، این آمادگی را داریم که مرکز تحویل در روستای بزنگان را هم فعال کنیم.

نوری اظهار داشت: امسال خرید تضمینی گندم با قیمت ۲۵۰۰ تومان (گندم معمولی) و ۲۶۰۰ تومان (گندم دروم) با جدول پاکی انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی یادآور شد: کشاورزان عزیز بایستی قبل از تحویل گندم به مراکز خرید، درخواست خود را در سامانه جامع «پهنه‌بندی» خرید گندم ثبت کرده باشند؛ همچنین جدول پاکی را هم کشاورزان در هنگام تحویل گندم در نظر داشته باشند چون امسال الک تحویلی تغییر پیدا کرده و ممکن است در افت مفید تغییراتی ایجاد شود.

وی با اشاره به پرداخت بهای گندم کشاورزان گفت: پایان هر روز لیست‌ها به بانک عامل (بانک کشاورزی) ارسال می‌شود و بانک نیز بر اساس بودجه دریافتی از خزانه و بر اساس اولویت فیش‌های ثبت شده کار پرداخت را انجام می‌دهد.

نوری در پایان عنوان کرد: سال گذشته بهای کشاورزان در مدت ۷۲ روز انجام شد، امسال چون تازه کار خرید انجام شده هنوز نمی‌دانیم تخصیص اعتبارات از خزانه دولت به بانک کشاورزی به چه صورت انجام می‌شود، اما روزانه پیگیری روزانه آن در حال انجام است.

انتهای پیام/