تجهیز پایگاه‌ها و آمبولانس‌های ١١۵ سرخس به بیسیم دیجیتال و آنتن ریپیتر
تجهیز پایگاه‌ها و آمبولانس‌های ١١۵ سرخس به بیسیم دیجیتال و آنتن ریپیتر
مسئول اورژانس ۱۱۵ سرخس از تجهیز تمامی پایگاه‌ها و آمبولانس‌های اورژانس ۱۱۵ این شهرستان به بیسیم دیجیتال و آنتن ریپیتر خبر داد.

محمد برغمدی در گفتگو با خبرنگار نسیم سرخس، اظهار کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته توسط مدیریت شبڪه بهداشت و درمان شهرستان سرخس و همڪاری مدیر حوادث و فوریت‌های پزشڪی خراسان رضوی، تمامی پایگاه‌ها و آمبولانس‌های ١١۵ شهرستان سرخس با اعتباری بالغ بر سه میلیارد ریال به بیسیم دیجیتال و آنتن ریپیتر مجهز شدند.

مسئول اورژانس ۱۱۵ سرخس بیان داشت: با تجهیز پایگاه‌ها و آمبولانس‌ها به این دستگاه‌ها، پوشش ارتباطی جاده‌های اصلی و فرعی و نقاط بدون پوشش آنتن تلفن همراه در سطح این شهرستان محقق شد.

وی اضافه کرد: برقراری ارتباط بین پایگاه‌ها و آمبولانس‌های سطح شهرستان، ارتباط مستقیم با مرڪز ارتباطات ١١۵ استان، پزشڪان مشاوره مستقر در استان و اتاق بحران EOC استان و آماده شدن زیر ساخت‌ها برای انتقال خطوط تماس شماره ١١۵ به واحد تخصصی پاسخ دهی به تماس‌ها در استان از فواید و تغییرات این امر مهم است.

برغمدی خاطرنشان کرد: با عملیاتی شدن این اقدام مهم، اطلاعات و جی پی اس آمبولانس‌ها از لحظه تماس با ١١۵ تا بازگشت به پایگاه توسط تیم مستقر در استان ثبت می‌شود؛ همچنین ضمن اینکه ارتباط مستمر با مرڪز استان در بحران‌ شکل می‌گیرد، با قطع تمامی راه‌های ارتباطی اعم از خطوط ثابت و تلفن همراه و خطوط اینترنتی، ارتباط بیسیمی پایدار است.

مسئول اورژانس ۱۱۵ سرخس در ادامه با اشاره به جانمایی نقاط امن برای فرود بالگرد امداد در سطح این شهرستان تصریح کرد: به‌دنبال جلسه برگزار شده، نقاط امن فرود شهرستان شناسایی و جانمایی پد بالگرد با همڪاری پالایشگاه سرخس انجام می‌شود.

برغمدی در پایان اظهار داشت: طبق هماهنگی‌های صورت گرفته تعداد پروازها برای انتقال بیماران اورژانسی با اجرای این طرح افزایش می‌یابد.

انتهای پیام/

  • منبع خبر : نسیم سرخس