دشمن به دنبال از بین بردن بستر «نظام اسلامی» است/ امروز عده‌ای برای استفاده بیت‌المال از یکدیگر سبقت می‌گیرند
دشمن به دنبال از بین بردن بستر «نظام اسلامی» است/ امروز عده‌ای برای استفاده بیت‌المال از یکدیگر سبقت می‌گیرند
امام‌جمعه سرخس با تأکید بر اینکه امروز عده‌ای برای استفاده از بیت‌المال از یکدیگر سبقت می‌گیرند، گفت: این چه سازوکاری است که یک نفر پاداش 500 میلیون تومانی پایان کار می‌گیرد و کسانی داریم که همین پایان کار را هم دریافت نمی‌کنند!

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، حجت‌الاسلام علیرضا ارژنگ در خطبه‌های این هفته نماز جمعه سرخس با تقدیر از دستگاه قضایی و نیروی انتظامی شهرستان در برخورد قاطعانه با مخلان نظم و امنیت عمومی جامعه اظهار کرد: این برخوردها باید مستمر باشد و مخلان نظم و امنیت عمومی جامعه باید در همه حال احساس ناامنی کنند.

 

امام‌جمعه سرخس در ادامه با تأکید بر اینکه «جمهوری اسلامی» مرکز محبان اهل‌بیت علیهم‌السلام است، افزود: آنچه به‌عنوان جمهوری اسلامی محقق شد، الهامی بود که امام عظیم الشان ما از سیره نبوی و اهل‌بیت علیهم‌السلام گرفتند و از همه پررنگ‌تر در کلام امام (ره) سیره امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام بود.

 

وی عنوان کرد: حکومت امام علی علیه‌السلام یک جوهره سیاسی داشت و ایشان با برقراری حکومت اسلامی خط بطلانی بر اندیشه‌های بیمار دشمنان کشیدند، بنابراین حرکت نظام اسلامی باید به سمت سیره امیرالمؤمنین علیه‌السلام باشد.

 

حجت‌الاسلام ارژنگ تصریح کرد: در منشور امام علی علیه‌السلام سیاست از دیانت جدا نیست، این یعنی حاکم اسلامی باید در بطن مسائل سیاسی قرار گیرد.

 

خطیب نماز جمعه سرخس بیان کرد: فلسفه تشکیل حکومت امام علی علیه‌السلام احیای حق و اجرای احکام الهی بود و جمهوری اسلامی هم در راستای همین حکومت علوی شکل گرفت.

 

امام‌جمعه سرخس با اشاره به اینکه یکی از شاخصه‌های مهم حکومت امام علی علیه‌السلام اجرای «عدالت اجتماعی» بود، افزود: در خطبه ۵ نهج‌البلاغه امیرالمؤمنین علیه‌السلام تأکید می‌کنند که من آمده‌ام آن‌هایی که بدون ملاک بالا رفتند را به پایین بکشم و آن‌هایی که شایسته هستند و پایین آمدند را بالا ببرم.

 

وی با تأکید بر اینکه در نظام اسلامی باید منصب‌ها و جایگاه‌ها به اهل دیانت واگذار شود، افزود: همه ‌کسانی که در کشور اسلامی نام مسلمان را یدک می‌کشند، باید نسبت به رعایت حقوق دیگران مقید باشند.

 

حجت‌الاسلام ارژنگ تصریح کرد: باید نمایندگانی را به مجلس شورای اسلامی بفرستیم که به دنبال اجرای عدالت باشند و قبل از انتخابات باید به ملاک‌های تدین، تعهد و تخصص آن‌ها توجه داشته باشیم.

 

خطیب نماز جمعه سرخس بیان داشت: نماینده مجلس ما امروز طرح سؤالی را که لازم می‌داند امضا می‌کند، بعد افرادی سراغ این نماینده می‌روند و به وی وعده‌هایی می‌دهند و او هم امضای خود را پس می‌گیرد، این کجای مسئول در تراز علوی است.

 

امام‌جمعه سرخس در ادامه با تأکید بر اینکه امروز عده‌ای برای استفاده از بیت‌المال از یکدیگر سبقت می‌گیرند، عنوان کرد: این چه سازوکاری است که امروز یک نفر پاداش ۵۰۰ میلیون تومانی پایان کار می‌گیرد و کسانی داریم که همین پایان کار را هم دریافت نمی‌کنند؛ اگر قانونی هم باشد، پس وجدان کجای این مسئله قرار دارد.

 

وی با اشاره به اینکه امروز دشمن به دنبال از بین بردن بستر «نظام اسلامی» است، افزود: امروز نظام اسلامی بستر او از هر زمان دیگری فراهم‌تر است و وظیفه داریم که این نظام اسلامی را حفظ کنیم.

 

حجت‌الاسلام ارژنگ در پایان با تأکید بر حضور گسترده مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس بیان کرد: حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس مصداق تبری از ظلم و جنایت است و این دستور دین ما است که باید به کمک مظلوم برویم و در مقابل ظالم بایستیم.

انتهای پیام/