«حمایت از کالای ایرانی» نقش حیاتی در ایجاد اشتغال پایدار دارد/ امسال با استقرار پایه دوازدهم با کمبود فضای آموزشی مواجه می‌شویم
«حمایت از کالای ایرانی» نقش حیاتی در ایجاد اشتغال پایدار دارد/ امسال با استقرار پایه دوازدهم با کمبود فضای آموزشی مواجه می‌شویم
مدیر آموزش‌وپرورش سرخس گفت: امسال با استقرار پایه دوازدهم با کمبود فضای آموزشی، تجهیزات و کمبود نیروی انسانی مواجه می‌شویم که می‌طلبد ادارات شهرستان در خصوص برون‌سپاری و تجهیزات ما را یاری کنند.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، اولین جلسه شورای آموزش‌وپرورش شهرستان سرخس در سال ۹۷ با حضور فرماندار، مدیریت و اعضای شورای معاونان آموزش‌وپرورش، مدیران و مسئولان ادارات شهرستان با محوریت چهار موضوع هفته معلم و تجلیل از مقام شامخ معلمان، هفته مشاغل، تجلیل از دانش‌آموزان قرآنی و حمایت از کالای ایرانی توسط فرهنگیان در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

 

در ابتدای این جلسه فرماندار سرخس با تأکید بر اینکه آموزش پرورش جایگاه رفیعی دارد، اظهار کرد: آموزش‌وپرورش راه نجات کشور است و اگر بخواهیم همه کارهای کشور درست شود باید توجه ویژه‌ای به مسئله آموزش‌وپرورش داشته باشیم.

 

حسین سنجرانی با بیان اینکه آموزش‌وپرورش نقش اساسی در توسعه و پیشرفت کشور دارد، تصریح کرد: بخشداری‌ها، شوراهای اسلامی شهر و روستا و دهیاری‌ها باید نگاه ویژه‌ای به آموزش‌وپرورش داشته باشند.

 

رئیس شورای آموزش‌وپرورش سرخس در ادامه با اشاره به شعار سال بیان کرد: حمایت از کالای ایرانی نقش حیاتی در ایجاد اشتغال پایدار دارد.

 

در ادامه مدیر آموزش‌وپرورش سرخس با اشاره به فعالیت آموزش‌وپرورش سرخس در حوزه‌های عمرانی و پروژه‌های در حال انجام توسط پالایشگاه گاز سرخس در دهستان خانگیران تصریح کرد: تمامی مدارس دهستان خانگیران از حیث برق‌کشی، حصار کشی، رنگ‌آمیزی و آسفالت و مرمت و بازسازی توسط پالایشگاه شهید هاشمی نژاد در شرف انجام است و بعضی از این پروژه‌ها بهره‌برداری به بهره‌برداری رسیده است.

 

عباس دادمحمدی خاطرنشان کرد: مرمت و بازسازی تعدادی از مدارس روستایی همچون آبمال، دق بهلول، کلاته گلزار و شوریجه نیز در دستور کار قرارگرفته و ۵۰ درصد کار انجام شده است.

 

وی با اشاره به افتخارات آموزش‌وپرورش شهرستان در حوزه پرورشی اظهار داشت: در ابتدای امسال ۵۶ رتبه استانی در حوزه قرآنی، عترت و نماز و نهج‌البلاغه توسط دانش‌آموزان این شهرستان کسب شده است.

 

مدیر آموزش‌وپرورش سرخس با بیان اینکه جشن تکلیف پسران در اردیبهشت‌ماه به‌صورت همزمان در سراسر کشور برگزار می‌شود، عنوان کرد: به مناسبت نیمه شعبان تفاهم‌نامه‌ای با ستاد مردمی قرآن و عترت شهرستان امضا شده است که در این ایام تمامی مدارس از فیوضات این ماه بهره کافی را ببرند.

 

دادمحمدی بیان کرد: همچنین به مناسبت اعیاد شعبانیه به ۱۰۰ نفر از همکاران فرهنگی مبلغ یک‌میلیون و ۵۰۰ هزار تومان وام بدون سود برای زیارت عتبات عالیات در مراسم تجلیل از معلمان به‌قیدقرعه اهدا و به‌صورت کاروانی اعزام می‌شوند.

 

وی در ادامه به حوزه آموزشی آموزش‌وپرورش شهرستان اشاره کرد و افزود: امسال با استقرار پایه دوازدهم با کمبود فضای آموزشی و تجهیزات و کمبود نیروی انسانی مواجه می‌شویم که می‌طلبد ادارات شهرستان در خصوص برون‌سپاری و تجهیزات ما را یاری کنند.

 

مدیر آموزش‌وپرورش سرخس خاطرنشان کرد: با تلاش همکاران ستادی، مدیران و معلمان و خود دانش‌آموزان سه هنرجوی کاردانش این شهرستان به مرحله کتبی کشوری راه یافتند.

 

دادمحمدی در پایان یادآور شد: در ایام نوروز ۹۷ تعداد ۳۰۰ دانش‌آموز در پایه پیش‌دانشگاهی در ۸ پایگاه، اعتکاف علمی برگزار کردند و مرحله نهایی آن بعد از امتحانات تا روز کنکور ادامه دارد.

انتهای پیام/