زبان گرم، اخلاق نیکو و ابهت از عوامل موفقیت پیامبر اسلام بود
زبان گرم، اخلاق نیکو و ابهت از عوامل موفقیت پیامبر اسلام بود
امام‌جمعه سابق سرخس زبان گرم، اخلاق نیکو و ابهت را از عوامل موفقیت پیامبر مکرم اسلام دانست و گفت: هر کس در ابتدا با پیامبر ملاقات می‌کرد، هیبت پیامبر او را می‌گرفت و با زبان گرم حضرت به ایشان جذب می‌شد.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، حجت‌الاسلام حسین ملکی ابرده در مراسم جشن میلاد باسعادت پیامبر اعظم (ص) و امام جعفر صادق (ع) که در مجتمع فرهنگی مذهبی بیت العباس علیه‌السلام سرخس برگزار شد، با اشاره به ویژگی‌های پیامبر مکرم اسلام اظهار کرد: امام علی علیه‌السلام هرگاه پیامبر را به مردم معرفی می‌کردند، می‌فرمودند که ایشان بسیار سخاوتمند هستند.

 

امام‌جمعه سابق سرخس شجاعت و اخلاق نرم را از دیگر ویژگی‌های پیامبر اعظم (ص) عنوان کرد و افزود: پیامبر اسلام از نظر آداب معاشرت بسیار گرم برخورد می‌کردند و روابط عمومی بسیار بالایی داشتند.

 

وی خاطرنشان کرد: بهشتیان وقتی با یکدیگر برخورد می‌کنند شادند، خیلی گرم محبت می‌کنند، دل‌هایشان مهربان و بسیار خدمتگزار هستند و این ویژگی‌ها همه در وجود پیامبر مکرم اسلام بود.

 

حجت‌الاسلام ملکی ابرده زبان گرم، اخلاق نیکو و ابهت را از عوامل موفقیت پیامبر مکرم اسلام دانست و اظهار داشت: هر کس در ابتدا با پیامبر ملاقات می‌کرد، هیبت پیامبر او را می‌گرفت و با زبان گرم حضرت به ایشان جذب می‌شد.

 

امام‌جمعه سابق سرخس در ادامه به امتیازات پیامبر اعظم (ص) اشاره و تصریح کرد: حضرت آدم وقتی خطا کرد و از شجره منهیه استفاده کرد برای توبه‌اش فرمود، خداوندا به احترام محمد و آل محمد مرا بیامرز.

 

وی اضافه کرد: حضرت نوح وقتی بر کشتی سوار شد، تمام عالم را آب گرفت و وقتی هراس بر نوح پیامبر غلبه کرد، فرمود که خداوندا به احترام محمد و آل محمد ما را از غرق شدن نجات بده.

 

حجت‌الاسلام ملکی ابرده با تأکید بر اینکه خدای متعال رحمت خود را به پیامبر اسلام عطا کرد، اظهار داشت: طبق آیه ۵۶ سوره احزاب، خداوند و تمام فرشتگان بر پیامبر(ص) درود می‌فرستند و خدای متعال به همه مؤمنان نیز دستور می‌دهد بر ایشان درود و سلام بفرستند.

 

امام‌جمعه سابق سرخس در پایان خاطرنشان کرد: امام رضا علیه‌السلام فرمودند، وقتی خداوند بر پیامبر درود می‌فرستد، یعنی رحمت خودش را به پیامبر می‌دهد.

انتهای پیام/