گندم تحویلی کشاورزان سرخسی به سیلو مسترد می‌شود
گندم تحویلی کشاورزان سرخسی به سیلو مسترد می‌شود
دادستان شهرستان سرخس با اشاره به شکایت متعدد کشاورزان گندم‌کار سرخسی در پی عدم دریافت بهای گندم تحویلی به نماینده شرکتی در سال جاری گفت: با پیگیری دادستانی، ظرف 48 ساعت به عامل خرید مهلت داده شد که گندم تحویلی کشاورزان را به آن‌ها مسترد کند.

حمید علیزاده در گفتگو با خبرنگار نسیم سرخس، با اشاره به شکایت جمعی از کشاورزان شهرستان در پی عدم دریافت وجه گندم تحویلی به نماینده شرکتی در سال جاری در منطقه ویژه اقتصادی اظهار کرد: نظر به اعلام و شکایت متعدد کشاورزان گندم‌کار شهرستان سرخس مبنی بر عدم دریافت وجوه حاصل از فروش گندم سال زراعی ۹۶، دادستانی شهرستان پیگیر موضوع شد و پس از بررسی‌ها مشخص شد فردی شروع به خرید گندم کشاورزان در خردادماه امسال کرده ولی تاکنون هیچ اقدامی نسبت به پرداخت بهای آن انجام نداده است.

 

دادستان عمومی و انقلاب سرخس افزود: به دستور دادستانی جلسه‌ای با حضور مدیرکل جهاد کشاورزی استان، مدیرکل غله و نماینده بازرسی کل کشور در خراسان رضوی، فرماندار، مدیر جهاد کشاورزی و بخشدار مرکزی شهرستان و سه تن از نمایندگان کشاورزان و عامل خرید گندم برگزار شد.

 

وی تصریح کرد: در این جلسه مشخص شد، عامل خرید گندم کشاورزان از تاریخ یکم تا ۱۵ خرداد، عامل خرید گندم تضمینی دولت در شهرستان سرخس که توسط اداره غله و جهاد کشاورزی مشخص می‌شوند، نبوده است.

 

علیزاده اظهار داشت: پس از شنیدن اظهارات اعضای احضار شده در جلسه، در ابتدا به عدم نظارت سازمان جهاد کشاورزی و سازمان غله به آن‌ها تذکر داده شد که در صورت مشخص شدن کوتاهی و قصور از جانب هر فرد مسئول طبق قانون با نامبردگان برخورد می‌شود.

 

دادستان عمومی و انقلاب سرخس بیان کرد: نظر به اینکه مهلت خرید تضمینی گندم به اتمام رسیده و بابت سال آینده هم نمی‌توان طبق قانون زودتر گندم از کشاورزان خریداری شود و نیز مبلغ وجوه گندم کاران که بالغ‌بر ۶۰۰ میلیون تومان بوده و از توان پرداخت فوری آن در این زمان توسط خریدار خارج است، پس از اخذ نظر کشاورزان حاضر در جلسه تصمیم به عودت گندم به کشاورزان گرفته شد.

 

وی عنوان کرد: به همین منظور مقرر شد، ظرف ۴۸ ساعت عامل خرید گندم کشاورزان با حضور مدیر جهاد کشاورزی شهرستان و نماینده غله و نیز نماینده مدیرکل جهاد کشاورزی استان خراسان رضوی، گندم کشاورزان را با توجه به فیش‌های واریزی و مبالغ اخذ شده تاکنون به آن‌ها استرداد و طی صورت‌جلسه‌ای به نظر این دادستانی برساند.

 

علیزاده تصریح کرد: قابل‌ذکر است که کشاورزان بخشی از مطالباتشان را بابت تحویل گندم به سیلو دریافت کرده‌اند و حدود ۶۰۰ میلیون تومان از طلب آن‌ها که حدود ۵۰۰ تن گندم است، باقی مانده است.

 

دادستان عمومی و انقلاب سرخس در پایان خاطرنشان کرد: پس از طرح شکایت کشاورزان، دادستانی همچنین طی دستوری اعلام کرد که از خروج گندم از سیلوی مذکور جلوگیری شود.

انتهای پیام/