«غدیر» حلقه اتصال رسالت با امامت است/ مکتب علی(ع) تبلیغ می‌شد، امروز شاهد کشتار مسلمانان میانمار نبودیم
«غدیر» حلقه اتصال رسالت با امامت است/ مکتب علی(ع) تبلیغ می‌شد، امروز شاهد کشتار مسلمانان میانمار نبودیم
امام‌جمعه سرخس با تأکید بر اینکه «غدیر» حلقه اتصال رسالت با امامت است، گفت: اگر مکتب علی علیه‌السلام تبلیغ می‌شد، امروز شاهد جلادی و نسل‌کشی و کشتار مسلمانان در میانمار نبودیم.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، حجت‌الاسلام علیرضا ارژنگ در خطبه‌های این هفته نماز جمعه سرخس با تبریک عید غدیر خم به فضایل امام علی علیه‌السلام اشاره و اظهار کرد: به تعبیر پیامبر مکرم اسلام اگر درخت‌ها قلم، دریاها و اقیانوس‌ها مرکب و جن و انس نویسنده شوند، بازهم قدرت شمردن فضایل علی علیه‌السلام را ندارند.

 

امام‌جمعه سرخس افزود: تمام ارزش‌ها در وجود امام علی علیه‌السلام نهفته است و هیچ‌کسی قدرت این را ندارد که به عمق علم علی علیه‌السلام نائل آید.

 

وی تصریح کرد: ذکر علی علیه‌السلام عبادت است و خدای متعال عبادتی از بندگانش را قبول نمی‌کند مگر اینکه عاشق علی بوده و دشمن دشمن علی باشد.

 

خطیب نماز جمعه سرخس در ادامه عید غدیر خم را بزرگ‌ترین عید اسلامی عنوان کرد و اظهار داشت: عید غدیر بستر حادثه عظیمی در تاریخ اسلام شد و خدای متعال رسالت سنگینی را بر عهده پیامبر مکرم اسلام گذاشت.

 

حجت‌الاسلام ارژنگ بیان کرد: اگر مسئله امامت در غدیر تبلیغ و تبیین نمی‌شد، رسالت پیامبر مکرم اسلام ناتمام می‌ماند و در حقیقت غدیر حلقه اتصال رسالت با امامت است.

 

امام‌جمعه سرخس تأکید کرد: غدیر بزرگ‌ترین عید اسلامی است و سرنوشت تمام انسان‌ها در طول تاریخ در غدیر گره می‌خورد.

 

وی عنوان کرد: اگر در مسئله غدیر اطاعت از امام صورت می‌گرفت، امروز بشریت گرفتار شرارت‌ها نمی‌شد.

 

خطیب نماز جمعه سرخس با تأکید بر اینکه امامت رفیع‌ترین قله دین است، بیان داشت: مقام امامت یک منصب الهی است که سعادت‌بخش بشریت است.

 

حجت‌الاسلام ارژنگ تصریح کرد: اگر غدیر تبلیغ می‌شد، سلاح تکفیر کارایی نداشت؛ این‌هایی که امروز تفرقه ایجاد  می‌کنند شناختی از غدیر و اسلام ندارند.

 

امام‌جمعه سرخس اظهار داشت: امروز شاهد نه یک جنگ نظامی، بلکه یک جنگ عقیدتی و جنگ میان علم و جهل هستیم و این نادانی است که به اسلام ضربه می‌زند.

 

وی بیان کرد: امروز دنیای کفر با نفوذ فکری در منطقه تفرقه‌افکنی می‌کند، چون غدیر به‌درستی تبلیغ نشده است.

 

خطیب نماز جمعه سرخس خاطرنشان کرد: ایام غدیر فرصت مناسبی برای تجدید بیعت با سیره اهل‌بیت علیهم‌السلام است.

 

حجت‌الاسلام ارژنگ اضافه کرد: غدیر یک جشن سیاسی است و به تعبیر حضرت امام (ره) «اسلام همه‌اش سیاست است» و اوج این سیاست در غدیر بوده که رسالت حاکمیت را بر عهده مسلمانان قرار می‌دهد.

 

امام‌جمعه سرخس تصریح کرد: رسالت ما امروز این است که اول امام خودمان را بشناسیم و بعد آن را بشناسانیم و از او اطاعت کنیم؛ امروز نباید اجازه بدهیم که ولایت‌فقیه مظلوم بماند.

 

وی با محکومیت نسل‌کشی و کشتار مسلمانان در میانمار تأکید کرد: اگر مکتب علی علیه‌السلام تبلیغ می‌شد، امروز شاهد جلادی و نسل‌کشی و کشتار مسلمانان در میانمار نبودیم.

 

حجت‌الاسلام ارژنگ عنوان کرد: امروز سران مرتجع عربی در قبال کشتار مسلمانان میانمار خفه‌خون گرفته‌اند و شاهد سکوت مرگبار نهادهای بین‌المللی در این خصوص هستیم.

 

امام‌جمعه سرخس با تأکید بر اینکه قطع و یقین ظلم پایدار نمی‌ماند و به‌زودی پوزه ظالمان بشری به خاک مالیده می‌شود، اظهار داشت: اگر مسلمانان در کنار یکدیگر می‌بودند، قطعاً کسی جرات جسارت به مسلمانان را پیدا نمی‌کرد.

انتهای پیام/