شروع کارگاه‌های هنری و تولید تئاتر مسجد الگویی در سرخس/ مساجد در دفاع از حریم فرهنگی پیش‌قراول باشند
شروع کارگاه‌های هنری و تولید تئاتر مسجد الگویی در سرخس/ مساجد در دفاع از حریم فرهنگی پیش‌قراول باشند
رئیس بسیج هنرمندان خراسان رضوی از برگزاری کارگاه‌های هنری و تولید تئاتر مسجد الگویی در شهرستان سرخس خبر داد و گفت: امروز مساجد ما باید در دفاع از حریم فرهنگی پیش‌قراول باشند.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، سید جواد کمالی ظهر امروز (دوشنبه) در جمع هنرمندان بسیجی و اعضای هیئت‌امنای مسجد الگویی سرخس بابیان اینکه اولین سالی است که مسئله «مسجد الگویی» در کشور مطرح شده است، اظهار کرد: امسال ۳۹ برنامه را در مساجد الگویی استان خراسان رضوی پیش‌بینی کردیم که یکی از مهم ترین این برنامه‌ها برگزاری جشنواره تئاتر مسجد الگویی است.

 

رئیس بسیج هنرمندان خراسان رضوی تأکید کرد: در مساجد ما باید تئاترها و نمایش‌های ایرانی اسلامی و با داستان‌های ایرانی اسلامی تولید شود.

 

وی با اشاره به اینکه مساجد ما از ابتدای جنگ تحمیلی پیش‌قراول بودند، تصریح کرد: از ابتدای جنگ تحمیلی و برنامه‌های دفاع مقدس مساجد ما پیشتاز بودند و امروز هم مساجد ما باید در دفاع از حریم فرهنگی پیش قراول باشند.

 

شروع کارگاه‌های هنری و تولید تئاتر مسجد الگویی در سرخس

کمالی به ویژگی‌های «مسجد الگویی» اشاره کرد و عنوان داشت: یکی از ویژگی‌های مسجد الگویی همکاری بین بخشی میان هیئت‌امنای مسجد، امام جماعت، پایگاه بسیج و کانون فرهنگی هنری مسجد است.

 

رئیس بسیج هنرمندان خراسان رضوی بابیان اینکه کارگاه‌های هنری و تولید تئاتر مسجد الگویی از ابتدای مردادماه امسال در استان خراسان رضوی آغاز شده است، اظهار داشت: این کارگاه‌های هنری و تولید تئاتر مسجد الگویی تاکنون در شهرستان‌های مشهد، تربت‌حیدریه، کاشمر، گناباد، خواف، تایباد، تربت‌جام و فریمان آغاز شده و امروز در شهرستان سرخس کلید می‌خورد.

 

تولید ۱۴ سرود قابل پخش در مساجد

وی به تولید سرود با محوریت مساجد اشاره و خاطرنشان کرد: ۱۴ سرود قابل پخش در مساجد تاکنون به همت بسیج هنرمندان خراسان رضوی تولید شده است.

 

فرمانده سپاه سرخس نیز در این جلسه تأکید کرد: هنرمندان ما امروز در تمامی عرصه‌های موردنیاز انقلاب به‌صورت دغدغه مند، پرشور و فعال حضور دارند.

 

عیسی صفری تصریح کرد: امروز یکی از مهم‌ترین برنامه‌های هنری و فرهنگی شهرستان سرخس، ورود کاروان نمادین امام رضا علیه‌السلام به سرخس است که توسط جامعه هنری شهرستان برگزار می‌شود.

 

وی با تأکید بر اینکه هنرمندان ما باید برای مراسمات عمومی بسته فرهنگی مناسبی داشته باشند، افزود: بخش عمده‌ای از محصولات هنری موردنیاز شهرستان، امروز با استفاده از ظرفیت هنرمندان بومی تولید می‌شود.

 

«مسجد محوری»، چشم‌انداز برنامه‌های فرهنگی بسیج و سپاه سرخس در سال ۹۶ 

فرمانده سپاه سرخس عنوان کرد: چشم‌انداز برنامه‌های فرهنگی بسیج و سپاه شهرستان سرخس در سال ۹۶ با اولویت مسجد محوری است.

 

صفری اظهار داشت: برنامه‌های فرهنگی باید در مساجد الگویی انجام شود تا کارکردهای مسجد فعال شود، به همین منظور و برای کیفیت‌بخشی به برنامه‌های فرهنگی و هنری مساجد از ظرفیت بسیج هنرمندان استفاده خواهیم کرد.

 

وی بابیان اینکه امسال سه برنامه شاخص توسط بسیج هنرمندان شهرستان اجرایی می‌شود، تصریح کرد: ورود کاروان نمادین امام رضا علیه‌السلام به سرخس، بازسازی واقعه غدیر و واقعه عاشورا ازجمله این برنامه‌های شاخص است که مراسم ورود کاروان نمادین امام رضا علیه‌السلام به سرخس در مردادماه برگزار شده است.

انتهای پیام/