قرمز و داغ شدن گوش ها چه علتی دارد؟ داغ و قرمز شدن گوش‌ها می‌تواند باعث آزار خانم‌ها شود، اما این حالت در اکثر موارد هیچ خطری ندارد.
به گزارش نسیم سرخس به نقل از سلامتی، گوش‌های خانم‌ها ممکن است به دلیل شرایط محیطی، برانگیختگی احساسات یا تغییرات هورمونی، داغ و قرمز شوند. البته اگر قرمزی با درد، تاول یا خون‌ریزی همراه باشد، باید به پزشک مراجعه کنید. گُرگرفتگی معمولا با شروع دوران یائسگی در ارتباط است. با این‌حال، براساس گزارشی که MayoClinic ارائه کرده است، گُرگرفتگی می‌تواند به‌ واسطه تغییرات هورمونی متفاوت نیز به وجود بیاید.

مثلا مردان و زنانی که شیمی‌درمانی را تجربه می‌کنند، با گُرگرفتگی به‌عنوان نتیجه سازگار شدن بدن با داروها یا به‌عنوان نتیجه‌ای از نوسانات هورمونی مواجه می‌شوند. شدت نوسانات هورمونی صرف نظر از علت‌هایی که دارد، به‌مرور زمان کمتر می‌شود و درنهایت از بین می‌رود.

برخی از متخصصان به افرادی که با گُرگرفتگی مواجه می‌شوند،‌ توصیه می‌کنند که لباس‌های لایه‌لایه بپوشند تا در صورت لزوم بتوانند چند لایه از لباس‌ها را کمتر کنند. البته این افراد بهتر است از خوردن غذاهای تُند و نوشیدنی‌های کافئین‌دار اجتناب کنند، چون این عوامل می‌توانند به‌عنوان محرک گُرگرفتگی عمل کنند.

 انتهای پیام/