دبیر علمی پانزدهمین همایش سالانه گوش و حلق و بینی و جراحی سر و گردن گفت: گرفتگی صدا، مشکل در تنفس و عمل بلعیدن غذا می تواند از علائم وجود تومور در حنجره باشد؛ بنابراین این مسائل باید جدی گرفته شود.

به گزارش نسیم سرخس علی کوهی  دبیر علمی پانزدهمین همایش سالانه گوش و حلق و بینی و جراحی سر و گردن گفت: در این همایش تازه های گوش و حلق و بینی و جراحی های سر و گردن توسط همکاران این حوزه ارائه می شود.
دبیر علمی پانزدهمین همایش سالانه گوش و حلق و بینی و جراحی سر و گردن گفت: بیشترین جراحی حوزه گوش و حلق و بینی در دنیا مربوط به عفونت و بیماری های مزمن گوش بوده که در نهایت می تواند در صورت عدم توجه پارگی پرده گوش، کاهش شنوایی و عفونت مکرر را به همراه داشته باشد.
کوهی با بیان اینکه ایران از لحاظ جراحی در این حوزه جایگاه خوبی نسبت به سایر کشورهای جهان دارد، افزود: تمامی جراحی های گوش و قاعده جمجمه در ایران تفاوتی با سایر کشورها ندارد.
وی گفت: این بیماری شامل دو بخش بدخیم و خوش خیم است که ایران در زمینه جراحی های مربوط به این حوزه نیز پیشرفت های مناسبی داشته است.
کوهی افزود: در مورد جراحی های اطفال نیز ایران موفقیت های زیادی داشته ولی باید توجه کرد که بیماری کودک با بیماری بزرگسال متفاوت است زیرا علائم یک بیماری در کودکان می تواند متفاوت باشد و نوع درمان نیز مختلف است.

 

منبع:شبکه خبر

انتهای پیام/