ثبت مقاله استاد بسیجی دانشگاه آزاد سرخس در انجمن (IEEE) آمریکا
ثبت مقاله استاد بسیجی دانشگاه آزاد سرخس در انجمن (IEEE) آمریکا
مقاله مصطفی ربانی استاد بسیجی دانشگاه آزاد اسلامی سرخس با موضوع «شناسایی و تخمین پارامترهای نامعلوم سیستم های آشوبناک و نامنظم که دارای تاخیر زمانی هستند»، در انجمن مهندسین برق و الکترونیک آمریکا (IEEE) به ثبت رسید.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، مقاله مصطفی ربانی استاد بسیجی دانشگاه آزاد اسلامی سرخس با موضوع «شناسایی و تخمین پارامترهای نامعلوم سیستم های آشوبناک و نامنظم که دارای تاخیر زمانی هستند»، در انجمن مهندسین برق و الکترونیک آمریکا (IEEE) به ثبت رسید.

 

(IEEE) بزرگترین مرجع حرفه ای در ارتباط با نوآوری ها و دستاوردهای پیشرفته تکنولوژیکی برای استفاده بشریت است؛ موسسه مهندسین برق و الکترونیک یکی از سایت های رسمی در جامعه جهانی برای انتشار دستاوردهای پژوهشی است.

 

وی همچنین سال گذشته مقاله ای با موضوع «Parameter Identification of Time-delayed Chaotic System Using Teaching–Learning-Based Optimization Algorithm» به سومین کنفرانس بین المللی کنترل، مکاترونیک و اتوماسیون اسپانیا ارسال کرد که بعد از داوری های بین المللی این مقاله نیز مورد پذیرش قرار گرفت.

 

مصطفی ربانی در گفتگو با خبرنگار نسیم سرخس، گفت: این دو مقاله در مورد تخمین و شناسایی پارامترهای سیستم های آشوبناک (پدیده های غیر خطی) بوده که مورد توجه حوزه های مطالعاتی مهندسی، ارتباطات و شیمی است.

 

استاد بسیجی دانشگاه آزاد اسلامی سرخس افزود: یک مسئله مهم در مهندسی، شناسایی و تخمین پارامترهای نامعلوم سیستم های غیرخطی بوده و بیشتر سیستم های دینامیکی به عنوان مثال، سیستم های قدرت، سیستم موشک، سیستم های رباتیک، پاندول معکوس و پروسه های صنعتی به طور ذاتی غیرخطی و دارای پارامترهایی هستند که در عملکردشان موثر است.

 

وی تصریح کرد: در این مقاله توانستیم با استفاده از یک الگوریتم جدید پارامترهای یک سیستم آشوبناک غیرخطی را به طوری تخمین بزنیم که خطا بسیار کم و نزدیک به صفر باشد.

 

ربانی در ادامه درباره ثبت مقاله دیگر خود در اولین کنفرانس بین المللی دستاوردهای نوین پژوهشی در مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه امیرکبیر تهران گفت: در این مقاله که در کنسرسیوم محتوای ملی سیویلیکا (civilica) به ثبت رسیده به «شناسایی پارامتر سیستم های آشوبی تاخیردار با استفاده از الگوریتم بهینه سازی مبتنی بر آموزش و یادگیری» پرداخته شده است.

 

استاد بسیجی دانشگاه آزاد اسلامی سرخس در پایان با تاکید براینکه جامعه دانشگاهی کشور برای پیشرفت و دست یافتن به دستاوردهای ارزشمند در تولید علم، باید سیاست های اقتصاد مقاومتی را دنبال کنند، اظهار داشت: جامعه دانشگاهی کشور باید در تولید علم و نوآوری های علمی پژوهشی جهادی عمل کنند.

ieee

انتهای پیام/