گزارش تحلیلی نسیم سرخس از لیست های انتخاباتی در شهرستان/ کدام کاندیدا در کدام لیست قرار گرفت؟
گزارش تحلیلی نسیم سرخس از لیست های انتخاباتی در شهرستان/ کدام کاندیدا در کدام لیست قرار گرفت؟
با آغاز رقابت های انتخاباتی جریان های سیاسی سطح کشور با ارائه لیست های انتخاباتی به طور رسمی حمایت خود از کاندیدای مدنظرشان را اعلام کردند که برخی از کاندیداهای حوزه انتخابیه سرخس و فریمان نیز در این لیست ها قرار گرفته اند؛ نسیم سرخس در این گزارش کاندیداهای قرار گرفته در لیست های انتخاباتی و جریان سیاسی آنها را معرفی می کند.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، با آغاز رقابت های انتخاباتی و شدت گرفتن آنها، جریان های سیاسی سطح کشور با ارائه لیست های انتخاباتی در حوزه های انتخابیه مختلف به طور رسمی حمایت خود از کاندیدای مدنظرشان را اعلام کردند.

 

توجه ویژه به لیست های انتخاباتی در این دوره از رقابت های مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری نشات گرفته از بیان مقام معظم رهبری است که در ۱۹ دی ماه امسال در جمع مردم قم به توجه به لیست های انتخاباتی اشاره و تاکید کردند که به لیست های انقلابی توجه و به آن اعتماد کرده و رای می دهند. این بیانات مقام معظم رهبری درباره لیست های انتخاباتی باعث شد تا گروه ها و احزاب مختلف سیاسی به ارائه لیست های خود بپردازند و توجه ویژه تری به لیست ها داشته باشند.

 

در حوزه انتخابیه سرخس، فریمان، احمدآباد و رضویه نیز برخی از جریانات سیاسی با ارائه لیست کلی در سطح استان از کاندیدای مورد نظر خود حمایت کرده اند و آنها را در لیست نهایی قرار دادند. در این گزارش فقط اسامی کاندیداهایی که در لیست های انتخاباتی قرار گرفته اند آمده است و عدم اشاره به اسامی کاندیداهای دیگر به علت این است که نام آنها در لیست های انتخاباتی جریانات سیاسی نیست و اشاره نکردن به نام آنها در این گزارش به معنی رد کردن و عدم توجه به این کاندیداها نمی باشد؛ نسیم سرخس در این گزارش اسامی کاندیداهایی که در لیست های انتخاباتی آمده است را کاملا بی طرفانه عنوان می کند و فقط به جریان سیاسی لیست های انتخاباتی اشاره خواهد کرد تا مخاطبان گرامی با جریان فکری و سیاسی لیست ها و کاندیداها بهتر آشنا شوند.

 

 «غضنفر تبریزنیا» در لیست انتخاباتی «حزب اعتدال و توسعه» در خراسان رضوی قرار گرفته است. «حزب اعتدال و توسعه» طیف نزدیک به دولت می باشد و زیر نظر محمدباقر نوبخت (سخنگوی دولت) فعالیت دارد. (لینک منبع)

 

«سید حسین حسینی» در لیست انتخاباتی «جبهه اعتدال و عقلانیت» در خراسان رضوی قرار گرفته است. «جبهه اعتدال و عقلانیت» توسط حامیان دولت تدبیر و امید (حامیان حسن روحانی) پس از پیروزی روحانی در انتخابات تشکیل شد. (لینک منبع اول)، (لینک منبع دوم)

 

«علیرضا داروغه» نیز در لیست انتخاباتی «جبهه پیروان خط امام و رهبری» که جدای از ائتلاف اصولگرایان منتشر شد، قرار گرفته است. «جبهه پیروان خط امام و رهبری» طیف نزدیک به محمدرضا باهنر و علی لاریجانی است. «داروغه» علاوه بر قرار گرفتن در لیست جبهه پیروان، در لیست انتخاباتی دولت (جبهه متحد اعتدالگرایان در خراسان رضوی و جبهه تدبیر و توسعه) و جریان اصلاحات نیز قرار گرفته است. دو شب گذشته در جلسه ای که در هتل ابریشم در شهرستان سرخس برگزار شد به طور رسمی و با حمایت یکی از چهره های نزدیک به دولت و اصلاحات با قرائت بیانیه ای «علیرضا داروغه» به عنوان کاندیدای جریان دولت (حسن روحانی) و اصلاحات (محمد خاتمی) معرفی شد. (لینک منبع اول)، (لینک منبع دوم)، (لینک منبع سوم)

 

«سید احسان قاضی زاده هاشمی» کاندیدای مورد حمایت «ائتلاف بزرگ اصولگرایان کشور» است و در لیست نهایی ائتلاف اصولگرایان قرار گرفت. «ائتلاف بزرگ اصولگرایان کشور» از تمامی جریانات اصولگرایی سطح کشور تشکیل شده است و شامل جبهه پایداری (آیت الله مصباح یزدی)، حزب مؤتلفه اسلامی (محمدنبی حبیبی)، جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی (حسین فدایی)، جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی (علیرضا زاکانی)، جبهه پیروان خط امام و رهبری (محمدرضا باهنر) و دیگر جریانات اصولگرای کشور با محوریت جامعهٔ روحانیت مبارز (آیت الله موحدی کرمانی) و جامعهٔ مدرسین حوزهٔ علمیهٔ قم (آیت الله یزدی) می باشد. «قاضی زاده هاشمی» علاوه بر قرار گرفتن در لیست نهایی ائتلاف بزرگ اصولگرایان در لیست «جامعه اسلامی فرهنگیان خراسان رضوی» نیز قرار گرفته است. (لینک منبع اول)، (لینک منبع دوم)

 

بار دیگر تاکید می شود پایگاه خبری تحلیلی نسیم سرخس در کمال بی طرفی فقط اسامی کاندیداهای قرار گرفته در لیست های انتخاباتی را در این گزارش آورده است و معرفی جریانات سیاسی فقط برای آشنا شدن مردم بوده است.

 

همانگونه که در بالا اشاره شد، امام خامنه ای (حفظه الله) نیز در ۱۹ دی ماه امسال سخنان مهمی درباره لیست های انتخاباتی داشتند که مطالعه آنها بسیار لازم و ضروری است که در پایان گزارش، این بخش از بیانات مقام معظم رهبری آمده است:

«شما میخواهید رأی بدهید، فلان شهر یک نماینده دارد، فلان شهر -مثلاً فرض کنید فلان استان- ده نماینده دارد؛ خب هرکدام از اینها نقشی دارند، فعّالیّتی دارند؛ انسان باید به شکل اطمینان‌بخشی به نتیجه برسد. به نظر بنده این‌جور میرسد که چون یکایک افراد را ممکن است نشناسیم -خود بنده هم وقتی این فهرستها را می‌آورند که بیایم رأی بدهم، بعضی از آدمهای این فهرستها را نمی‌شناسم امّا اعتماد میکنم به آن کسانی که [اینها را] معرّفی کرده‌اند، و نگاه میکنم ببینم آن کسانی که این فهرست را معرّفی کرده‌اند چه کسانی هستند؛ اگر دیدم اینها آدمهای متدیّن و مؤمن و انقلابی‌ای هستند، به حرفشان اعتماد میکنم و به [فهرست‌] آنها رأی میدهم؛ اگر دیدم نه، کسانی که این فهرست را داده‌اند کسانی هستند که به مسائل انقلاب، به مسائل دین، به مسائل استقلال کشور خیلی اهمّیّتی نمیدهند، دلشان دنبال حرف آمریکا و غیر آمریکا است، به حرفشان اعتماد نمیکنم؛ به نظر من این راه خوبی است– نگاه کنیم ببینیم این فهرستی که به ما داده میشود برای مجلس شورای اسلامی یا مثلاً برای مجلس خبرگان، این فهرست را چه کسی دارد به ما میدهد. به افرادی اعتماد بکنیم که واقعاً به دین‌داری اینها و به تقیّد اینها اعتقاد داشته باشیم؛ بدانیم اینها متدیّنند، بدانیم انقلابی‌اند، بدانیم در خطّند، در راه امامند، امام را واقعاً قبول دارند؛ راهش این است که اینها را بدانیم. اگرچنانچه کسانی این‌جور عمل بکنند و این تحقیق را بکنند، کار خودشان را انجام داده‌اند؛ خدای متعال ثواب خواهد داد، ولو اینکه در یک مورد، اشتباه هم اتّفاق بیفتد. مثلاً آن کسی که من خیال کردم آدم خوبی است و به او رأی دادم، اتّفاقاً آدم مطلوبی نباشد ولی من تلاش خودم را کرده‌ام و خدای متعال اجر خواهد داد.» (لینک منبع)

انتهای پیام/ع