نخبگان پرچم داران وحدت حوزه و دانشگاه هستند/ تولیدات حوزه و دانشگاه باید در راستای نیازمندی های جامعه باشد
نخبگان پرچم داران وحدت حوزه و دانشگاه هستند/ تولیدات حوزه و دانشگاه باید در راستای نیازمندی های جامعه باشد
حجت الاسلام و المسلمین معادی با بیان اینکه نخبگان پرچم داران وحدت حوزه و دانشگاه هستند، گفت: اینکه می گوییم وحدت حوزه و دانشگاه، یعنی در متون و ساختارها مجموعه نظام تحت مدیریتی واحد که همان ولی فقیه است، نیازهای جامعه را برآورده کند و انسان های شایسته ای در دل برنامه های آموزشی آن ها تربیت شود.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم معادی صبح امروز(یکشنبه) در همایش حوزه و دانشگاه که در سالن تربیت شهرستان سرخس برگزار شد، گفت: بعد از انقلاب این بحث بود که امام(ره) در قم بمانند و دین در قم مانند واتیکان مبحوس شود.

 

مسئول دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خراسان رضوی افزود: برخی ها می گفتند امام(ره) انقلاب را رهبری کردند و پایه های آن گذاشته شد و باید حکومت را به دانشگاه بدهیم و دانشگاه و علوم تجربی جامعه را مدیریت کند، مانند آمریکایی ها که بر این مبنا دنیا را مدیریت می کنند.

 

معادی خاطرنشان کرد: حکومت اسلامی شود، اگر انسان علم تعبیر کفش را هم داشته باشد، علمش اسلامی می شود.

 

وی بیان داشت: وحدت حوزه و دانشگاه به فرموده مقام معظم رهبری «گمشده ای است که باید آن را بیابیم تا مجموعه نظام آموزشی و علمی ـ فرهنگی کشور به عنوان پیکر واحد در راستای مصالح عالیه اسلامی قرار گیرد» و آیا حوزه و دانشگاه توانسته اند برای نیازمندی های کل جامعه برنامه ای داشته باشند.

 

مسئول دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خراسان رضوی تصریح کرد: متون باید اسلامی باشد و باید مجموعه های حوزه و دانشگاه برای رفع نیازمندی های جامعه حرکت کرده و در بطن آن باشند.

 

معادی اظهار داشت: در دانشگاهی که امام جعفر صادق علیه السلام تاسیس کردند، هم علوم تجربی و هم علوم انسانی تدریس می شد.

 

وی عنوان کرد: وحدت حوزه و دانشگاه یعنی علوم تجربی و وحی دو بال هستند که باید تمام نیازمندی های جامعه را برآورده کنند و تولیداتشان شامل نیازهای مردم نیز باشد.

 

مسئول دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خراسان رضوی ادامه داد: باید تلاش کنیم که فعالیت های مثبت دانشگاه ها به حوزه ها و فعالیت های مثبت حوزه ها به دانشگاه ها منتقل شود.

 

معادی با بیان اینکه نخبگان پرچم داران وحدت حوزه و دانشگاه هستند، گفت: اینکه می گوییم وحدت حوزه و دانشگاه، یعنی در متون و ساختارها مجموعه نظام تحت مدیریتی واحد که همان ولی فقیه است، نیازهای جامعه را برآورده کند و انسان های شایسته ای در دل برنامه های آموزشی آن ها تربیت شود.

انتهای پیام/