۷۵ طلبه در حوزه علمیه سرخس تحصیل می کنند
۷۵ طلبه در حوزه علمیه سرخس تحصیل می کنند
مدیر املاک و اراضی آستان قدس رضوی در سرخس از تحصیل 75 طلبه در حوزه علمیه سرخس در سال تحصیلی جاری خبر داد.

محسن حسابی در گفتگو با خبرنگار نسیم سرخس، گفت: در سال تحصیلی جاری ۷۵ نفر در حوزه علمیه امام رضا علیه السلام در دو دوره بلندمدت و سفیران هدایت مشغول تحصیل هستند که برنامه ریزی و برگزاری کلاس ها، اسکان و تغذیه طلاب و کلیه امور آموزشی ایشان از سوی مدرسه انجام می گیرد.

 

مدیر املاک و اراضی آستان قدس رضوی در سرخس افزود: کلیه امور آموزشی بر اساس آیین نامه آموزشی و انضباطی مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان و در راستای اهداف گوناگونی همچون تربیت طلاب مهذب و آراسته به اخلاق اسلامی و آموزش مبانی نظری تشیع در عرصه های اخلاقی، فقهی و… به منظور تامین نیاز دینی و تبلیغی شهرستان انجام می گیرد.

 

حسابی تاکید کرد: مجموعه ساختمان حوزه علمیه متعلق به آستان قدس رضوی سرخس در سال ۱۳۷۵ با هدف کمک و ترویج فرهنگ دینی شیعه در شهرستان سرخس و آموزش طلاب تاسیس شده است که برگزاری کلاس های آموزشی این حوزه و ریاست آن  به صورت مستقل اداره می شود.

 

وی خاطرنشان کرد: در همین راستا در مناسبت های مختلف ملی و مذهبی مراسمات متعددی در حوزه علمیه برگزار می شود.

 

مدیر املاک و اراضی آستان قدس رضوی در سرخس با بیان اینکه حوزه علمیه در برگزاری مراسمات ملی و مذهبی بیرون از حوزه مشارکت موثری دارد، گفت: مسئولان، اساتید و طلاب این حوزه در ادارات و مدارس سطح شهر نماز جماعت را اقامه می کنند و در ایام تبلیغی و مناسبت های مذهبی نیز به روستاهای اطراف اعزام می شوند.

انتهای پیام/