برخی سیاست های نادرست سیاست گذاران رسانه ای دستگاه اجرایی، موجب شد تا در برخی مقاطع نتوانیم آنطور که باید و شاید از عهده رسالت مهم مطبوعاتی خود برآییم.

به گزارش نسیم سرخس، در پی برگزاری بیست‌ویکمین نمایشگاه مطبوعات، دانا طی نامه ای به معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد رسما از حضور در بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها انصراف داد.

در همین رابطه دانا دلایل خود را برای عدم حضور در این نمایشگاه در بیانیه ای به شرح ذیل در اختیار مخاطبان خود قرار می دهد.

بسمه تعالی

شبکه اطلاع رسانی دانا حدود ۳ سال است که در عرصه خبری و مطبوعاتی کشور فعالیت کرده و در طول این مدت همواره سعی داشته تا ضمن انعکاس اخبار به طور دقیق به مخاطبان، نقد منصفانه مسئولان را نیز در دستور کار خود قرار دهد.

۲ اصل یاد شده که همواره سرلوحه کار مسئولان و خبرنگاران شبکه اطلاع رسانی دانا بوده، باعث شد تا در طول مدت فعالیت این مجموعه، مخاطبان متعدد و بسیاری پیگیر اخبار و رویدادهای روز داخلی و خارجی از طریق وبگاه دانا باشند.

البته اقبال مسئولان در قوا و دستگاه های مختلف برای همکاری و ارتباط مداوم با مجموعه دانا، از دیگر نکاتی است که سبب شده خبرنگاران این مجموعه با دلگرمی بیشتری در راستای رفع مشکلات مردم تلاش کنند.

اما برخی سیاست های نادرست سیاست گذاران رسانه ای دستگاه اجرایی، موجب شد تا در برخی مقاطع نتوانیم آنطور که باید و شاید از عهده رسالت مهم مطبوعاتی خود برآییم.

از جمله این موارد نیز می توان به فیلترینگ غیرقانونی شبکه اطلاع رسانی دانا به بهانه عدم دریافت پروانه فعالیت توسط معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد اشاره کرد که با وجود تاکید مراجع مختلف قانونی، مسئولان این معاونت حاضر نشدند اقدام غیر قانونی خود را پذیرفته و حتی با یک عذرخواهی ساده اشتباه خود را جبران کنند.

لازم به ذکر است که بهانه عدم دریافت مجوز از سوی معاون مطبوعاتی ارشاد ظاهرا تنها دانا و چند پایگاه خبری دیگررا فیلتر کرد و صدها پایگاه خبری دیگر هنوز بدون دریافت مجوز مشغول فعالیت هستند.

البته سیاست های نادرست مطبوعاتی به همین جا ختم نشده و فشار بر رسانه های منتقد دولت از طرق مختلف در طول ۲ سال گذشته باعث شد تا محدودیت ها در این رسانه ها بیش از گذشته نمایان شود؛ به طوری که در طول این مدت هیئت نظارت بر مطبوعات بارها اقدام بهتذکر و ارجاع پرونده رسانه های اصولگرا به دادگاه کرد که البته بهانه این اقدام هم صرفا انتقاد از اقدامات دولت به خصوص در زمینه مسائل هسته ای و سیاست خارجی بود.

شاید اگر نماینده مدیران مسئول رسانه‎ها در هیات نظارت بر مطبوعات، به جای نماینده دولت یکی از مدیران مسئول مطبوعات کشور بود، این موارد کمتر به چشم می خورد؛اما حضور شخص معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد که مسئول مستقیم حاکمیت در امور مطبوعات است در هیئت نظارت بر مطبوعات به عنوان نماینده رسانه ها این گمان را بیشتر کرده که سیاست های دولت در هیئت نظارت اعمال می شود.

همچنین نگاه تبعیض آمیز هیئت نظارت بر مطبوعات به رسانه ها تا جایی پیش رفت که حتی توهین مکرر برخی رسانه های زنجیره‌ای و نزدیک به دولت به مقدسات مردم هم نادیده گرفته شد و حتی کوچکترین تذکری هم بابت این مسائل به این رسانه ارائه نشد.

به هر صورت شبکه اطلاع رسانی دانا تصمیم گرفت تا در اعتراض به سیاست های نادرست معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد انصراف خود را از حضور در بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری اعلام کند تا شاید از این طریق صدای اعتراض ما به گوش مسئولان برسد.

در پایان شبکه اطلاع رسانی دانا از همه مخاطبان خود بابت عدم حضور در نمایشگاه مطبوعات سال جاری که محلی برای دیدار چهره به چهره مخاطبان و دست اندرکاران شبکه اطلاع رسانی دانا بود، عذرخواهی می کند.

مقداد ذکی‌زاده

مدیر مسئول دانا

انتهای پیام/